نتایج در این بخش نمایش داده می شود

توصیه های آخر در واپسین روزهای قبل از کنکور

تا برگزاری آزمون سراسری سال 1396 ، چند روز بیشتر باقی نمانده است. به همین خاطر، مناسب دیدیم پیش از برگزاری کنکور، از چگونگی استفاده بهینه از 24 ساعت آخر مانده به کنکور و جلسه آزمون با شما سخن بگوییم.
الف آخرین روز باقی‌مانده تا کنکور
1- روز قبل از آزمون را به استراحت بپردازید و در این هنگام، دیگر مطالعه را کنار بگذارید؛ زیرا در این ساعات آخر، مطالعه فقط استرس شما را بیشتر می‌کند و هیچ ثمری برایتان نخواهد داشت.
2- در این روز به شناسایی دقیق و کامل حوزه امتحانی خود بپردازید. برای انجام این کار بهتر است که به شناسایی حوزه امتحانی‌تان از روی نقشه شهر یا منطقه محل سکونتتان اکتفا نکنید؛ بویژه در شهرهای بزرگ یا بسیار بزرگ مانند تهران، شخصاً به شناسایی مسیر رفت و آمد و همین‌طور خطوط تاکسیرانی، اتوبوسرانی و … بپردازید تا فردا هنگام خروج از خانه با خاطری آسوده به سمت محل برگزاری کنکور حرکت کنید.
3- سعی کنید که در این یک روز باقی مانده تا کنکور، اوقات خود را در کنار خانواده سپری کرده و در این کانون گرم، آرامش لازم برای حضور در جلسه آزمون سراسری را برای خود فراهم نمایید.
4- از پناه بردن به افکار وسواس گونه راجع به همه چیز، بویژه موفق شدن یا نشدن در آزمون سراسری، بشدت پرهیز کنید. مراقب باشید که برای موفقیت در آزمون فردا به فکری باز و ذهنی پویا و پرنشاط نیاز دارید؛ پس آن را پریشان نکنید.
5- شب کنکور حتماً غذای کافی اما سبک بخورید و از خوردن غذاهایی که تا به حال نخورده‌اید یا آن دسته از غذاهایی که دارای چربی زیاد و میزان نشاسته بالایی هستند، خودداری کنید؛ زیرا صبح آزمون معده شما سنگین خواهد بود و چه بسا در عملکردتان سرجلسه کنکور تاثیر منفی داشته باشد. همچنین از مصرف مواد کافیین‌دارکه موجب بالا رفتن اضطراب می‌شود، خودداری نمایید.
6- شب کنکور زودتر از شب‌های پیش از آن و به اندازه کافی بخوابید تا سر جلسه آزمون خواب‌آلود نباشید.
ب روز آزمون سراسری
1- صبح روز آزمون حداقل یکی دو ساعت زودتر از روزهای قبل از خواب برخیزید.
2- برای بیدار شدن بی‌دغدغه از خواب، می‌توانید به یکی از اعضای خانواده بسپارید که شما را بیدار کند تا آنکه نگران شنیدن زنگ ساعت باشید.
3- اگر به استحمام روزانه عادت دارید، حتماً قبل از خوردن صبحانه و خروج از خانه، برای شروع یک صبح با نشاط، این کار را انجام دهید.
4- صبحانه‌تان را که می‌بایست شامل مواد مغذی و قندی مثل، مربا، کره و عسل باشد، به طور کامل میل کنید تا از جهت خون‌رسانی به قوای فکری شما در جلسه آزمون خللی ایجاد نشود.
5- وسایلی که در روز برگزاری آزمون می‌بایست به همراه خود داشته باشید شامل شناسنامه یا کارت ملی عکس‌دار، کارت ورود به جلسه، مداد مشکی نرم به تعداد کافی، پاک‌کن و تراش را از قبل آماده کنید. ضمناً از بردن وسایلی چون تلفن همراه یا ماشین حساب و …. خودداری نمایید.
6- یک بطری متوسط آب یا آب میوه شیرین همراه چند شکلات با خود به جلسه آزمون ببرید تا هنگام تشنگی یا افت فشار خون از آنها استفاده نمایید.
7- با کفش و لباس مناسب، راحت و خنک در جلسه آزمون حضور یابید.
8- یک ساعت پیش از آغاز آزمون، در حوزه امتحانی خود حضور پیدا کنید و احتمال بروز ایجاد مشکلاتی در مسیر حوزه امتحانی چون ترافیک و … را در نظر بگیرید.
9- آزمون خود را با یاد خدا آغاز کنید و برای آرامش به او پناه ببرید.
10- پرسش‌ها را به دقت بخوانید و سپس به انتخاب «درست‌ترین» گزینه هر پرسش بپردازید.
11- مواظب باشید که اگر پاسخ سؤالی را نمی‌دانستید، به طور حدسی و تصادفی به انتخاب یکی از چهار گزینه نپردازید؛ زیرا در صورت انتخاب پاسخ غلط، نمره منفی برایتان منظور خواهد شد. همچنین که اگر به سؤالی پاسخ ندادید، در پاسخنامه اشتباهاً در جای سؤال قبلی که به آن پاسخ نداده‌اید گزینه‌ای را سیاه نکنید؛ بلکه کنار شماره سؤال در پاسخنامه علامت بگذارید تا دچار اشتباه نشوید.
12- وقت لازم برای پاسخ به هر سؤالی را در نظر داشته باشید و سعی کنید که با پاسخ به پرسش‌های آسان‌تر در آغاز، زمانی را برای پاسخ دادن به پرسش‌های دشوار پس‌انداز کنید و در آخر به حل سؤالات دشوارتر بپردازید.

دیگر وقت تمام است؛ موفق باشید

*هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.