نتایج در این بخش نمایش داده می شود

همراه با شما تا آزمون سراسري (۳)

در ادامة نکاتي که رعايت آنها از سوي داوطلبان آزمون سراسري سال 1397 لازم به نظر مي‌رسد و در هفته پيش در همين ستون يادآوري کرديم، چند نکته ديگر را براي تاکيد بيشتر و به منظور راهنمايي داوطلبان اين آزمون مهم در سطور زير مي‌آوريم:
1ـ آزمون سراسري سال 97 براي داوطلبان هر يک از گروه‌هاي آزمايشي پنجگانه، شامل علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان‌هاي خارجي، در يک مرحله برگزار خواهد شد.
2ـ داوطلبان هر يک از گروه‌هاي آزمايشي پنجگانه، در يک جلسه به سؤالات عمومي و اختصاصي گروه آزمايشي انتخابي، پاسخ خواهند داد.
3ـ آزمون سراسري سال 97 به منظور پذيرش دانشجو براي دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم يا شبانه، نيمه حضوري مجازي و پرديس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي، دانشگاه پيام‌نور، مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي و همچنين کد رشته‌هاي تحصيلي با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي برگزار مي‌شود.
4ـ در آزمون سراسري 97 دارندگان ديپلم نظام قديم، بدون توجه به نوع ديپلم، و دانش‌آموزان پيش‌دانشگاهي يا فارغ‌التحصيل پيش‌دانشگاهي، بدون توجه به مدرک پيش‌دانشگاهي، و با توجه به رشته‌هاي تحصيلي مورد علاقه خود، که در جدول شمارة 2 تا 6 دفترچه راهنماي شمارة 1 اين آزمون درج شده است، مي‌توانند منحصراً متقاضي شرکت در يکي از گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني،‌ هنر يا زبان‌هاي خارجي شوند و در تقاضانامه اينترنتي ثبت‌نام، آن را ثبت کنند؛ البته، همان طور که در شماره پيشين در اين ستون نيز اشاره شد، به داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني و زبان‌هاي خارجي، اجازه داده شده است تا در صورتي که علاقه‌مند به شرکت در گروه آزمايشي هنر نيز باشند، علاقه‌مندي خود را در تقاضانامه ثبت‌نام اعلام کنند، و به همين ترتيب، به داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني و هنر اجازه داده شده است تا در صورتي که علاقه‌مند به شرکت در گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي نيز باشند، علاقه‌مندي خود را در تقاضانامه ثبت‌نام اعلام کنند.
5 ـ بر اساس ‌برنامه زماني ‌پيش‌بيني شده،‌ کارت شرکت‌ در جلسه آزمون ‌سراسري سال 97 تمام ‌داوطلبان گروه‌هاي‌ آزمايشي پنجگانه، از روز دوشنبه 4 تيرماه سال آينده روي سايت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و داوطلبان تا پايان روز چهارشنبه 6 تيرماه 97 فرصت دارند که نسبت به دريافت پرينت کارت شرکت در جلسه آزمون و برگ راهنماي مربوط اقدام نمايند (داوطلباني که متقاضي شرکت در دو يا سه گروه آزمايشي شده‌اند، بايد، علاوه بر کارت شرکت در آزمون گروه آزمايشي اصلي خود، برحسب مورد، نسبت به دريافت کارت شرکت در آزمون گروه آزمايشي دوم يا گروه‌هاي آزمايشي دوم و سوم خود نيز اقدام کنند).
6 – بر اساس برنامه زماني پيش‌بيني شده، آزمون سراسري سال 97 در روزهاي پنج‌شنبه 7 و جمعه 8 تير ماه 97 در حوزه‌هاي امتحاني مربوط برگزار خواهد شد.
7 ـ نتايج اوليه آزمون سراسري به صورت کارنامه تنظيم مي‌شود و کارنامه مربوط در دهة دوم مردادماه 97 روي سايت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و داوطلباني که ‌مجاز به ‌انتخاب رشته مي‌شوند، نيز در همين تاريخ، نسبت به انتخاب کد رشته محل‌‌هاي تحصيلي مورد علاقه خود از گروه يا گروه‌هاي آزمايشي مجاز اقدام مي‌کنند.
8 ـ فهرست اسامي پذيرفته‌شدگان نهايي کد رشته‌محل‌هاي مختلف آزمون سراسري سال 97، در دهه سوم شهريور ماه 97 از طريق سايت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.
9 ـ کارنامه نهايي تمام انتخاب ‌رشته ‌کنندگان اين آزمون نيز در دهه سوم شهريور ماه 97 روي سايت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

موفق باشيد / هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.