نتایج در این بخش نمایش داده می شود

رشته‌های دانشگاهی پول‌ساز کدامند؟

به تازگی نتایج کنکور دانشگاه‌ها اعلام شده و دغدغه کنکوری‌ها بالا گرفته است که بازار کار ایران از کدام رشته‌ها اشباع شده است؟ کدام رشته‌ها پولسازترند و پرداخت شهریه برای تحصیل در کدام رشته‌ها دور ریختن پول است؟

 روزنامه شهروند نوشت: «چیزی حدود نیمی از بیکاران ایران را دانش‌آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند. این آماری است که شاید بارها به آن برخورده‌اید و حالا به تازگی نتایج کنکور دانشگاه‌ها اعلام شده و دغدغه کنکوری‌ها بالا گرفته است که بازار کار ایران از کدام رشته‌ها اشباع شده است؟ کدام رشته‌ها پولسازترند و پرداخت شهریه برای تحصیل در کدام رشته‌ها دور ریختن پول است؟ در این گزارش به شما می‌گوییم که پولسازترین رشته‌های تحصیلی در بازار ایران و جهان کدامند و روی بازار کار چه رشته‌هایی حساب نکنید.

رشته‌های پولساز بازار کار جهان

این که چه رشته‌ای برای تحصیل در دانشگاه می‌تواند درآمدهای آتی را افزایش دهد، تصمیم بزرگی به نظر می‌رسد. در این میان می‌توان شکاف درآمد پنج‌سال پس از فارغ‌التحصیلی بین دانش‌آموزانی را که بیشترین و کمترین حقوق را دارند، مورد بررسی قرار داد. برای مثال فارغ‌التحصیلان پزشکی و دندانپزشکی به‌طور متوسط به ۴۶‌هزار و ۷۰۰ پوند دست پیدا می‌کنند، در حالی ‌که افرادی که رشته آنها اقتصاد بوده، ۴۰هزار پوند به دست می‌آورند. این ارقام دو برابر دستمزد متوسط فارغ‌التحصیلان هنرهای خلاق (۲۰‌هزار و۱۰۰ پوند)، کشاورزی (۲۲‌هزار پوند) و ارتباطات جمعی (۲۲‌هزار و ۳۰۰ پوند) است. البته این شکاف درآمد در برخی موارد بزرگتر می‌شود،‌ زمانی که دانشگاه معتبرتر و نمرات دانشجویان نسبت به یکدیگر متفاوت‌‎تر یا بالاتر باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.