نتایج در این بخش نمایش داده می شود

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۹۶

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند اقدام به انتخاب رشته می نمایند و پس از اعلام نتایج نهایی چنانچه داوطلبان در مرحله اول پذیرفته نشده باشند این امکان را خواهند داشت تا مجددا شانس خود را در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۶ امتحان نمایند و در واقع تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۶  فرصتی دوباره را برای تمامی داوطلبانی که از رشته پذیرفته شده خود رضایت ندارند به وجود می آورد وشما عزیزان می توانید بار دیگر شانس خود را امتحان نمایید اما در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم دانستیم شما بدانید. در همین ابتدا می بایست بگوییم که آمار دقیقی در رابطه با تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد در دست نمی باشد به همین خاطر شما بهتر است با برنامه ریزی دست به این کار بزنید. در این مقاله سعی کرده ایم تمامی شرایط و عوامل تاثیرگذار در تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96 را مورد بررسی قرار داده و شما داوطلبان را در انتخاب رشته بهتر همراهی کنیم.
آیا شما می توانید در تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه ازاد 96 شرکت کنید؟ لازم به ذکر است که  آن دسته از افرادی که در انتخاب رشته مرداد ماه شرکت نکرده اند {تنها شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 حضور در جلسه کنکور سراسری و صدور کارنامه می باشد.}
همچنین در رابطه با زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۶ می بابیست بگوییم که طبق سال گذشته که در رشته های پرطرفدار مانند پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، علوم ازمایشگاهی ، پرستاری ، علوم انسانی ، رشته های مهندسی و … 1 یکبار در 18 مهر آغاز گشت ودر 23 مهر به اتمام رسید و در تکمیل ظرفیت  دانشگاه آزاد بهمن ماه 95 در 28 در آغاز شد و تا 8 دی ادامه داشت. در رابطه با زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96 اطلاع دقیقی در دست نمی باشد .
 تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96
چنانچه شما قصد شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد را دارید می بایست بدانید که هر داوطلب تنها اجازه 20 انتخاب رشته را در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۶ و تنها در گرایش های رشته ی خود می تواند انتخاب رشته نماید. اگر شما در کنکور ریاضی شرکت کرده باشید تنها اجازه انتخاب رشته در رشته محل های رشته ی ریاضی را دارید همچنین زمان تکمیل ظرفیت در رشته های پرطرفداری مانند پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، علوم ازمایشگاهی ، پرستاری ، علوم انسانی ، رشته های مهندسی و … 1 یکبار در 18 مهر آغاز شد ودر 23 مهر به اتمام رسید و در تکمیل ظرفیت  دانشگاه آزاد بهمن ماه 95 در 28 در آغاز شد و تا 8 دی ادامه داشت.
توجه داشته باشید که اگر در تکمیل ظرفیت مهر و بهمن دانشگاه آزاد 96 شرکت نموده و همچنین در انتخاب رشته شهریور ماه هم در دانشگاه آزاد پذیرش شده باشید ، پس از اعلام نتایج نهایی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 دیگر قبولی در دانشگاهی که شهریور ماه پذیرفته شده بودید لغو می گردد و تنها اجازه تحصیل در دانشگاهی را دارید که در تکمیل ظرفیت مهر و بهمن پذیرفته شده اید.
همچنین لازم است که چند نکته را برای آشنایی شما با نحوه ی شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد بیان کنیم:
1- رشته محل ها را تنها براساس علاقه خود اولویت بندی نمایید.
2- همچنین می بایست چند اولویت اولتان را نسبت به ترازتان خوشبینانه انتخاب نموده و حتما در فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 تعدادی انتخاب بدبینانه و چند انتخاب منطقی داشته باشید.
3- موضوعی که بارها در رابطه با آن سوالات بسیاری پرسیده می شود افت تراز در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد است ، باید بدانید که تراز قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد نسبت به تراز قبولی در انتخاب رشته کنکور آزاد شهریور ماه معمولا کمتر می شود به همین خاطر انتطار افت تراز در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را از همین حالا داشته باشید اما با توجه به سال های قبل بارها مشاهده شده که در برخی رشته ها افت تراز اتفاق افتاده و در برخی رشته های دیگر شاهد افزایش تراز بوده ایم به همین خاطر نمی توانیم با اطمینان دراین باره صحبت نمود. پیشنهاد ما به شما این است که برای انجام موفقانه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت حتما از تراز قبولی رشته محل های مختلف دانشگاه آزاد در مرداد ماه اطلاع کافی کسب نماییدعلاوه بر ان اگر انتخاب اولتان رشته محلی باشد که ترازش از تراز شما بالاتر باشد شانس قبولی را ممکن است که از دست بدهید.
مشاهده ی لیست رشته محل های ارائه شده در تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه ازاد 96
در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد در بهمن و مهرماه 95 فایلی که دارای لیست رشته محل های ها باشد منتشر نشده و تنها داوطلبان در سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد داوطلبان توانستند لیست رشته ها را مشاهده نمایند به همین خاطر به احتمال زیاد امسال نیز شاهد همین اتفاق خواهیم بود. برای مشاهده ی این لیست شما می توانید با وارد شدن در سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در صفحه اصلی روی لینک انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون سراسری نیسمال اول 1396 و یا اگر در بهمن ماه قصد انتخاب رشته را دارید روی لینک نیمسال دوم کلیک نمایید که پس از وارد شدن در صفحه ی جدید روی لینک جدول محل های دانشگاهی کلیک نمایید و در مرحله ی آخر می بایست نظام آموزشی ، گروه ازمایشی و رشته و گرایش خود را انتخاب و سپس لیست رشته های اعلام شده در تکمیل ظرفیت را مشاهده نمایید. چنانچه در سال 96 دفترچه ای با عنوان انتخاب رشته ی تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه ازاد 96 منتشر گردید در همین صفحه لینک دانلود گذاشته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.