نتایج در این بخش نمایش داده می شود

توصیه های دو هفته مانده به کنکور

در هفته‌‌ی اول آن بهتر است:

1- هر شب به مدت چند دقیقه تمام کارهایی را که در جلسه‌‌ی کنکور انجام خواهند داد را با خودشان مرور کنند، یعنی همان شیوه‌‌ی مدیریت زمان؛ این‌‌کار باعث می‌شود عادت‌‌های لازم در جلسه‌‌ی کنکور ملکه‌‌ی ذهن‌‌شان بشود.

2- خواب شبانه‌‌ی خودشان را تنظیم کنند یعنی حداکثر ساعت یازده شب بخوابند و صبح ساعت 6 از خواب بیدار شوند تا عادت خوابشان اصلاح شود.

3- اگر عادت به صبحانه خوردن ندارند حتماً آن را اصلاح کنند یعنی هر روز یک صبحانه مقوی و کم حجم بخورند تا انرژی لازم را برای برنامه‌‌ی نیم‌‌روزی داشته باشند.

4- سعی کنند هر روز صبح از ساعت 8 تا 12 ظهر به طور یک روند و با استراحت‌‌های کوتاه درس بخوانند یا آزمون بدهند تا جسم و ذهن‌‌شان به این شرایط عادت کند. این کار باعث می‌شود تا در جلسه‌‌ی کنکور راحت‌‌تر و مسلط‌‌تر چهار ساعت زمان آزمون را سپری کنند.

5- از تماس و ارتباط با کسانی که موجب اضطراب می‌شوند خودداری و دوری کنند.

6- درس‌‌ها و مبحث‌‌هایی که فرمول و نکته‌‌های بیش‌‌تری دارند را در این یک هفته به طور سطحی نگاهی بیندازند مانند ادبیات، دینی، فیزیک، شیمی، هندسه تحلیلی و امثال این‌‌ها؛ البته برای هر دانش‌‌آموزی شاید کمی متفاوت باشد.

و اما در هفته‌‌ی آخر :

در این هفته کار بچه‌‌ها کمی با هفته‌‌ی قبل تفاوت خواهد کرد که به طور کوتاه آن‌‌ها را بیان می‌کنم:

1- مقدار مطالعه نسبت به قبل باید کم‌‌تر شود یعنی بچه‌‌ها نباید بیش‌‌تر از 8 ساعت در روز بخوانند و چنان‌‌چه کمی کم‌‌تر هم بشود اشکال ندارد.

2- به‌‌تر است تست زدن خود را بسیار کم کنند تا برای جلسه‌‌ی کنکور اشتیاق تست زدن داشته باشند.

3- فقط یک آزمون جامع در برنامه‌‌ی آن هفته قرار دهند و آن را بررسی کنند.

4- فرمول‌‌ها و نکته‌‌ها را فقط مرور کنند و اگر تستی را علامت‌‌دار کرده‌‌اند به آن نگاهی بیندازند.


5- درس‌‌های عمومی را یک بار دیگر و با سرعت و سطحی مرور کنند.

6- استراحت و تفریح‌‌های خود را بیش‌‌تر کنند البته تفریحاتی که باعث آسیب رساندن به آن‌‌ها نشود و هم‌‌چنین ایجاد خستگی زیادی نکند.

7- بعد از گرفتن کارت ورود به جلسه، حتما فردای همان‌‌روز از مکان و موقعیت جلسه‌‌ی کنکور که در کارت نوشته شده دیدن کنند.

8- شب‌‌ها به موقع بخوابند و حداقل در شبانه‌‌روز 8 تا 9 ساعت خواب کامل داشته باشند.

9- در روز آخر قبل از کنکور اگر بتوانند مطالعات خود را کنار بگذارند بهتر است؛ ولی اگر نتوانستند و یا احساس نگرانی کردند سعی کنند بیش‌‌تر از 3 الی 4 ساعت در صبح درس نخوانند و تمام بعد از ظهر و شب را استراحت کنند تا ذهنشان برای فردای آن روز آماده باشد. اگر به غیر از این عمل کنند خدای نکرده در روز کنکور به مشکلات اساسی برخواهند خورد.

10- وسایل مورد نیاز مانند کارت ورود به جلسه، دو تا مداد سیاه نرم، پاک‌‌کن مناسب، دستمال پارچه‌‌ای کوچک برای خشک کردن عرق دست، یک بطری آب فریز شده و مقداری شکلات مناسب را از شب قبل برای روز کنکور آماده کنند تا چیزی جا نماند.

11- حتماً شب قبل دقایقی با خدا راز و نیاز کنند و خودشان را به خدا بسپارند.

12- اگر در هفته‌‌ی آخر به‌‌درستی استراحت کرده باشند چنان‌‌چه شب آخر را خوب نخوابند، در هنگام آزمون دادن به مشکل برنخواهند خورد.

12- روز کنکور حداقل 2 ساعت قبل آزمون از خواب بیدار شوند و صبحانه‌‌ی مناسبی (کم‌‌حجم) بخورند. به‌‌تر است از مواد غذایی مثل شیر و تخم‌‌مرغ استفاده نکنند و نان، کره و مربا یا عسل و مقداری چای کم‌‌رنگ شیرین می‌تواند مناسب باشد.

13- در محل حوزه‌‌ی امتحانی در روز کنکور درباره‌‌ی مسائل درسی با کسی صحبت نکنند و با خودشان جزوه و خلاصه‌‌نویسی‌ها را به همراه نبرند.

14- دانش‌‌آموزان بدانند مطالبی را که دوره کرده‌‌اند فراموش نخواهند کرد و با دیدن سوال و گزینه‌‌های آن در آزمون به یاد تمام مطالب خواهند افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.