نتایج در این بخش نمایش داده می شود

ورزش و سال کنکور

ورزش کنم؟ من؟

فکر کنم درست متوجه نشدید، ما امسال کنکور داریم!

پس وقت اضافه‌ای برای ورزش و نرمش و این چیز‌ها نداریم. در ضمن اگر هم وقت اضافه بیاوریم، خب درس می‌خوانیم نه این که ورزش کنیم!
دوست کنکوری من! ورزش مناسب و مداوم می‌تواند بهترین راه برای رفع خستگی، حفظ آرامش، افزایش تمرکز و کاهش استرس باشد که متأسفانه بیش‌تر دانش‌آموزان این نکات را نمی‌دانند و به آن‌ها توجه نمی‌کنند.


همه‌ی ما می‌دانیم که مطالعه با بازدهی کم علاوه بر اتلاف انرژی و وقت، از پیشرفت ما نیز جلوگیری می‌کند. افزایش بازدهی مطالعه راه‌های متفاوتی دارد که یکی از مؤثرترین آن‌ها ورزش کردن است، پس آن را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود بگذارید تا از فواید آن بهره ببرید.

بيشتر بخوانيد :

چگونه حافظه ای قوی داشته باشیم؟ (قسمت اول)

مدل یادگیری عمیق

دوران جمع‌بندي، تضمين کنندۀ موفقيت


دو نوع ورزش را بهتر است در برنامه‌ی خود جای دهید. اوّلی ورزش‌هایی که 2 یا 3 ساعت وقت می‌گیرند مثل شنا، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و از این قبیل که انرژی شما را تخلیه می‌کنند و بهتر است که در برنامه‌ی شب قبل از آزمون شما نباشند.

دومی نرمش‌های کوتاه است که در هر روز فقط 10 دقیقه از زمان شما را می‌گیرند و بهترین زمان اجرای آن‌ها‌، پس از بیدارشدن از خواب و زنگ‌های استراحت شما هستند.


اگر ورزش خاصی را به طور حرفه‌ای انجام می‌دهید، بهتر است امسال در مورد آن تصمیم خود را بگیرید و برای خود مشخص کنید که می‌خواهید بیش‌تر وقت و انرژی خود را به درس و یا به ورزش خود اختصاص دهید.

بدترین اتفاق آن است که بخواهید هر دو را با بهترین کیفیت انجام دهید.

دوستان من، شما انرژی و زمان محدودی در اختیار دارید، پس از خودتان انتظار‌های غیرمنطقی نداشته باشید.


در زنگ‌های تفریح خود، نرمش کنید.

عضلات خود را بکشید، سر و گردنتان را حرکت دهید و اجازه ندهید که ماهیچه‌های شما به مدت طولانی ثابت بمانند. کشش عضلات باعث بازگشت اکسیژن به ماهیچه‌ها و خروج مواد استفاده شده از آن‌ها می‌شود.

علاوه بر این نرمش‌ها، بهتر است بین زنگ‌های تفریح خود مدیتیشن نیز، انجام دهید. یکی از ساده‌ترین راه‌های آن که باعث افزایش تمرکز و توجه شما می‌شود، این است که 3 دقیقه چشمان خود را ببندید و فقط به نفس کشیدن خود فکر کنید. البته تنفس را به طور ارادی و عمیق انجام دهید.


و در پایان اگر می‌خواهید از ورزش خود نتیجه بگیرید، لازم است برای آن برنامه‌ی ثابتی داشته باشید و آن را هر روز و به طور مداوم انجام دهید.

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.