نتایج در این بخش نمایش داده می شود

راهکارهایی برای والدین در خصوص ویروس کرونا

چگونه میتوان در مورد ویروس کرونا با کودکان صحبت کرد.

همکاران روانشناس ما در سازمان حمایت از حقوق کودکان در بخش روان درمانی نظر خود را در خصوص اینکه والدین یا بزرگسالان نزدیک به کودکان چگونه میتوانند با فرزندان خود در مورد ویروس کرونا و یا اتفاقات امروز جامعه صحبت کنند بیان کردن:

1ـ با کودکان در مورد نگرانیشان صحبت کنید.

تمام اتفاقات و گزارشاتی که در مورد ویروس کرونا پخش می شود روی کودکان تاثیر میگذارد.اما آنچه که بیشترین تاثیر را دارد نحوه برخورد بزرگسالان با این مسیله است.

مهد کودک و مدرسه برای مبارزه با شیوع کرونا اقدامات پیشگیرانه جدیدی انجام میدهند که این میتواند این تفکر را در کودکان ایجاد کند که اتفاقات نا گواری رخ داده یا در پیش رو است.

بچه ها کاملا متفاوت هستند. برای دسته ای از آنها این مسیله هیچ تاثیری نخواهد داشت اما دسته دیگر ممکن است کاملا تحت تاثیر آن قرار گیرند.

در نتیجه رفتارها و عملکرد بزرگسالان گاها” میتواند زنگ خطری برای بچه ها باشد.

2ـ برای گوش دادن به فرزندانتان زمان کافی اختصاص دهید.

در زمان صحبت کردن در خصوص ویروس کرونا با کودکان بهتر است آنها حضور کامل شما را احساس کنند. نشان دهید که شما وقت کافی برای گوش دادن به آنها دارید.

یک زمان مشخص را برای صحبت کردن با کودکانتان تعیین کنید که به طور معمول در آن زمان در کنار آنها هستید. به طور مثال زمان صرف شام یا موقع خواب یا به طور کلی زمانی که خود شما احساس آرامش دارید.

3ـ در مورد سوالات کودکان دقیق و صادق باشید.

سعی کنید در زمان صحبت در مورد ویروس کرونا مشخصا” سوالات پیش آمده برای کودکان را پاسخ دهید.از دادن اطلاعات انبوه و غیر ضروری با جزییات به کودکان خودداری کنید و دقیقا سوالات آنها را پاسخ دهید.

همزمان این احساس را در بچه ها ایجاد کنید که بزرگسالان بهتر از پس حل مشکلات برآمده و بچه ها باید به بزرگسالان اعتماد داشته باشند.

این اعتماد بر اساس صداقت ایجاد میشود.

در عین حال از دادن اطلاعات زیاد و غیر ضروری که باعث ایجاد ترس و وحشت در کودکان و نیز پیش آمدن سوالات بیشتر میشود خودداری کنید.

کودکان در سنین مهد کودک نیاز بیشتری به کمک از سوی بزرگسالان دارند که بتوانند افکار خود را بر زبان آورند. بسیار مهم است که بزرگسالان سعی کنند نگرانی را در وجود آنها تشخیص دهند.

مثلا در زمان تغییر یک عادت روزانه کودکان کوچکتر بیشتر به آنچه بزرگسالان انجام میدهند عکس العمل نشان میدهند تا آنچه که می گویند و حتی آنچه که از اخبار روزانه میشنوند.

بیشتر بخوانید :

چگونه در خانه بجای مدرسه درس بخوانیم

از علايق تحصيلي خود تا چه اندازه آگاهيد؟

نظام قدیمی‌ها از کنکور ۱۴۰۰ خط می‌خورند؟!

زمانی که با کودکان سنین مهد کودک صحبت میکنید توجه داشته باشید که آنها تقریبا اطلاعات زیادی از شبکه های اجتماعی به طور روزانه دریافت می کنند. بسیار مهم است که شما بر اساس دانسته های کودکان با آنها برخورد کنید.

بسیاری از کودکان در این سنین به دانستن حقایق مشخصی در خصوص چگونگی کارکرد مسایل علاقمندند. به طور کلی کودکان عادت دارند با طرح یک سری سوالات زمینه را برای طرح سوالات دیگر فراهم کنند تا به حقایق جدیدتری برسند.

آنها معمولا مسایل بزرگ و ترسناک را به بخشهای کوچکتر تقسیم میکنند تا بهتر به درک آن برسند.

4ـ فقط به بیان حقایق اتکا کنید.

سعی کنید به طور مشخص به سوالات کودکان و با پاسخهای مناسب سن آنها پاسخ دهید.

توصیه های اداره بهداشت عمومی را رعایت کنید. اطلاعات لازم را در خصوص عادات روزانه جدید به کودکان داده و علت آن را برایشان شرح دهید.

برای آنها شرح دهید که چگونه تعدادی از بزرگسالان در سوید هستند که به طور مشخص با مسیله شیوع ویروس کرونا با بهترین روش ممکن کار می کنند.

بیشتر کسانی که به این ویروس آلوده میشوند به صورت خفیف بیمار میشوند.

اما کسانی هم هستند که به صورت شدیدتری بیمار شده و یا حتی میمیرند. این گروه تحت عنوان «گروه خطر» نامیده میشوند.

آنها اغلب افراد سالمند هستند و یا کسانی که از قبل دچار بیماری مزمن و یا دشوار بوده اند. برای اینکه بهتر بتوانیم افراد آسیب پذیر را محافظت کنیم باید به نکات زیر توجه داشته باشیم:

الف. از ملاقات افراد سالمند و بیمار خودداری نمایید.

شما میتوانید از طریق تلفن با آنها تماس داشته یاشید.

ب . دستان خود را به طور مرتب بشویید.

دقت لازم را داشته باشید و به مدت سی ثانیه کامل صابون بزنید.

اگر در جایی هستید که به آب و صابون دسترسی ندارید از ژل ضد عفونی کننده استفاده نمایید.

ج. هنگام عطسه یا سرفه دهان خود را با آرنج بپوشانید و از عطسه و سرفه به صورت مستقیم در دستانتان خودداری کنید.

د. در صورت بیماری در منزل بمانید تا زمانی که به بهبودی کامل میرسید.

5ـ آرامش خود را حفظ کنید.

به عنوان یک بزرگسال بسیار مهم است که آرامش خود را حفظ کنید.

میزان تاثیر ترس و نگرانی بزرگسالان بر روی کودکان در این گونه مواقع حتی بیشتر از آنچه است که کودکان خود در مورد ویروس می دانند.

شما به عنوان بزرگسال بهتر است که هرچه بیشتر منبع انتقال اطلاعات صحیح برای کودکان خود باشید و به اداره بهداشت عمومی اعتماد کرده و اخبار روزانه را از آنها دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.