نتایج در این بخش نمایش داده می شود

معدل کتبی دیپلم شرط پذیرش در دانشگاه‌ها است

معاون اجرایی امور آزمون‌های سنجش کشور گفت: ملاک پذیرش داوطلبان در مراکز آموزش عالی بر اساس سوابق تحصیلی معدل کتبی دیپلم است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمودرضا رحیمیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اراک با اشاره به تغییراتی که در نحوه پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌ها در سال 98 لحاظ شده است، بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای سازمان سنجش شیوه پذیرش داوطلبان در دانشگاه به دو شیوه شرکت در آزمون کنکور و سابقه تحصیلی صورت خواهد پذیرفت.
وی زمان پذیرش داوطلب براساس سابقه تحصیلی را از 20 اسفند سال جاری تا 22 مرداد سال آینده دانست و تصریح کرد: ملاک پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی معدل کتبی دیپلم است و این امر برای داوطلبان نظام قدیم و جدید آموزش‌وپرورش لحاظ خواهد شد.
معاون اجرایی امور آزمون‌های سنجش کشور علت این بازه زمانی را فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان نظام جدید آموزشی در خردادماه سال آینده دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه معدل کتبی دانش‌آموزان نظام جدید آموزشی در تیرماه سال آینده اعلام می‌شود از اینرو به متقاضیان علاقمندان فرصت داده شده تا در دانشگاه‌ها پذیرش شوند.
رحیمیان ادامه داد: متقاضیان برخی از رشته‌های دانشگاهی برای انتخاب و پذیرش در دانشگاه و رشته مورد نظر باید در آزمون کنکور 98 شرکت کرده و بعد از انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی در شهریورماه برای پذیرش به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه داوطلبان مجاز به شرکت در دو شیوه اجرایی هستند، افزود: در این دوره ممکن است برخی از داوطلبان هر دو شیوه پذیرش را انتخاب کنند که در این صورت داوطلب مجاز خواهد بود بر حسب علاقه در یکی از رشته‌های دانشگاهی مشغول تحصیل شود.
رحیمیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در برخی از رشته‌های دانشگاهی نسبت متقاضیان متناسب با نسبت سهمیه پذیرش نیست از اینرو ملاک برای پذیرش در آن رشته دانشگاه، شرکت و کسب نمره قابل قبول در آزمون کنکور است.
معاون اجرایی امور آزمون‌های سنجش کشور تفاوت روند اجرایی آزمون سال 98 را جداسازی و تفکیک سوابق تحصیلی از آزمون کنکور دانست و بیان کرد: در سال گذشته سابق تحصیلی توأم با آزمون کنکور بود اما در سال جاری و براساس تصمیم شورای سازمان سنجش این دو امر از هم تفکیک شد.
وی با اشاره به اینکه ملاک پذیرش داوطلبان در دانشگاه براساس سابقه تحصیلی معدل دیپلم است، بیان کرد: در بحث ترمیم نمره برخی از درس‌ها در مقطع دیپلم این فرصت به دانش‌آموزان و مدارس داده شده تا قبل از پایان زمان‌بندی پذیرش بر اساس سوابق تحصیل آزمون درس برای ترمیم معدل و نمره دیپلم دانش‌آموزان برگزار شود. ‌ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.