نتایج در این بخش نمایش داده می شود

۸۵ درصد داوطلبان بدون تاثیر آزمون وارد دانشگاه می‌شوند

منصور غلامی وزیر علوم درباره تفکیک سنجش از پذیرش گفت: وزارت علوم فعلاً به دنبال اجرای قانون فعلی است که قانون بدی برای شرایط کنونی نیست و بر اساس آن، اختیارات کامل درباره تصمیم‌گیری در مورد نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و غیردولتی را دارد.

وزیر علوم افزود: در موضوع تفکیک سنجش از پذیرش، این بحث در دست بررسی است که یک آزمون سنجش معلومات به صورت دو بار در سال انجام شود و کارنامه آن نیز برای ۲ سال متوالی قابل استفاده باشد و داوطلبان بتوانند از آن برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تجربه این کار قبلا هم در کشور وجود داشته، ادامه داد: اجرایی شدن این ایده مستلزم آن است که وزارت آموزش و پرورش، ارزیابی صلاحیت علمی متقاضیان را به صورت کامل انجام دهد؛ زیرا 2 آزمون عمومی و آزمون تخصصی وجود خواهد داشت و آزمون تخصصی باید با سوابق علمی جایگزین شود.

این عضو هیئت دولت همچنین با اعلام اینکه امکانات لازم فراهم است و صرفاً باید مجلس قانون آن را تصویب کند، توضیح داد: البته به نظر من در حال حاضر به چنین قانونی نیاز نیست زیرا ۸۵ درصد داوطلبان بدون تاثیر نمره آزمون وارد دانشگاه می‌شوند و تنها ۱۵ درصد از طریق کنکور.

غلامی درباره اینکه هنوز کنکور برای متقاضیان غول است، افزود: متقاضیان هنوز به بخش جایگزین بدون‌کنکور اعتماد کافی ندارند؛ ضمن آن که خیال می‌کنند اگر در کنکور شرکت کنند، شانس قبولی در رشته‌های پرطرفدار برای آنها وجود دارد.

وزیر علوم گفت: این بی‌اعتمادی و احیاناٌ خود را در حد وسط دیدن، باعث شده همه آنها بخواهند در کنکور ثبت‌‎نام کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.