نتایج در این بخش نمایش داده می شود

هدف را بشناسید

۱. در هر کاری چنانچه به وضوح بدانید که چه می­ خواهید رسیدن به هدف آسان­تر است. اولین قدم برای مطالعه­ ی خوب و موثر، داشتن هدف و تنظیم برنامه است.

۲. هیچ گاه کورکورانه از هدف­ ها و نظریات دیگران پیروی نکنید. مردم از لحاظ اینکه چه نوع زندگی را با ارزش می­ دانند، خیلی با یکدیگر متفاوت­ اند. آن­ها در نوع شخصیتی که می­­ خواهند بشوند نیز متفاوت اند. حتی نزدیکترین دوستان هم از نظر اهمیت دادن و ارزش گذاشتن به موارد مختلف با هم تفاوت دارند. بنابراین آنچه که برای مهم و ارزش به شمار می­ رود، نمی­ تواند برای شما هم صحیح و با ارزش باشد.

۳. هدف­ های خود را جز به جز تنظیم کرده و سعی کنید آنها را به یاد داشته باشید . تصمیم بگیرید که از طریق مکالمه و حضور در کلاس چه می خواهید انجام دهید. علاوه بر آن، مقصود و هدف خود را از ادامه­ ی تحصیل در دانشگاه فهرست­ وار آماده کنید و قسمت­ های فرعی را نیز با ذکر درس­ هایی که در نظر دارید یاد بگیرید به آن افزوده و تمامی آن­ها را بنویسید، این یادداشت­ ها را در جایی برای خود نگهداری کنید تا در هر زمانیکه شک کردید با مراجعه به آن بدانید که آیا هنوز هدف­ هایتان برای شما ارزشمند هستند یا نه؟ و اگر جوابتان را مثبت بود با نیرو و پشتکار بیشتری مسیر را ادامه دهید.

۴. صرفاً با رفتن به دانشگاه نمی­ توان تمام هدف­ ها را به نحو احسن انجام داد. دانشگاه و ادامه­ ی تحصیل نکات بسیاری را به انسان می­ آموزد. ولی انتظار اینکه دانشگاه همه چیز یک فرد گردد تصوری صحیح نمی­ باشد. هنر، فنون مختلف و ورزش و … همه در جای خود ارزشمند هستند. مهم اینست که انسان بدون داشتن هدف به دانشگاه قدم نگذارد. البته مهم آنست که شما بهترین روش را در مطالعه و انجام وظایف تحصیلی خود بکار گیرید.

پروا سفری

با نگاهی به کتاب «رمز موفقیت در تحصیل»

اثر ویرجینیا واکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.