نتایج در این بخش نمایش داده می شود

همراه با شما تا‌ آزمون‌ سراسري‌ (۳)

در ادامة نکاتي که رعايت آنها از سوي داوطلبان‌ آزمون‌ سراسري‌ سال 1400 لازم به نظر مي‌رسد، و از آنجا که مهلت ثبت‌نام اين آزمون تا پايان‌ روز دوشنبه 20 بهمن ماه (امروز) تمديد شده است، در اين شماره نيز چند نکته ديگر را براي تاکيد بيشتر و به منظور راهنمايي داوطلبان‌ آزمون ياد شده، در سطور زير مي‌آوريم:

1ـ با توجه به اينکه پرداخت هزينه ثبت‌نام در اين آزمون، منحصراً به صورت اينترنتي انجام مي‌شود، داوطلبان لازم است با استفاده از کارت‌هاي عضو شبکه بانکي شتاب، که پرداخت الکترونيکي آنها فعال است، با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش و پرداخت مبلغ مقرر به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به دريافت اطلاعات کارت اعتباري (شماره سريال 12 رقمي) اقدام کنند.

2ـ هرگاه داوطلبي متقاضي ثبت‌نام در دو يا سه گروه آزمايشي ‌باشد، يعني علاوه بر انتخاب يکي از گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني يا علوم تجربي يا علوم انساني به عنوان گروه آزمايشي اصلي، بخواهد در يکي از گروه‌هاي آزمايشي هنر يا زبان‌هاي خارجي نيز متقاضي شود، بايد به ازاي هر گروه آزمايشي ديگر، مبلغ مقرر براي ثبت‌نام در آن گروه آزمايشي را نيز از همين طريق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباري را دريافت نمايد.

3ـ همچنين اگر داوطلبي علاقه‌مند به شرکت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه پيام‌نور و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي ـ غيرانتفاعي باشد، بايد نسبت به پرداخت مبلغ مقرر براي اين منظور از همين طريق اقدام و اطلاعات کارت اعتباري (شماره سريال ده رقمي) را دريافت نمايد.

4ـ کليه داوطلبان شرکت در آزمون سراسري 1400 بايد داراي ديپلم نظام آموزشي جديد (3 ـ 3 ـ 6) تا 31 شهريور ماه 1400 باشند يا مدرک پيش‌دانشگاهي داشته باشند و يا حداکثر تا تاريخ 31 شهريور 1400 آن را اخذ کنند، و يا داراي ديپلم دوره چهار ساله نظام قديم يا مدرک کارداني (فوق ديپلم) باشند.

بیشتر بخوانید :

هنر در زمان «حال» زندگي کردن

از کمک خواستن غافل نشويد

زيست‌شناسي را چگونه بخوانيم؟

5 ـ لازم به يادآوري است که دارندگان ديپلم فني و حرفه‌اي و کاردانش (نظام آموزشي غير 3 ـ 3 ـ 6)، که فاقد مدرک پيش‌دانشگاهي يا کارداني هستند، حق ثبت‌نام در آزمون سراسري سال 1400 را ندارند، و در صورت ثبت‌نام در اين آزمون، به عنوان متخلف شناخته شده و با آنان برابر ضوابط برخورد خواهد شد.

6 ـ پذيرفته‌ شدگان‌ دوره‌‌ روزانه‌ آزمون‌ سراسري‌ سال‌ 1399 (اعم‌ از رشته‌هاي‌ متمرکز يا نيمه‌متمرکز)، در صورت ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسري 1400 منحصراً مجاز به انتخاب رشته در دوره‌هاي غير روزانه (نوبت دوم «شبانه»، نيمه حضوري، پيام‌نور، غيرانتفاعي، پرديس خودگردان و مجازي و رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه آزاد اسلامي) بوده و فقط در اين دوره‌ها گزينش خواهند شد.

7 ـ بر اساس ضوابط، دانشجويان دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي، در صورتي مي‌توانند در آزمون سراسري سال 1400 ثبت‌نام و شرکت کنند که واجد شرايط عمومي و اختصاصي درج شده در دفترچه راهنماي ثبت‌نام آزمون ياد شده (دفترچه شماره 1) باشند و همچنين حداکثر تا 25 اسفند ماه 99، نسبت به انصراف قطعي از تحصيل اقدام کنند. بديهي است که اين گروه از داوطلبان، در صورت عدم انصراف قطعي از تحصيل تا تاريخ تعيين شده، و در صورت موفقيت و پذيرفته شدن در آزمون سراسري 1400، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصيل در رشته قبولي جديد خود نيستند و به عنوان داوطلب متخلف محسوب خواهند شد.

8 ـ داوطلبان، در صورت تمايل به ويرايش اطلاعات ثبت‌نامي، بايد با وارد کردن اطلاعات درخواستي، نسبت به مشاهده و ويرايش اطلاعات ثبت‌نامي بر اساس دستورالعمل به شرح ذيل اقدام کنند:

الف ـ آن گروه از داوطلباني که مشمول سوابق تحصيلي نيستند، اجازه ويرايش تمام اطلاعات ثبت‌نامي خود را دارند.

ب ـ آن گروه از داوطلباني که مشمول سوابق تحصيلي هستند، اجازه ويرايش اطلاعات خود را دارند، اما اجازه ويرايش اطلاعات سوابق تحصيلي‌شان را نخواهند داشت.

9- بر اساس مصوبه جلسات 24 و 25 مورخ 22/7/99 و 20/8/99 شوراي سنجش و پذيرش دانشجو، يادآور مي‌شود که سؤالات آزمون سراسري سال 1400 و بعد از آن، براي همه متقاضيان، اعم از نظام قديم و نظام جديد، صرفاً بر مبناي دروس نظام آموزشي جديد (3 ـ 3 ـ 6) طراحي مي‌شود.

موفق باشيد 

*هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.