نتایج در این بخش نمایش داده می شود

قانون جذب و تکنیک ان ال پی دو راه موفقیت شما

یکی از مشهورترین قوانین حاکم بر جهان، قانون جذب است‎

جهانی که در آن زندگی می کنیم براساس قوانین متعدد تنظیم شده که سنگ بنای کائنات بر آن ها استوار است، همه ما صرف نظر از سن، ملیت یا اعتقادات مذهبی دارای قدرت استفاده از این قوانین طلایی که شاید برخی افراد از تاثیر جادویی آن ها اطلاعی نداشته باشند، هستیم.

یکی از مشهورترین قوانین حاکم بر جهان، قانون جذب است که با استفاده از قدرت ذهن، آن چه در اندیشه ما می گذرد را به واقعیت های زندگی مان تبدیل می کند. این قانون به سادگی می گوید افکار ما زندگی ما را می سازد و چیزی که به آن تمرکز می کنیم در نهایت به چیزی تبدیل می شود که در مقابل خود خواهیم دید!

تکنیک NLP نیز از تکنیک های مشهور برای برنامه ریزی مجدد ضمیر ناخوداگاه است که برای دستیابی به اهداف فردی و اجتماعی تاثیر شگفت انگیزی دارد.

شعار ان ال پی این است: “تکرار کارهای قبلی مساویست با نتایج قبلی و انجام کارهای جدید مساویست با نتایج جدید”

در ادامه با ما همراه باشید تا با قانون جذب و تکنیک ان ال پی بیشتر آشنا شویم.

قانون جذب چیست؟

قانون جذب یک جور نگرش مثبت گرایانه به نقش انسان در سرنوشت خود است. قانون جذب بیانگر این واقعیت است که مثبت اندیشی و نگرش خوش بینانه، شرایط و اتفاقاتی برای فرد ایجاد می کند که او را هرچه سریعتر به اهدافش برساند.

قانون جذب از بزرگ ترین اسرار زندگی است که تعداد کمی از مردم از میزان تاثیر آن در زندگی روزمره آگاه هستند. ما همانند آهنربای انسانی هستیم که هر لحظه زندگی، در حال ارسال احساسات و افکار به جهان هستی و جذب وقایع و ساخت حقایق زندگی خود هستیم.

متاسفانه بسیاری از ما چشمان خود را نسبت به قدرت قانون جذب بسته ایم و بدون کنترل افکار و احساسات منفی رویدادهای ناخواسته را به زندگی خود جذب می کنیم.

شاید یکی از مهم ترین وظایف هر فرد کشف راز قانون جذب و یادگیری آن است، خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی افراد بیشتری با قانون جذب آشنا شده و به روش های مختلف از جمله حضور در دوره های قانون جذب و بهره گیری از تجارب دیگران می توانند به راحتی و با استفاده از این راز طلایی زندگی خود را متحول کنند.

قانون جذب که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده، قانون جدید و نوظهوری نیست بلکه در تعالیم بسیاری از تمدن ها و مذاهب از آن یاد شده و در آثار هنرمندان و شاعران و اندیشمندانی همچون شکسپیر، بلیک، امرسون، نیوتن و بتهوون نمود پیدا کرده است.

استادان بزرگ در دنیای شرق از دیرباز به شاگردان خود یک اصل مهم آموزش می دادند: ” تو به چیزی تبدیل می شوی که به آن فکر می کنی!”

این مفهوم در فرهنگ غرب نیز از سالیان قبل و با عنوان “کارما” شناخته شده است.

از سوی دیگر دانشمندان فیزیک کوانتوم با تحقیقات گسترده در زمینه قدرت ذهن به تاثیر شگفت انگیز ذهن در شکل گیری دنیای اطراف پی برده و به نتایج جالبی دست پیدا کرده اند.

قانون جذب چگونه کار می کند؟ 

قانون جذب نیز مانند قوانین دیگر حاکم بر کائنات قانون بسیار ساده و البته کاملی است. مهم نیست چه چیزی می خواهید به دست آورید یا به چه کسی می خواهید تبدیل شوید، قانون جذب می گوید هر تصویری که از خود در ذهن داشته باشید در دنیای واقعی قابل دستیابی است.

برای استفاده آگاهانه از قانون جذب باید با نکات کلیدی این قانون آشنا شده و آن ها را در زندگی خود به کار بگیرید و آن گاه قانون جذب دست به کار شده و زندگی شما را در همه ابعاد دچار تحولات مثبت خواهد کرد. از جمله:

از قانون جذب می توان برای پیدا کردن همسر ایده آل و عشق رویایی خود استفاده کرد.

