نتایج در این بخش نمایش داده می شود

درگيري‌هاي ذهني؛ آفتي براي يادگيري

شب زود بخوابيد و قطر تشک را تنظيم کنيد، مهماني نرويد، غذاي فلان بخوريد، قهوه بنوشيد، زمان را محاسبه کنيد،  اول سؤال فلان را پاسخ دهيد، گزينه صحيح را حدس بزنيد، «اشتب» نکنيد!، محاسبات را فراموش نکنيد، سؤالات را دسته بندي کنيد.

انواع دمنوش‌ها را امتحان کنيد، از معجزات فلان مؤسسه کنکوري محروم نشويد و … اينها نمونه‌اي از انواع توصيه‌هاي رنگارنگ با عناوين جذاب است که از سوي مؤسسات گوناگون مرتبط با کنکور دايماً در گوش داوطلبان دميده مي‌شود.

وقتي همه توصيه‌ها را مي‌خواني، متوجه خواهي شد که بخش عمدۀ توصيه‌ها، مشابه و تکراري هستند. حال داوطلب بيچاره مي‌ماند که درس بخواند يا توصيه‌ها را مرور کند.

وقتي که درس مي‌خواند، وقتش را تلف کرده است، و اگر هم درس نخواند، نگران است که مبادا نکته‌اي مهم را از دست داده باشد. مواجهۀ داوطلب با انبوه توصيه‌ها، ضمن اتلاف زمان ارزشمند او، آرامش و تمرکز وي را نيز سلب مي‌کند.

بیشتر بخوانید :

برنامه ریزی رایگان کنکور ۱۴۰۱

پشت کنکوري‌ها بخوانند و به کار بندند!

راه های کلیدی خود پذیری در دانش آموزان

گرچه توصيه و انتقال تجربيات لازم است و اهميت فراواني هم دارد، اما اصل مهم‌تر، حفظ آرامش داوطلبان در شرايط آمادگي براي شرکت در يک آزمون و لزوم حفظ آرامش و تمرکز بيشتر به منظور کسب آمادگي و موفقيت در يک رقابت  علمي بزرگ است.

بي‌شک، متوليان دلسوز برنامه‌هاي آموزشي و کمک آموزشي، نقش قابل توجهي در فراهم نمودن زمينه آرامش داوطلبان خواهند داشت.  

موفق باشيد

*هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.