نتایج در این بخش نمایش داده می شود

زود جمع کردن درس های کنکور و جلو زدن از برنامه

برای پاسخ به این سوال باید شرایط هر شخص بررسی شود.آزمون برای همه یک برنامه ی مشترک می دهد اما ممکن است شرایط مدارس و پیشروی برای هر شخص متفاوت باشد. یا برای فارغ التحصیلان قطعا تسلط بر روی دروس کسی که رتبه 500 شده است با کسی که رتبه ی 50000 شده است یکسان نیست.



بهترین پیشنهاد این است که یک آزمون را با برنامه و بودجه بندی آزمون پیش برویم،اگر نتیجه مجموع درس ها خوب بود و تراز بالا آوردیم، می توانیم از برنامه آزمون جلو بزنیم.


این پیش روی خود دو حالت دارد:


    پیشروی موازی: مثلاً اگر برنامه آزمون برای فارغ التحصیلان در درس زیست سال سوم و پیش یک است موازی با آن سال دوم یا پیش دو را بخوانند.

برای پیش روی می توانید ساعاتی از هر روز و یا حتی چند روز در هفته را به پیش روی اختصاص دهید. اگر نتیجه آزمون بعدی باز هم خوب بود به این روند ادامه دهید. اگر افت تراز داشتید، دیگر اجازه این کار را ندارید.

کار دانش آموزان برای موازی کاری سخت تر است، چون بعضی از مباحث هنوز به آن ها درس داده نشده. پس باید پیش روی همگام با آزمون داشته باشند.

    پیشروی همگام با آزمون: در هر مرحله علاوه بر مطالعه بودجه بندی آزمون، بخشی از بودجه بندی آزمون بعد را هم مطالعه کنند و مانند مورد قبلی اگر این پیشروی باعث افت تراز شد باید آن را متوقف کرد.



پس در حالت کلی جلو زدن از برنامه ی آزمون را نفی نمی کنیم اما به همه هم پیشنهاد نمی کنیم و بستگی به حود شخص و شرایطش دارد.



عقب موندن از بودجه بندی آزمون ؛ راهکارهای طلایی


 عقب موندن از برنامه آزمون : 

اگه امروز آزمون دادید ولی نرسیدید مباحث آزمون قبلی رو کامل تموم کنید و از برنامه آزمون ها عقب افتادید ، باید آزمون قبلی رو بعد از ارزیابی مباحثی که خوندید کنار بگذارید و مباحث آزمون جدید رو بخونید و خودتون رو واسه این آزمون آماده کنید چون طبق برنامه راهبردی درس ها چند بار مرور و دوره میشن و اگه تنبلی نکنید و موانع درس خوندن رو کنار بگذارید میتونید با یه کم مطالعه بیشتر جبران کنید .



اینجاست که وجود ایستگاههای جبران در برنامه راهبردی برای کسانی که از برنامه آزمون ها عقب افتادن واجبه .


البته اگه حجم مطالبی که از برنامه آزمون ها عقب افتادید خیلی زیاده قضیه فرق داره و باید به روشی که در اینجا گفته میشه عمل کنید .عقب موندن از برنامه آزمون/

اگه خیلی از برنامه آزمون ها عقب مانده بودید :


عقب موندن از برنامه آزمون : وقتی به ایستگاه های جبرانی و آزمون های جمعبندی دوره ای رسیدید چون مباحث آژمون جدید تر رو خوب خوندید میتونید وقت بیشتری واسه مباحث آزمونی که از دست دادید نگه دارید و با چند ساعت مطالعه بیشتر از اینجا به بعد با برنامه آزمون ها کاملا هماهنگ بشین .

اما اگه حجم مطالبی که از آزمون با آزمون های قبل نخوندید خیلی زیاده در صورتی که الان بخواهدی مباحث آزمون قبل رو بخونید کم کم از همه آزمون ها عقب میمونید و این ممکنه باعث بشه کم کم تصمیم بگیرید که برنامه آزمون ها رو کلا بیخیال بشین و بدون توجه به برنامه راهبردی آزمون ها درس بخونید که کار بسیار اشتباهی هست .

در این حالت ، فقط و فقط مباحثی از آزمون قبل رو بخونید که پایه ی بعضی مباحث آزمون بعدی هستن .عقب موندن از برنامه آزمون/

بیشتر بخوانید :

جبران عقب افتادگی از برنامه کنکور

برنامه ریزی رایگان کنکور ۱۴۰۱

بودجه‌بندی کنکورهای نظام جدید

عقب موندن از برنامه آزمون : فرض کنید آزمون قبلی در درس ریاضی از مبحث مشتق سوال طرح شده و الان شما از برنامه ها عقب افتادید ؛ آزمون بعدی هم از فصل کاربرد مشتق سوال میاد .

خب تا مشتق بلد نباشید نمیتونید کاربرد هم درست یاد بگیرید . اینجا واجبه که مبحث مشتق رو اول بخونید و حداقل ضروریات این فصل رو یاد بگیرید و بعد برید سراغ کاربرد مشتق .

عقب موندن از برنامه آزمون :

 فرض کنید در یک آزمون قسمت اول فصل 1 فیزیک سال چهارم رو باید میخوندید و تقریبا هیچی راجع به مفاهیم حرکت شناسی از قبل نمی دونستید و در آزمون جدید باید حرکت در دو بعد رو بخونید ؛

شما که چیزی راجع به حرکت نمیدونستید نمیتونید اینو بخونید پس باید از اول فصل بخونید که این مطلب رو بفهمید .

در این موارد میتونید با کمی تلاش به برنامه برسید و فقط مباحث واجبی که پایه مباحث آزمون بعدی هستن رو بخونید . موارد اینجوری کم پیش میاد و چون معمولا حجمش کمه در فرصت آزمون جدید می تونید جبران کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.