نتایج در این بخش نمایش داده می شود

رشته دندانپزشکی بهتر است یا پزشکی؟

رشته دندانپزشکی بهتر است یا پزشکی؟
سوالی که دانش آموزان تجربی و داوطلبان کنکور تجربی با آن مواجه میشوند ، اگر فاکتور بسیار مهم علاقه را در انتخاب رشته در نظر نگیریم و مقایسه ای بین دو رشته مهم و پرطرفدار پزشکی عمومی و دندانپزشکی عمومی صورت بپذیرد آن گاه کدام یک از این دو رشته بهتر است؟
فاکتور های مهم بدون در نظر گرفتن علاقه
دندانپزشکی بهتر است یا پزشکی؟ رتبه های پزشکی عمومی بهتر از دندانپزشکی عمومی است و به همین جهت قبولی در پزشکی از دندانپزشکی سخت تر است و این نشان می دهد که طرفداران رشته پزشکی عمومی زیاد و در نتیجه قبولی در آن سخت تر است. 

دندانپزشکی بهتر است یا پزشکی؟  کسی که در رشته پزشکی عمومی قبول می شود در بهترین حالت و در کمترین زمان می تواند پس از 7 سال مدرک پزشکی عمومی خود را دریافت کند در حالیکه اگر شخصی در رشته دندانپزشکی عمومی قبول شود در کمترین زمان و بهترین شرایط می تواند طی 5 و نیم سال، مدرکش را در این رشته دریافت کند و بنابراین طول مدت تحصیل دندانپزشکی عمومی کمتر از پزشکی عمومی است.

بیشتر بخوانید :

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه دانشگاه های سراسری

ميانگين مطالعۀ هفتگي‌ام در سال دهم، يک يا يک ساعت و نيم کمتر از سال دوازدهم بود

چرا ياد نمي‌گيريم؟

مطالعه و آمادگی برای کنکور را با یک برنامه‌ریزی خوب شروع کنید.

با تند خوانی، مطالعه عمیق‌تر و بیشتر داشته باشید

دندانپزشکی بهتر است یا پزشکی؟ رشته پزشکی عمومی 290 واحد درسی داشته و در مقابل، رشته دندانپزشکی عمومی 217 واحد درسی دارد و به همین دلیل است که طول مدت تحصیل دندانپزشکی عمومی کمتر است. نکته بسیار مهم این است که تنوع واحدهای درسی رشته پزشکی عمومی بسیار بالاست زیرا این رشته در مورد کل بدن اطلاعات می دهد در حالیکه واحد های درسی رشته دندانپزشکی عمومی تنوع کمتری دارد و بیشتر متمرکز بر دهان و دندان و بیماری های مربوط به آن هاست. به همین جهت افرادی که دندانپزشکی عمومی می خوانند، دیدگاه ریز و جزیی در خصوص کل بدن پیدا نخواهند کرد.

دندانپزشکی بهتر است یا پزشکی؟ این دوره ها در رشته پزشکی عمومی بسیار متنوع است زیرا اساس این رشته آشنایی با کل بدن می باشد و لذا کارورزی های آن نیز جهت آشنایی بالینی با قسمت های مختلف بدن است اما کارورزی های رشته دندانپزشکی عمومی بسیار متمرکز به بحث دهان و دندان است و لذا دانشجویان این رشته به طور اختصاصی روی این موارد به تسلط خواهند رسید.

دندانپزشکی بهتر است یا پزشکی؟ اگر دانشجوی رشته پزشکی عمومی قصد ادامه تحصیل داشته باشد، گزینه های مختلفی پیش رویش خواهد داشت در حالیکه گرایش های رشته دندانپزشکی عمومی بسیار محدود است. همین عامل باعث شده است که سطح درآمد متخصصین و فوق متخصصین رشته های پزشکی درآمد بسیار بالاتری از دندانپزشکان متخصص و فوق تخصص داشته باشند؛ هر چند که درآمد یک پزشک عمومی بسیار بسیار کمتر از درآمد یک دندانپزشک عمومی است زیرا اقبال مردم در این روزها به پزشکان عمومی کمتر شده است و مردم سعی می کنند برای بیماری های خود به پزشکان متخصص و فوق متخصص مراجعه کنند در حالیکه استقبال مردم از دندانپزشکان عمومی بسیار عالی است و می شود گفت مشکلات اکثر مردم در بحث دهان و دندان توسط یک دندانپزشک عمومی به خوبی قابل پاسخ است و لذا درآمد دندانپزشک عمومی از پزشک عمومی بالاتر است.

دندانپزشکی بهتر است یا پزشکی؟ دانشجویان رشته پزشکی عمومی در طول مدت تحصیل خود دو امتحان جامع را بایستی تجربه کنند اولی آزمون جامع علوم پایه است و دومی آزمون جامع پیش کاروزی در حالیکه دانشجویان دندانپزشکی عمومی فقط آزمون جامع علوم پایه را دارند و به همین منظور مراحل تحصیلی این رشته آسان تر می شود.

دندانپزشکی بهتر است یا پزشکی؟ یکی از مهم ترین ویژگی های رشته دندانپزشکی عمومی، محیط کاری آرام آن است. دندانپزشکان با موضوع اورژانسی و مرگ و میر سر و کار ندارند و برای همین از نظر روحی و روانی در آرامش بالاتری از پزشکان هستند. پزشکان متخصص و فوق متخصص مجبور به عمل جراحی هستند و گاه خطر مرگ بیمار و استرس های ناشی از آن را بایستی به جان بخرند. حال بگذریم از اینکه اکثر عمل های جراحی چند ساعت طول می کشد و خستگی جسمی بیشتری برای پزشکان در قیاس با دندانپزشکان وجود دارد. از این رو استرس های شغل دندانپزشکی از استرس ها و فشارهای روحی و روانی پزشکی بسیار بسیار کمتر است.

دندانپزشکی بهتر است یا پزشکی؟ در پایان بایستی به این موضوع اشاره شود که از نظر تضمین شغلی برای سال های آتی رشته پزشکی تضمین بسیار بالاتر از دندانپزشکی را دارا است. زیرا مردم با رعایت بهداشت دهان و دندان آشنا شده اند و طی سال های آینده مشاهده خواهد شد که مراجعه مردم به دندانپزشکان متخصص و فوق متخصص خواهد بود که آن هم فقط برای جراحی های مثل زیبایی، دندان عقل، ارتودنسی و … است هر چند برای مشاهده این اتفاق پیش بینی می شود که 30 سال زمان خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.