نتایج در این بخش نمایش داده می شود

روش‌هایی ساده برای تقویت حافظه کنکوری‌ها

کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید؛ خاطراتی که می‌تواند شیرین یا تلخ باشد.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید داوطلبان در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داده و رعایت کنند.

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کرده و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

 
راه‌های تقویت حافظه برای کنکوری‌ها



خرمی زاده متخصص طب سنتی درباره راه‌های تقویت حافظه در کنکوری‌ها، اظهار کرد:

برای تقویت حافظه راه‌های مختلفی وجود دارد که با به کارگیری آنها می‌توان حافظه را تقویت کرد، داوطلبان با این روش‌ها در روزهای باقیمانده تا کنکور می‌توانند مطالب را به خوبی به ذهن بسپارند و در این آزمون سرنوشت ساز موفق شوند.



وی با تاکید بر اینکه مویز در تقویت حافظه بسیار موثر است، بیان کرد: مویز حاوی مواد مفیدی است که اگر افراد ۲۱ عدد از این خشکبار را به مدت ۴۰ روز مصرف کنند حافظه‌شان  تقویت خواهد شد؛ همچنین از دیگر مواد برای تقویت حافظه می‌توان به بادام اشاره کرد، اگر  ۱۴ عدد از این خشکبار به مدت ۴۰ روز مصرف شود به تقویت حافظه‌ می‌انجامد، برای بهره‌مندی از خواص بیشتر این خشکبار، آن را در مقداری آب جوش بیندازید تا پوستش کنده شود و پس از آن  میل کنند.

 
انجیر، خشکباری لذیذ برای تقویت حافظه



این متخصص طب سنتی افزود: انجیر هم از دیگر مواد مفید برای تقویت حافظه است که کنکوری‌ها می‌توانند در طول روز از خواص آن بهره ببرند و حافظه خود را تقویت کنند، مصرف این خشکبار هیچ ضرری برای بدن ندارد و حتی به دلیل آنکه کنکوری‌ها ساعت‌های طولانی می‌نشینند و تحرک ندارند، ممکن است دچار یبوست شوند از این رو می‌توانند از انجیر برای رفع یبوست خود استفاده کنند.

بیشتر بخوالنید :

۱۵ غذای مخصوص روز‌های امتحان بچه‌ها

در دوران کنکور چه مواد خوراکی به بهبود عملکرد ما کمک میکنند؟

مواد غذایی که در فصل امتحانات مفید است

پرهیز از مصرف خودسرانه کندر



خرمی زاده با اشاره به اینکه افراد به هیچ عنوان نباید خودسرانه از کندر استفاده کنند، ادامه داد: برخی افراد برای تقویت حافظه خود موادی مانند کندر استفاده می‌کنند که کاری اشتباه است؛ کندر طبیعت گرم و خشکی دارد و افرادی که دچار سوء مزاج خشک مغز هستند نباید از این گیاه دارویی استفاده کنند، چرا که اگر مغز بیش از حد گرم باشد، مشکلاتی را برای فرد ایجاد خواهد کرد اما اگر مغز سرد باشد، مشکلی ندارد.



این متخصص طب سنتی افزود:

اگر کسی دچار خشکی سر باشد با مصرف کندر وضعیت او بدتر خواهد شد از همین رو توصیه می‌شود به هیچ عنوان این گیاه را به طور خود سر مصرف نکنند چرا که ممکن است باعث کاهش حافظه شود و غلظت خون را زیاد کند.



وی یادآوری کرد: در کل باید گفت کندر گیاهی دارویی است و حتما نیاز است فرد پس از معاینه و در صورت نیاز از آن استفاده کند، در غیر این صورت مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.