نتایج در این بخش نمایش داده می شود

گام های نهایی تا کنکور ۹۸

کنکور سراسری سال ۹۸ در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود و براین اساس داوطلبان کنکور حدود یک ماه با کنکور فاصله دارند و می‌خواهند بدانند در ساعات باقیمانده پایانی چه راهکارهایی برای موفقیت بیشترشان وجود دارد.

داوطلبان در این روزهای پایانی می‌خواهند از تمام زمان باقیمانده تا کنکور استفاده کنند اما اینکه چگونه بهترین استفاده را از زمان خود ببرند در موفقیت آن‌ها بسیار موثر است.

در گفت‌وگو با افراد موفق در کنکور به این نتیجه می‌رسیم که موفق‌ها در ابتدا به خداوند توکل می‌کنند و سپس بدون استرس برای لحظات باقیمانده تا کنکور برنامه‌ریزی صحیح انجام می‌دهند، به عبارتی می‌توان گفت کنکوری‌ها ابتدا باید توکل به خدا و آرامش را در دستور کار خود قرار دهند.

همچنین داوطلبان کنکور می‌توانند در روزهای پایانی باقیمانده در کنکور، در آزمون‌های آزمایشی حضور یابند؛ این آزمون‌ها می‌تواند آزمون خانگی هم باشد به شکلی که محیط خانه را آرام و مانند جلسه کنکور قرار داده و در همان مدت زمان معین تست بزنند.

در این آزمون‌ها قطعا داوطلبان با اشکالاتی مواجه می‌شوند که می‌توانند به مدت دو روز به رفع اشکال پرداخته و دوباره برای خودشان یک آزمون خانگی ترتیب دهند.

مزیت این آزمون‌ها این است که داوطلب در حین آزمون روی دانسته‌های خود متمرکز است. پس از آزمون روی ندانسته‌ها یا اشتباه‌های خود متمرکز و دقیق می‌شود، با چند صد تست مشابه کنکور آشنا می‌شود و سعی می‌کند که اشکال‌های خود را به صفر برساند.

البته داوطلبان باید توجه داشته باشند که همان زمان مشخص کنکور را برای کنکورهای خانگی نیز درنظر بگیرند.

از طرفی لازم است، داوطلبان در روزهای پایانی باقیمانده تا کنکور بیشتر از قبل به فکر سلامتی خود باشند تا در روز کنکور با مشکل ضعف بدنی مواجه نشوند، بنابراین باید شب‌ها حتما 6 تا 8 ساعت بخوابند، به میزان عادی غذا بخورند و در ساعات شب بیش از شش ساعت استراحت مکنند.

نرمش روزانه نیز سبب شادی روح و سلامت جسم می‌شود، نقش خانواده‌ها در کاهش یا افزایش اضطراب و در مقابل آن تمرکز و توکل نیز بسیار مهم است.

تقویت روحیه و امید نیز در این روزهای پایانی بسیار در موفقیت افراد تاثیرگذار است چرا که یکی از دلایل اصلی که باعث می شود افراد به اهداف خود نرسند این است که معمولا آنها را دست نیافتنی می‌پندارند، در صورتی که با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می‌توان به تمام اهداف دست یافت.

مشاوره و برنامه ریزی رایگان کنکور 99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.