نتایج در این بخش نمایش داده می شود

شرایط تغییر رشته تحصیلی دانش‌آموزان در پایه دهم

قربانعلی افشانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص ضوابط تغییر رشته دانش‌آموزان اظهار کرد: هم‌اکنون دانش‌آموزان در پایان پایه نهم رشته تحصیلی خود را انتخاب کرده و از پایه دهم در رشته‌های تخصصی خود آغاز به تحصیل می‌کنند.

وی افزود: دانش آموزان پایه دهم که متقاضی تغییر رشته تحصیلی هستند باید با نظر کتبی مشاور و تأیید کمیته هدایت تحصیلی ناحیه، منطقه یا شهرستان درپایه یازدهم به شاخه یا رشته دلخواه هدایت شوند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزان باید تقاضای خود را به مدیر یا مشار مدرسه بدهند و بعد از بررسی توسط آنها به اداره آموزش‌وپرورش معرفی می شوند و پس از بررسی انجام شده اگر تغییر شاخه یا رشته تحصیلی مصوب شد به مدرسه‌ای که رشته مدنظر آنها را دارد برای امتحان تغییر شاخه و رشته تحصیلی معرفی می‌شوند.

افشانی بیان کرد:‌در شاخه نظری برای تغییر رشته تحصیلی دانش‌آموزان باید در هر رشته چهار درس را امتحان بدهند به عنوان مثال اگر رشته دانش‌آموزی تجربی است و می‌خواهد به رشته ریاضی برود باید چهار درس را امتحان بدهد و حدنصاب قبولی که نمره 10 است را کسب کند و پس از آن از مهر 96 می‌تواند در رشته تحصیلی جدید مشغول به تحصیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.