نتایج در این بخش نمایش داده می شود

چهار ماه مانده تا کنکور چگونه از صفر شروع کنیم؟

چهار ماه مانده تا کنکور چگونه از صفر شروع کنیم؟

داوطلبانی که هنوز خود را برای کنکور آماده نکرده‌اند باید هر چه سریع‌تر دست به کار شوند تا بتوانند خود را به رقبا برسانند. کنکور یکی از آزمون‌های مهم زندگی هر فرد است که می‌تواند با برنامه‌ریزی و هدف دار کردن زندگی، درس و تجربه‌ای برای زندگی شخصی هم باشد؛ برخی از داوطلبان کنکور ممکن است به دلایل مختلف هنوز مطالعه را آغاز نکرده باشند و تصور کنند کار از کار گذشته و دیگر نمی‌توان کاری انجام داد.در این پست قصد داریم به این دسته از داوطلبان کمک کنیم تا بتوانند در مدت زمان محدود باقی مانده تا کنکور خود را برای این آزمون مهم زندگی آماده کنند.

در بازه زمانی باقی مانده تا کنکور با ۲ دسته از داوطلبان کنکور مواجه هستیم؛ دسته اول دانش‌آموزانی هستند که تاکنون برای کنکور مطالعه‌ای نداشته‌اند و قصد دارند در این مدت باقی مانده کار خود را آغاز کنند.

همچنین در دسته دوم دانش‌آموزانی قرار دارند که از ابتدا با برنامه‌ریزی مطالعه خود را دنبال کرده و مطالب را خوانده‌اند، ولی در این بازه زمانی احساس می‌کنند مطالب خوانده شده را فراموش کرده و شبیه فردی هستند که هیچ مطالعه‌ای نداشته است.

به آن دسته از داوطلبان که تاکنون هیچ مطالعه‌ای برای کنکور نداشته‌اند، توصیه می‌شود که ابتدا نقاط قوت خود را تقویت کرده و سپس دروس و مباحث را به صورت انتخابی و با توجه به اهمیت زیرگروه‌ها و رشته‌ای که به عنوان هدف خود در نظر گرفته‌اند مطالعه کنند، زیرا در مدت باقی‌مانده احتمال اینکه نتوانند به تمام دروس برسند بسیار زیاد است.

این دسته از داوطلبان باید دروس و مباحث را از کتاب‌های مختلف استخراج کنند و به مطالعه آن بپردازند.ضرب‌المثلی در این باره وجود دارد که می‌گوید اگر داوطلبان ۷۰ درصد مطالب را به صورت ۱۰۰ درصد بخوانند بهتر از آن است که ۱۰۰ درصد مطالب با انرژی و کیفیت ۳۰ درصد خوانده شود.

دسته دیگری از داوطلبان کنکور که به صورت نامنظم به مطالعه پرداخته‌اند و از مباحث مختلف باقی مانده است، در این دوره زمانی باقی مانده تا کنکور به جای آنکه مجدد به مباحثی که قبلا مطالعه شده است برگردند، به ادامه دروس بپردازند.

داوطلب کنکور نباید در مطالعه وسواس به خرج دهد


داوطلبان کنکور نباید در مطالعه دروس وسواس داشته باشند و گمان کند مطالبی که قبلا خوانده شده را فراموش کرده‌اند، زیرا این وسواس باعث می‌شود مقادیری از دروس که هنوز مطالعه نشده‌ باقی بمانند؛ پس داوطلب باید یکبار برای همیشه مطالبی که قبلا خوانده نشده را هم بخواند و به پایان برساند.

دروس پایه کنکور باید تا عید جمع‌بندی شده و مطالب باقی مانده از دهم و یازدهم خوانده شوند. سپس داوطلب در نیمه اول فروردین همسو با دروس مدرسه پایه دوازدهم را پیش ببرد. این کار باعث می‌شود دانش‌آموز ضمن آماده شدن برای امتحانات مدرسه، برای کنکور هم مطالعه کرده باشد.

با توجه به اعلام تاریخ شروع و پایان امتحانات نهایی که از ۳۱ اردیبهشت تا ۲۵ خرداد است، دانش‌آموزان ۵ روز از خرداد و ۱۳ روز از تیرماه سال آینده را برای جمع‌بندی و مرور آنچه قبلا مطالعه کرده‌اند، فرصت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.