نتایج در این بخش نمایش داده می شود

روش مطالعه روانشناسی کنکور

روانشناسی درسی است که در زیرگروه های ۴ و ۵ رشته انسانی دارای اهمیت بیشتری است. در این دو زیرگروه درس روانشناسی ضریب ۳ و به طور کلی ضریب ۹ دارد. علاقه مندان به تحصیل در رشته های علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره و علوم سیاسی باید توجه ویژه ای به این درس داشته باشند. نکات مهمی در مورد روش مطالعه روانشناسی در این مقاله بررسی خواهد شد.

توجه کنید که به طور کلی در رشته انسانی متن کتاب های درسی دارای اهمیت بسیار زیادی است و روانشناسی هم از این قاعده مستثنا نیست. پس باید دقت کنید برای مطالعه روانشناسی کنکور متن کتاب باید منبع اصلی مطالعه شما باشد.

لازم است بدانید همه داوطلبانی که در این درس به درصدهای بالا رسیده اند، از کتاب درسی به عنوان منبع اول و اصلی استفاده کرده اند.

باید سعی کنید کلمه به کلمه این کتاب را به خاطر بسپارید. البته دقت کنید برای اینکه بتوانید مطالب را کامل به خاطر بسپارید، حتما باید طبق منحنی فراموشی مرورهای به موقع و کاملی داشته باشید.

سعی کنید ابتدا متن کتاب را روزنامه وار بخوانید تا مفهوم کلی هر بخش را بفهمید و سپس به مطالعه دقیق کتاب روانشناسی بپردازید. سعی کنید در هنگام مطالعه در مرحله اول کتاب را روزنامه وار بخوانید و مطالب پر اهمیت را علامت گذاری کنید تا در هنگام مطالعه جزئی و دقیق راحت تر باشید.

اهمیت خلاصه نویسی را فراموش نکنید. زیرا یکی از بهترین روش های یادگیری و حفظ کردن خلاصه نویسی است. شما باید تمامی نکات و مطالب مهمی که در خلاصه نویسی خود نوشته اید را از بر باشید.

سعی کنید بعد از دور دوم مطالعه، حتما خلاصه ای به زبان خود تهیه کنید تا در مرور های بعدی به وسیله خلاصه ها اول مطالب را بازیابی کنید و بعد به سراغ مطالعه مجدد کتاب درسی بروید. البته نوشتن خلاصه فایده دیگری هم دارد که آن دسته بندی شدن مطالب در ذهن شماست.

سعی کنید بعد از گذشت چند روز از مطالعه شروع به زدن تست کنید.

شما می توانید فقط با مطالعه سوال و پاسخ تست های روانشناسی کنکور مطالب روانشناسی را فرا بگیرید. اما توصیه ما این است که بعد از مطالعه صحیح روانشناسی کنکور که در بخش قبل ذکر کردیم با خرید کتاب مناسب، به سراغ تست های هر بخش بروید و تعداد مشخصی تست حل کنید.

اگر تستی را غلط زدید با مطالعه ی پاسخ نامه آن مطلب را کاملاً یاد بگیرید. اگر نتوانستید از پاسخ نامه آن مطلب را فرا بگیرید حتما از روی کتاب درسی آن بخش را دقیق تر مطالعه کنید. یعنی حتما بازگشت به کتاب درسی را برای سوالاتی که در جواب دادن به آن ها ضعیف بوده اید انجام دهید.

استفاده از یک منبع تستی خوب در کنار کتاب درسی بسیار مهم و ضروری است. باز هم تکرار می کنیم که برای مطالعه درس روانشناسی، منبع اول و آخر شما کتاب درسی است. در کنار کتاب درسی و برای فهم بیشتر مطالب به عبارتی برای پیدا کردن اشکالات خود از یک منبع تستی استفاده کنید. از حل و بررسی تست های کنکور های سال های قبل هم غافل نشوید.

بیشتر بخوانید :

روش صحیح مطالعه درس ادبیات در کنکور

وش مطالعه درس عربی در کنکوررای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را در کنکور از درس روانشناسی بگیرید، باید سعی کنید کتاب درسی را کامل و جامع یاد بگیرید، همه نکات آن را از بر باشید و به کلمه به کلمه آن تسلط داشته باشد.

مرور های به موقع داشته باشید و مطلب را در ذهن و خلاصه های خود، دسته بندی کنید.

به تست ها و نکاتی که در کنکورهای سال های قبل گفته شده توجه کنید و بعد از مدتی، مرورهای خود را با روش بازیابی با تست و بازگشت به کتاب انجام دهید.

همه رتبه برترها، با همین روش و با صبر و حوصله ای که برای مرور و تسلط بر کتاب درسی به خرج داده اند، توانسته اند به بهترین درصدها برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.