نتایج در این بخش نمایش داده می شود

کلید نهایی سوالات کنکور امروز منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج کنکور سراسری روز گذشته اعلام شد و انتخاب رشته از ۲ مهر آغاز و تا ۵ مهرادامه دارد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و نهایتا  ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ داوطلب در رشته‌های با آزمون کنکور پذیرفته خواهند شد.  

پاسخنامه و کلید نهایی سوالات آزمون برای رتبه‌های زیر ۱۰۰ هزار کشوری در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و رتبه‌های کشوری زیر ۲۰۰۰۰ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان عصر امروز ( دوشنبه، ۳۱ شهریور) در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

چند نکته مهم درباره انتخاب رشته

– انتخاب رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد امسال در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش باید وارد شود.

بيشتر بخوانيد :

پاسخگویی به سوالات ( مشاوره ای ) آزمون سراسری ۹۹

فریب انتخاب رشته های مجازی را نخورید …

معرفی نفرات برتر موسسه علمی آموزشی گام برتر همشاگردی در كنكور ۱۳۹۹

– در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، حتماً شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

– سامانه انتخاب رشته مجازی از تاریخ ۲ مهر ۹۹ از طریق درگاه سازمان سنجش قابل استفاده توسط متقاضیان مجاز به انتخاب رشته خواهد بود.

– داوطلب در صورت انتخاب رشته دوره روزانه و قبولی در آن، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون سراسری سال آینده برای انتخاب رشته‌های روزانه را نخواهد داشت.

– پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا داده می‌شود.

– در صورتیکه در زمان ثبت نام، اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است با پرداخت مبلغ ۱۸۶ هزار ریال از طریق سایت سازمان سنجش می‌توان نسبت به اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های مذکور اقدام کرد.

– در صورتیکه داوطلب در کارنامه مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی شده است در این مرحله با پرداخت هزینه مربوط به علاقه‌مندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها به مبلغ ۹۳ هزار ریال از طریق درگاه سازمان می‌تواند اعلام علاقه‌مندی خود را اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.