نتایج در این بخش نمایش داده می شود

چگونه در ماه رمضان مطالعه با کیفیت داشته باشیم ؟

چگونه در ماه رمضان درس بخوانیم؟

با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان یک از دغدغه‌های دانش آموزان نحوه مطالعه بدون خستگی در این ایام است.

نوبت‌های غذایی ماه رمضان و فاصله طولانی سحر تا افطار همراه با گرمای هوا کاری کرده که کنکوری‌ها یا قید درس خواندن را بزنند یا روزه گرفتن!

اگر با شرایط جدیدی مواجه شدید، باید بهترین موقعیت‏‌ها را در شرایط جدید برای خودتان پیدا کنید و بر اساس این موقعیت‌ها برای خودتان برنامه‌ریزی کنید. در این مقاله از سایت محصل ایرانی به شما آموزش می‌دهیم که چگونه در ماه رمضان با بیشترین میزان کیفیت درس بخوانید.

در شرایط روزه‌داری ویژگی فیزیولوژیکی بدن به این صورت است که بعد از میل کردن وعده‌ی سحری، با نزدیک شدن به ساعت‌های نزدیک به اذان مغرب، به‌تدریج با کاهش میزان دریافت کالری میزان گلوکز خون شما افت می‌کند. بیش‌ترین میزان استفاده‌ی بدن از گلوکز وعده‌ی سحری تا ۴ الی ۸ ساعت پس از صرف آن است و در این زمان، میزان انرژی شما در بیش‌ترین مقدار خود قرار خواهد داشت.

۱۰ راهکار برای استفاده بهتر از زمان در ماه رمضان:

بعد از افطار و پس از استراحتی کوتاه، کار درسی را آغاز کنید و با استفاده از یک برنامه‏ ریزی منظم و حساب‏ شده، آن را تا نزدیکی‏‌های ساعت ۱۱ شب ادامه دهید، یازده شب تا سحر بخوابید.

بعد از سحر بیدار بمانید و تا ساعت حدود ۱۲ ظهر درس بخوانید (پیشنهادی)

زمان بعد از سحر بهترین موقع برای مطالعه دروس دشوار است. خواندن دروس تخصصی را بعد از خوردن سحری آغار کنید.

زمان استراحت بین درسی در ماه رمضان باید کوتاه تر از قبل باشد تا بتوان از حداکثر توانایی و انرژی ذهنی برای مطالعه استفاده کرد.

هنگامی که گرسنه هستيد و حوصله‌ی مطالعه نداريد، دروس سبک تر مانند عمومی‌ها یا خلاصه‌هایتان را مطالعه و مرور کنید.

از بعدازظهر تا زمان افطار هم می توانید یک یا دو واحد ۶۰ دقیقه‌ایی از دروس عمومی و سبک را مطالعه نمایید و یا به حل تست از درس هایی که قبلا مطالعه نموده‌اید بپردازید.

بیشتر بخوانید :

بهترین شیوه مطالعه پشت کنکوری‌ها در ماه رمضان

برنامه ریزی و مطالعه برای کنکور۹۸ در ماه رمضان

درس خواندن در ماه مهمانی خدا ( ماه رمضان )

جای شب و روز را عوض نکنید، تحقیقات نشان داده که بهترین زمان برای داشتن خواب عمیق و کامل بین ساعات ۱۱ شب تا ۵ صبح اتفاق میفتد و هیچ چیز نمی تواند جای خواب شب را بگیرد. در صورت عوض کردن شب و روز بازگرداندن آن به حالت عادی برای شما بسیار مشکل خواهد بود. پس برای بازدهی مطالعاتی بیشتر بهتر است که شما از شب تا سحر خوب بخوابید و بیدار نمانید.

بعد از سحر شما تا ظهر می‌توانید حدود ۵ تا ۶ ساعت مطالعه خوب و مفید داشته باشید. بعد شما می توانید استراحت کنید و چند ساعتی نیز بخوابید تا هم کمبود خواب شب را جبران کنید و هم گرسنگی را کمتر احساس کنید.

بنابر این در روزهای ماه رمضان ساعت مطالعه شما حداقل ۸ ساعت خواهد بود.

این ساعت هم خیلی معقول و خوب می باشد که جای هیچ نگرانی نیست. به این شرط که از تمامی این ساعات استفاده مفید داشته باشید و تمرکزتان تنها و تنها روی درسی باشد که می خوانید.

همه ما ماه رمضان، افطاری و سحری های دور هم را خیلی دوست داریم و از طرف دیگر سریال ها و برنامه های مربوط به این ماه بسیار جذاب است. این سریال‌‌ها کاملاً می ‌توانند شما را از دور رقابتی کنکور خارج کنند و وقت شما را هدر دهند، پیشنهاد می‌کنم بعد از افطار سراغ تلویزیون نگاه کردن نروید و سعی کنید برنامه مطالعاتی خود را اجرا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.