قانون جذب برای افرادی که به دنبال به دست آوردن پول و ثروت هستند عالی عمل می کند.

قانون جذب تاثیر شگفت انگیزی در سلامت ذهن و جسم دارد.

برای بهبود روابط زناشویی و موفقیت در زمینه های مختلف شغلی و اجتماعی می توان از قانون جذب کمک گرفت.

تکنیک ان ال پی از بهترین راهکارهای سازمان دهی ضمیر ناخوداگاه است‎

NLP چیست؟ 

تکنیک ان ال پی از بهترین راهکارهای سازمان دهی ضمیر ناخوداگاه است که با تغییر افکار و رفتار افراد نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد. استفاده از تکنیک NLP یا برنامه ریزی عصبی کلامی به ابتدای دهه 1970 میلادی بازمی گردد و امروزه آموزش ان ال پی به افراد نقش 

موثری در درمان انواع فوبیا و ترس، اختلالات اضطرابی، بهبود عملکرد شغلی و دستیابی به شادی درونی ایفا می کند.

NLP از تکنیک های ادراکی، رفتاری و ارتباطی استفاده می کند تا افراد راحت تر بتوانند افکار و رفتار خود را تغییر دهند. این تکنیک بر پردازش کلامی تکیه دارد و توسط ریچارد باندلر و جان گریند ابداع شده که معتقد بودند می توان الگوی فکری و رفتاری افراد موفق را شناسایی کرده و به افراد دیگر آموزش داد.

براساس ان ال پی هر فرد نقشه ذهنی از جهان دارد که با توجه به تجربیات حسی آن را ترسیم کرده است و تکنیک های ان ال پی با یافتن محدودیت های ناخواسته در نقشه ذهنی هر فرد آن را تغییر داده و اصلاح می کنند.

مثالی از شکستن ارتباطات درونی با استفاده از NLP

افراد عادی با توجه به افکار، رفتارها و احساساتی که به آن عادت کرده اند زندگی می کنند اما فردی که با ان ال پی آشنا است می داند که چطور چنین برنامه هایی به صورت ناخوداگاه در ذهن ساختار یافته اند و چگونه می توان از طریق کلام و گفتگو به آن ها دسترسی یافته و آن ها را تغییر داد.

در درون هر انسان بین ذهن و بدن ارتباط وجود دارد و زندگی درونی هر فرد یک شکل ارتباطی فعال است. ارتباطات درونی پایه ان ال پی را تشکیل می دهد.

یک مثال ساده بزنیم: مهمان دارید و همه چیز کامل و بی نقص پیش می رود اما شما از درون احساس آشفتگی و استرس می کنید که حتی خودتان علت آن را نمی دانید. در چنین شرایطی یک متخصص ان ال پی در چند لحظه و با بررسی ارتباطات درونی شما می تواند علت آن را کشف کند.

ارتباطات درونی از تصاویر، صداها و احساسات تشکیل شده است و وقتی شما احساس بدی دارید باید به دنبال تصاویر و صداهایی در درون خود بگردید که عامل ایجاد این احساسات منفی هستند. در این مثال با کمی دقت در درون ممکن است به این نتیجه برسید که:

شما در ذهن خود صداهایی می شنوید که می گویند :”چه غذای بد مزه ای بود!”

در ذهن خود تصاویری از مهمانان می بینید که با حالتی انزجارآمیز سر میز شام نشسته اند.

خانه خود را می بینید که هنگام ورود مهمانان به هم ریخته و آشفته است و غیره

احتمالا احساسات منفی شما واکنشی به این تصویرسازی های ناآگاهانه و صداهایی است که در ذهن خود داشته اید حتی اگر از ارتباط بین کانال های ارتباطی اطلاعی نداشته باشید.

اگرچه این مثالی بسیار ساده بود اما چنین رویکردی در همه زمینه های زندگی افراد دیده شده و باعث بروز آشفتگی های روحی و احساسات منفی در فرد می شود. با کمک ان ال پی می توان از ارتباط بین کانال های ذهن و درون آگاه شده و ارتباطات ناخواسته را کشف کرد. ان ال پی روش های متعددی برای تغییر این ارتباطات ارائه می دهد تا به دنبال این تغییرات احساس خوبی در ما ایجاد شود.

با این روش می توان تغییرات مثبتی در همه زمینه های زندگی از جمله اعتماد به نفس، ارتباطات زناشویی و شغلی، درمان افسردگی، اضطراب، فوبیا و ترس و استرس ایجاد کرد.

  • منبع : بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.