نتایج در این بخش نمایش داده می شود

وزیر آموزش و پرورش: هدف ما افزایش قبولی‌های کنکور نیست

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مطلوب ما این نیست که تعداد قبولی‌های کنکورمان بیشتر شود، گفت: اصلاً هدف آموزش‌وپرورش این نیست که دانش آموزان را برای رفتن به دانشگاه تربیت کند، بلکه هدف آموزش‌وپرورش این است که آدم‌ها را به‌گونه‌ای تربیت کند که عنصر مفیدی برای خود و جامعه باشد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش کشور در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر که صبح امروز دوشنبه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که تقریباً به‌وفور در مجموعه‌های اداری و اجرایی ما مشاهده می‌شود، این است که این توزیع مسئولیت‌ها و تفکیک ساختار و تمایز نقش و مسئولیت‌ها ما را از هم دور کرده است و بعضاً گرایش‌های صنفی و دستگاهی مرزهایی رو بین بخش‌های مختلف به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه، ارزیابی نهایی کار ما دستیابی به اهداف است، گفت: اگر هرکدام از ما در حوزه کار خودمان موفقیتی کسب می‌کنیم اما در آن موفقیت نهایی تأثیری نداشته باشیم ارزشی ایجاد نمی‌شود، بنابراین معیار داوری و ارزیابی، آن معیار نهایی است که تا چه حد ما به اهداف حاکمیت دست پیدا کردیم و چقدر از رنج مردم کاستیم و باعث پیشرفت و تعالی جامعه شدیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کارهای بسیار بزرگ و اعجاب‌آوری در انقلاب اسلامی انجام شده است، عنوان کرد: ما در طی سال‌های پس از انقلاب دست آوردهای بسیار بزرگی در حوزه جمع‌آوری مصالح انجام داده‌ایم، شما ببینید چه تعداد از روستا به آب، برق، گاز، بهداشت، آموزش، زیرساخت جاده‌ای و… دسترسی پیدا کردند؟

بیشتر بخوانید :

ثبت نام دانشگاه امام صادق در کنکور ۹۹

با این سه راه عاشق مطالعه می‌شوید!

۷ روش رسيدن به آرزوها

مهم‌ترین عوامل موفقیت در کنکور در ماه‌های پایانی

حاجی میرزایی با بیان اینکه آنجایی که با کمی کاستی روبه‌رو است و ما باید توجه‌مان را به آنجا معطوف کنیم، تاکید کرد: اگر ما سرمان را به کتاب‌های درسی مشغول کردیم و محتوای دانشی به مردم منتقل کردیم که هیچ ارتباطی با هیچ‌یک از واقعیت‌های زندگی روزمره آدم‌ها ندارد شاید تعداد دانش آموزان را افزایش بدیم اما مأموریت ما انجام‌نشده است بلکه این مأموریت زمانی درست انجام می‌شود که این دو موضوع با یکدیگر ترکیب شود.

وی اضافه کرد: آموزش‌وپرورش وقتی قادر است رسالت خودش که آماده کردن انسان ها برای یک زندگی شرافتمندانه است انجام دهد که بتواند پیوندهای ارگانیک خودش را با همه بخش‌های اقتصادی اجتماعی فرهنگی برقرار کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما وقتی از مشارکت صحبت می‌کنیم منظور ما این است که بقیه به ما کمک کنند تا ما کارمان را انجام دهیم، منظور ما این است که بیاییم توانمندی‌هایمان در یک امتداد قرار دهیم و کارهایمان را در یک‌سو پیش ببریم و انسانی را تربیت کنیم که در حیطه کار خودش فرد مفیدی باشد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه، ما باید کاری کنیم که ظرفیت‌های مهارتی دانش آموزان افزایش پیدا کند، گفت: یکی از اهدافی که در سند تحول بنیادین برای آموزش‌وپرورش تعریف‌شده این است که هر آدمی که از آموزش‌وپرورش خارج می‌شود یک مهارت از نیازهایی که در جامعه به آن احتیاج دارد را فراگرفته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مطلوب ما این نیست که تعداد قبولی‌های کنکورمان بیشتر شود، تصریح کرد: اصلاً هدف آموزش‌وپرورش این نیست که دانش آموزان را برای رفتن به دانشگاه تربیت کند، بلکه هدف آموزش‌وپرورش این است که آدم‌ها را به‌گونه‌ای تربیت کند که عنصر مفیدی برای خود و جامعه باشد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: من فردی را می‌شناسم که در دانشگاه‌های خیلی معتبر داخلی مدرک کارشناسی ارشد گرفته و بیکار بود، از فرط بیکاری در یک دوره مهارتی دوماهه شرکت کرده سپس در همان محلی که آموزش‌دیده بود به او پیشنهاد کار دادند این نشان می‌دهد اگر ما بتوانیم مهارت‌های واقعی افراد را برای ایفای نقش و مسئولیت بالا ببریم و بتوانیم بین یافته‌های ذهنی و توانمندی‌های اجرایی و عملی ارتباط برقرار کنیم، قادر خواهیم بود که هدف‌های به نحو مناسب‌تر و مؤثرتر پیش ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.