نتایج در این بخش نمایش داده می شود

نتایج نهایی کنکور دهه سوم شهریور اعلام می‌شود/شانس ۷۰ درصد قبولی داوطلبان

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز گفت: 59 درصد داوطلبان کنکور خانم‌ها و 41 درصد آقایان بودند که 101 هزار و 614 نفر یعنی 10 درصد غایب بودند. 763 هزار و 499 نفر ظرفیت داریم که 19 هزار نفر ظرفیت افزایش پیدا کرده که 15 هزار نفر در مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان است.

وی گفت: از روز شنبه 13 مردادماه ویژه‌نامه انتخاب رشته در باجه‌های روزنامه‌فروشی توزیع می‌شود و سیستم انتخاب رشته مجازی نیز از شنبه به تدریج بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

خدایی افزود: انتخاب رشته مجازی بر اساس اطلاعات موجود داوطلبان و آخرین نمرات سال گذشته و آخرین ضوابط اعلام می‌شود. یعنی داوطلبان می‌توانند کامل‌ترین نوع اطلاعات بهره‌مند شوند و امسال پیشنهاد دادیم هزینه این سیستم به 6 هزار تومان کاهش یابد.

* نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

وی گفت:‌ انتخاب رشته برای جداگانه صورت می‌گیرد و زمان انتخاب رشته از سوی مرکز سنجش این دانشگاه اعلام می‌شود.

به گفته وی، انتخاب رشته برای کنکور سراسری به جزء دانشگاه آزاد از 15 تا 20 مرداد است و نتایج نیز دهه سوم شهریور اعلام می‌شود.

* همه مجاز شدند

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور عنوان کرد: تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه یا غیرروزانه شدند و برای پذیرش با سوابق تحصیلی نیز حتی افرادی که کنکور ندادند هم می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی در رابطه با چگونگی تأثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور گفت:‌برای سال 97 تأثیر مثبت لحاظ می‌شود ولی بر اساس آخرین مصوبه شورای سنجش و دانش برای سال 98 تأثیر معدل به صورت قطعی است که البته قرار شد کمیسیون آموزش مسئله را بررسی و نظرات را اعلام کند ولی در حال حاضر تأثیر قطعی برای سال 98 به قوت خود باقی است.

خدایی گفت: امسال 129 هزار نفر در روزانه و 30 هزار نفر در نوبت دوم ظرفیت داریم و بیش از 4 برابر برای روزانه و نوبت دوم مجاز می‌شوند.

وی گفت: در مجموع شانس قبولی داوطلبان کنکور امسال 70 درصد است و 86 درصد داوطلبان به صورت بی‌آزمون پذیرش می‌شوند که با احتساب دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی نزدیک 90درصد بدون آزمون به دانشگاه می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.