نتایج در این بخش نمایش داده می شود

نیم‌سال دوم آغازی مهم‌تر برای همه است

براي رسيدن به موفقيت بايد برنامه داشته باشيد و در راستای تقویت عادات و رفتارهای مثبت تغيير كنيد. در این بازه‌ی زمانی بهتر است از به كار بردنِ كلماتي كه دارايِ بارِ منفي هستند پرهيز كنيد و قبل از هر عملي بايد در ذهن خود به دنبال بهترین تصمیمات باشید.  

در اين مقاله روي صحبتم با دانش‌آموزاني است كه در نيم‌سال اول از عملکردشان رضایت ندارند، درس خواندن را جدي دنبال نكردند و يا نتايج ضعيفي را در آزمون‌ها بدست آوردند. فرصت خوبی تا كنكور باقي است و اين موضوع به معني داشتن فرصت کافی برای کسب موفقيت براي كساني كه از نيم‌سال دوم به طور جدی تلاش را آغاز کردند می‌باشد.

مهم‌ترين كمكی که در این زمان می‌توانید به خودتان بکنید و بهترین انگيزه‌اي كه می‌توانید به خودتان بدهید اين است كه به فكر گذشته و نتايج ضعيفِ آن نباشيد و ذهنتان را به سمت آينده و اهدافي كه داريد متمركز و هدایت كنيد. اگر در آزمون‌هاي برنامه‌ای نتايج ضعيفي كسب كرديد، اگر در عملکردتان در مدرسه با مشكلاتي مواجه شديد، چنان‌چه انگيزه‌ي كافي براي درس خواندن نداشتيد و … مطمئن باشيد اين دلايل نمي‌تواند بهانه‌اي براي عدم موفقيت و كسب نتيجه‌ي مورد نظر براي شما در كنكور باشد.

بیشتر بخوانید :

ساعت دقیق ثبت نام کنکور ۹۹

فقط روی هدفم تمرکز داشتم

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۹۹ – ۱۴۰۰

در شروع نيم‌سال دوم اگر مصمم هستيد كه هدفتان را به‌طور جدي‌تر دنبال كنيد و مي‌خواهيد كه باعث افتخارِ خودتان باشيد ابتدا بايد ضعفتان را ريشه‌يابي و برطرف كنيد. زیرا اكثر دانش‌آموزان از ضعف‌هایشان آگاه هستند ولي معمولا نمي‌دانند كه براي برطرف كردن مشكلات بايد چه كایر انجام دهند. برای این کار مي‌توانيد از يك مشاور تحصيلي كاردان كمك بگيريد.

درواقع شما نياز به يك برنامه‌ي درسي منسجم داريد. برای مطالعه‌ی بهتر نياز دارید که برای هر درس زمان متناسبی در نظر بگیرید و با ساعت مطالعه‌ی بالاتری تلاش کنید. باید سعي كنيد درس‌ها را مبحث به مبحث پیش ببرید و به میزان لازم برای هر مبحث تست کار کنید. مباحث را بر اساس توانايي خودتان در چند بازه‌ي زماني تقسيم كنيد.

بايد سعي كنيد تمام مباحث و درس‌ها رو طبق برنامه‌ی راهبردی كامل كنيد و در دوران جمع‌بندی، به مرور و جمع‌بندی درس‌ها بپردازید.

شما با اجراي يك برنامه‌ي تكنيكي مي‌توانيد ضعف نيم‌سال اول را جبران كنيد.

بهانه‌ها را كنار بگذاريد و براي هدفتان بيش از پيش تلاش كنيد. بعد از اينكه نتيجه‌ي موردنظرتان را كسب كرديد به خودتان افتخار مي‌كنيد و تمام سختي‌هايي كه متحمل شديد برایتان شيرين مي‌شود.

با آرزوي رسیدن به موفقيت‌هاي دلچسب و پر افتخار براي تك تك شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.