نتایج در این بخش نمایش داده می شود

همراه با شما تا آزمون سراسري (بخش آخر)

تا برگزاري آزمون سراسري سال 1400، چند روز بيشتر باقي نمانده است.

به همين خاطر، مناسب ديديم که در ستون «يادداشت هفته» واپسين شماره پيش از برگزاري اين آزمون، از چگونگي استفاده بهينه از روزهاي آخر مانده به آزمون سراسري و جلسه آزمون با شما سخن بگوييم.

الف – آخرين روزهاي باقي مانده تا کنکور

1- چند روز قبل از آزمون را به استراحت بپردازيد و در اين هنگام، ديگر مطالعه مطالب جديد را کنار بگذاريد؛ زيرا در اين روزهاي آخر، اين مطالعه فقط استرس شما را بيشتر مي‌کند و هيچ ثمري برايتان نخواهد داشت.

2- در اين روزها به شناسايي دقيق و کامل حوزه امتحاني خود بپردازيد.

براي انجام اين کار، بهتر است که به شناسايي حوزه امتحاني‌تان از روي نقشه شهر يا منطقه محل سکونتتان اکتفا نکنيد؛

به ويژه در شهرهاي بزرگ يا بسيار بزرگ مانند تهران، شخصاً به شناسايي مسير رفت و آمد و همين‌طور خطوط تاکسيراني، اتوبوسراني، مترو و … بپردازيد تا در روز برگزاري آزمون، هنگام خروج از خانه، با خاطري آسوده به سمت محل برگزاري کنکور حرکت کنيد.

3- سعي کنيد که در اين چند روز باقي مانده تا کنکور، اوقات خود را در کنار خانواده سپري کرده و در اين کانون گرم، آرامش لازم را به منظور حضور در جلسه آزمون سراسري، براي خود فراهم نماييد.

4- از پناه بردن به افکار وسواس‌گونه راجع به همه چيز، به ويژه موفق شدن يا نشدن در آزمون سراسري، پرهيز کنيد. به خاطر داشته باشيد که براي موفقيت در آزمون سراسري پيشِ رو، به فکري باز و ذهني پويا و پر نشاط نياز داريد؛ پس آن را پريشان نکنيد.

5- شب برگزاري کنکور، حتماً غذاي کافي، اما سبک، بخوريد و از خوردن غذاهايي که تا به حال نخورده‌ايد يا آن دسته از غذاهايي که داراي چربي زياد و ميزان نشاسته بالايي هستند، خودداري کنيد.

همچنين از مصرف مواد کافيين‌دار، که موجب بالا رفتن اضطراب مي‌شود، خودداري نماييد. 6- شب برگزاري کنکور، زودتر از شب‌هاي پيش از آن و به اندازه کافي بخوابيد تا سر جلسه آزمون، خواب‌آلود نباشيد.

ب – روز آزمون سراسري

1- صبح روز آزمون، حداقل يکي دو ساعت زودتر از روزهاي قبل، از خواب برخيزيد.

2- براي بيدار شدن بي‌دغدغه از خواب، مي‌توانيد به يکي از اعضاي خانواده بسپاريد که شما را بيدار کند تا آنکه نگران شنيدن زنگ ساعت باشيد.

3- اگر به استحمام روزانه عادت داريد، حتماً قبل از خوردن صبحانه و خروج از خانه، براي شروع يک صبح با نشاط، اين کار را انجام دهيد.

4- صبحانه‌تان را، که لازم است شامل مواد مغذي و قندي مثل، مربا، کره و عسل باشد، به طور کامل ميل کنيد تا از جهت خون‌رساني به قواي فکري شما در جلسه آزمون، خللي ايجاد نشود.

5- وسايلي که در روز برگزاري آزمون لازم است به همراه خود داشته باشيد شامل: شناسنامه يا کارت ملي عکس‌دار، کارت ورود به جلسه، مداد مشکي نرم و پررنگ به تعداد کافي، پاک‌ کن و تراش را از قبل آماده کنيد.

ضمناً از بردن وسايلي مانند: تلفن همراه يا ماشين حساب و … به همراه خود در جلسه آزمون، خودداري نماييد؛ چون به همراه داشتن وسايل پيشگفته در سر جلسه آزمون سراسري، حتي اگر از آنها استفاده نشود، تخلف و تقلب محسوب مي‌شود.

6- يک بطري متوسط آب يا آب ميوه شيرين، همراه چند شکلات، با خود به جلسه آزمون ببريد تا هنگام تشنگي يا افت فشار خون، از آنها استفاده نماييد.

7- با کفش و لباس مناسب، راحت و خنک در جلسه آزمون حضور يابيد.

بیشتر بخوانید :

امروز و فردا و پس فردا چه کنيم؟

توضیحات مشاوره و برنامه ریزی طرح رایگان کنکور ۱۴۰۱

تغذیه شب کنکور و صبحانه و سر جلسه

8- يک ساعت پيش از آغاز آزمون، در حوزه امتحاني خود حضور پيدا کنيد و احتمال بروز يا ايجاد مشکلاتي در مسير حوزه امتحاني چون ترافيک و … را  نيز در نظر بگيريد.

9- آزمون خود را با ياد خدا آغاز کنيد و براي آرامش بيشتر، تنها به او پناه ببريد.

10- پرسش‌ها را به دقت بخوانيد و سپس به انتخاب «درست‌ترين» گزينه هر پرسش بپردازيد.

11- مواظب باشيد که اگر پاسخ سؤالي را نمي‌دانيد، به طور حدسي و تصادفي به انتخاب يکي از چهار گزينه نپردازيد؛ زيرا در صورت انتخاب پاسخ غلط، نمره منفي برايتان منظور خواهد شد.

همچنين اگر به سؤالي پاسخ نداديد، کنار شماره سؤال در دفترچه سؤالات علامت بگذاريد تا دچار اشتباه نشويد.

12- وقت لازم براي پاسخ به هر سؤالي را در نظر داشته باشيد و سعي کنيد که با پاسخ به پرسش‌هاي آسان‌تر در آغاز، زماني را براي پاسخ دادن به پرسش‌هاي دشوار پس‌انداز کنيد، و در آخر نيز به حل سؤالات دشوارتر بپردازيد.

13- با توجه به وضعيت خاص کشور در يک سال و چند ماه اخير، که همانند سراسر جهان، گسترش کرونا، موجب بروز محدوديت‌هاي خاص، از قبيل:

زدن ماسک بر صورت، شست و شوي مداوم دست‌ها، رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي، ضد عفوني کردن دست‌ها با مواد ضد عفوني کننده و … شده است، سعي کنيد که با رعايت موارد پيشگفته، ضمن حفظ سلامتي خود، به حقوق ديگران در اين زمينه نيز احترام بگذاريد.

موفق باشيد

*هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.