نتایج در این بخش نمایش داده می شود

نکته‌هایی از زبان رتبه‌های برتر کنکور ۹۷ برای داوطلبان کنکور ۹۸

توصیه بیشتر رتبه‌های برتر کنکور سال ۹۷ برای داوطلبان کنکور امسال، حفظ آرامش در زمان برگزاری آزمون است.

به گزارش آوای خزر، دختر و پسر ۱۸ ساله‌ای که تا چند روز پیش به مدرسه می‌رفتند و نهایت استرس‌شان امتحانات پایان ترم بود تا چند روز دیگر باید در امتحانی شرکت کنند که به عقیده خودشان مسیر زندگی‌شان را مشخص می‌کند و همین مساله سبب افزایش استرس‌شان می‌شود.

به دنبال راهکارهایی برای کاهش استرس به هر دری می‌زنند و هر سخنی از هر فردی را به گوش می‌گیرند تا شاید با عمل به حرف‌های اطرافیان تا حدی از استرس‌ وجودشان بکاهند.

بخصوص در روزهای آخر باقیمانده به کنکور که هیاهوی درون‌شان بیشتر می‌شود، بیشتر هم از حرف‌های دیگران تاثیر می‌گیرند.

یکی می‌گوید مطالعه را کمتر کنند و دیگری می‌گوید تا حد امکان از دقایق باقیمانده استفاده کرده و درس بخوانند.

یکی‌ پیشنهاد تمرین تست زنی می‌دهد و دیگری آن‌ه را دعوت به آرامش می‌کند؛ یکی تغذیه مناسب را تجویز می‌کند و دیگری خواب ایده‌آل را راهکار اساسی غلبه بر استرس می‌داند.

اما آنچه مسلم است، نظر کارشناسان، مسؤولان و داوطلبان موفق سال‌های گذشته از هر نظری می‌تواند مثمر ثمرتر باشد.

هر چند کارشناسان نیز بر این عقیده‌اند که داوطلبان باید خصوصیات فردی‌‌شان را در نظر گرفته و بر اساس آن خودشان را برای شرکت در کنکور آماده کنند.

* توصیه‌های کارشناسانه به کنکوری‌ها

متخصصان می‌گویند داوطلبان کنکور در این روزهای پایانی باید ورزش کنند چرا که ورزش سبب تولید «آندروفین» شده و نشاط را بیشتر می‌کند.

همچنین کارشناسان این حوزه، خواب و استراحت کافی را برای کنکوری‌ها در این روزهای باقیمانده تا آزمون سراسری بسیار موثر می‌دانند.

آن‌ها می‌گویند: داوطلبان در روزهای پایانی به دنبال یادگیری مطالب جدید نباشند چرا که خواندن مطالب جدید در این روزها، به جز افزایش استرس، نگرانی و فراموشی مطالب قبلی، هیچ مزیت دیگری ندارد.

* توکلی: فقط دقت کنید؛ جای هیچ نگرانی و دلشوره‌ای نیست

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در این باره گفت: کنکوری‌ها با توجه به اینکه سوالات‌شان از همان کتاب‌هایی است که خوانده‌اند می‌توانند به اندازه‌ای که زحمت کشیده‌اند از نتیجه تلاش خود بهره‌مند شوند، بنابراین زمانی که دفترچه‌ها توزیع می‌شود کنترل‌های لازم را انجام داده و از همان درس اول برای پاسخگویی به سوالات شروع کنند، حتی اگر چند سوال از یک درس را نتوانستند جواب دهند زمانی بیشتر از زمان تعیین شده برای آن درس نگذارند بلکه به سراغ درس دیگری رفته و در فرصت احتمالی باقیمانده پایانی بازگردند و سوالات پاسخ نداده را به دقت خوانده و پاسخ دهند.

وی گفت: مساله بعدی اینکه حتما داوطلبان کنکور متن سوال را بخوانند، برخی داوطلبان متن سوال را کامل نمی‌خوانند و گزینه‌ای که برای‌شان آشناتر است را انتخاب می‌کنند درحالیکه سوال با آنچه آنان قبلا در کتب تست دیده‌اند متفاوت بوده و پاسخی که انتخاب کرده‌اند اشتباه است.

توکلی خطاب به کنکوری‌ها اظهار داشت: زمان مناسب برای پاسخگویی به سوالات تمام دروس پیش بینی شده، بنابراین داوطلبان باید دقت لازم را داشته باشند و اگر پاسخ سوالی را نمی‌دانستند آن سوال را رها کنند و به سراغ سوال بعدی بروند.

اما شاید دانستن صحبت‌های رتبه‌های برتر کنکور سال گذشته نیز برای داوطلبان امسال خالی از لطف نباشد.

طنین زاهدی کیا رتبه دوم گروه آزمایشی علوم انسانی در کنکور سال ۹۷ که اکنون دانشجوی رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی است، داوطلبان را به حفظ آرامش دعوت کرده و گفت: به نظر من داوطلبان باید در این روزهای پایانی به مرتب کردن آموخته‌های‌شان بپردازند و زمانی برای خواندن مطالب جدید نیست.

وی افزود: همچنین داوطلبان باید در جلسه کنکور نیز سعی کنند به اعصاب خود مسلط باشند چرا که آرامش شرط مهم موفقیت در آزمون است.

نیما جواهری رتبه هشتم کنکور علوم انسانی سال ۹۷ نیز که در حال حاضر دانشجوی حقوق دانشگاه تهران است، گفت: داوطلبان باید آزامش خود را حفظ کنند و بدانند که این چند روز باقیمانده تا کنکور هم مانند روزهای دیگر است و تفاوتی با روزهای دیگر ندارد بنابراین روزهای پایانی را نیز در کمال آرامش سپری کنند.

امیرحسین استقامت دانشجوی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف که در کنکور سال ۹۷ رتبه هشتم گروه علوم ریاضی و فنی را کسب کرد، حفظ آرامش را مهم‌ترین‌توصیه به کنکوری‌ها دانست و گفت: داوطلبان کنکور در این روزهای پایانی ساعت مطالعه خود را کاهش داده و خودشان و خانواده‌شان فقط آرامش داشته باشند.

علی عبداله زاده رتبه دوم کنکور ۹۷ در گروه علوم تجربی که در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحصیل می‌کند نیز در این باره خطاب به داوطلبان کنکور گفت: خودم به شخصه در روزهای پایانی باقیمانده تا کنکور بر روی سوالات تستی کار کردم.

وی افزود: داوطلبان کنکور در این روزهای پایانی خواب و تغذیه مناسب داشته باشند.

به گزارش آوای خزر، کنکور آزمون سراسری سال ۹۸ برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳ و ۱۴ خردادماه برگزار می‌شود و آنچه مسلم است حفظ آرامش و توکل به خداوند مهم‌ترین شرط موفقیت افراد برگزیده سال‌های گذشته آزمون سراسری بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.