نتایج در این بخش نمایش داده می شود

فرمول‌هایی برای چند برابر کردن سرعت حفظ درس

دانش آموز نباید از این بترسد که ممکن است با تندخوانی مطلب را یاد نگیرید؛ به ذهنتان اعتماد کنید و بدانید که حتی اگر به سرعت یک مطلب را مطالعه کنید ذهنتان آن را فراموش نخواهد کرد. از عادت بد برگشت به عقب جداً پرهیز کنید؛ گاهی دانش آموز بعد از مطالعه مرتب به خطوط یا پاراگراف های قبلی باز می‌گردد که باعث از بین رفتن تمرکز و اتلاف وقت می‌شود.

تمرین‌های شگفت انگیزی برای تقویت حافظه

به عنوان تمرین اول سعی کنید که قدرت تجسمتان رو افزایش دهید. هر چه جزئیات برای چیزی که تجسم می‌کنید بیشتر باشد، کم‌کم قدرت حافظه‌ی شما قوی‌تر می‌شود. برای این کار، سعی کنید چیزهایی را که در طول روز می‌بینید، در شب با جزئیات هر چه بیشتر، تجسم کنید. اگر این تمرین را چندین شب انجام دهید، تأثیرش را روی حافظه خواهید دید.

همچنین می‌توانید پیش از خواب سعی کنید کارهایی را که در طول روز انجام داده‌اید، با جزئیات زیاد در ذهنتان مرور کنید؛ برای دانش‌آموز کنکوری، این کار به صورت مرور مطالبی‌ست که در طول روز خوانده است، با این روش  این‌گونه هم درس‌ها مرور می‌شود، هم به عنوان یک تمرین برای حافظه محسوب می‌شود.

بيشتر بخوانيد :

چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟

جزوه قيد نامه زيست شناسي پايه
مشاوره و برنامه ریزی کنکور ۹۹
نحوه جمع بندی زیست برای داوطلبان ضعیف

دقت به معنی توجه غیر ارادی از طریق حواس پنج گانه است. اگر در هنگام حل سؤال یا مطالعه اهمیت مطلبی را بدانید، قطعاً به آن توجه خواهید کرد و بی‌دقتی زمانی رخ می‌دهد که ما از کنار مطلبی می‌گذریم پس برای تقویت دقت باید توجه غیرارادی خود را تقویت کنید.

طبق تحقیقات صورت‌گرفته،  75 درصد از اطلاعات از طریق حس بینایی وارد حافظه‌ی ما می‌شود. این موضوع نشان از میزان اهمیت حس بینایی دارد. البته این موضوع به منزله‌ی بی‌اهمیت بودن حواس دیگر نیست. ولی می‌تواند کمک قابل توجهی در روش‌های افزایش دقت داشته باشد

مغز انسان همیشه تندتر از بیان انسان کلمات را دریافت میکند. پس برای افزایش سرعت مطالعه باید عادت بلند خواندن یعنی با صدای بلند مطالعه کردن را ترک کنید. کسانی که عادت دارند با صدای بلند درس بخوانند برای مطالعه در مکان های عمومی مثل کتابخانه ممکن است با مشکل مواجه شوند اما این موضوع بیش از همه به خودتان ضربه می زند. بلند درس خواندن باعث می شود سرعت مطالعه پایین بیاید، زیر لب خوانی هم مثل بلند خوانی باعث کاهش سرعت مطالعه می شود، وقتی بلند درس بخوانید یا حتی زیر لب مطالعه کنید سرعت مطالعه شما متناسب با سرعت تکلم شما یعنی حدودا ۲۰۰ کلمه در دقیقه پایین می‌آید  که سرعت بسیار  پایینی است.

بيشتر بخوانيد :

مشاور کنکور ( پاسخگویی رایگان به تمامی سوالات آموزشی ، روانشناسی تحصیلی و … )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.