نتایج در این بخش نمایش داده می شود

دروس عمومی را در زمان باقی مانده تا کنکور دریابید

اگر در وقت باقی مانده تا کنکور سراسری به دروس عمومی با جدیت بیشتری توجه کنید، می‌توانید نتیجه بهتری کسب کنید.

دروس عمومی، بخش مهمی از کنکور است که عده‌ی زیادی از آن غافل می‌شوند در حالی که با مطالعه‌ی مستمر و منظم، می‌توان از آن به عنوان نقطه‌ی قوت خود در برابر رقبا استفاده کرد.

در واقع، بسیاری از افراد تسلط بر دروس عمومی در کنار دروس اختصاصی را کلید موفقیت در کنکور می‌دانند.

مطالعه‌ی دروس عمومی اگرچه راحت‌تر از درس‌های اختصاصی است، اما از آنجایی که بیشتر درس‌های عمومی حفظی هستند، مطالعه‌ بی وقفه‌ی آن‌ها ملال‌آور و خسته‌کننده می‌شود؛ بنابراین یک وقفه بین خواندن این‌گونه دروس بسیار کمک کننده خواهد بود.

بیشتر بخوانید :

درس عربی را چگونه بخوانیم و بیاموزیم؟

چگونه می‌توان درس شیمی را فهمید

توصیه‌های طلایی برای روزهای باقی‌مانده تا کنکور

دروس عمومی را چه زمانی مطالعه کنیم؟


عده‌ای از دانش آموزان تمام دروس عمومی را شب‌هنگام و بعد از مطالعه‌ی دروس اختصاصی می‌خوانند که در این روش خستگی ناشی از مطالعه‌ی دروس اختصاصی، مانع بزرگی برای یادگیری خواهد بود.

یک روش بسیار خلاقانه برای خواندن دروس عمومی، مطالعه‌ی یکی در میان آن‌ها با دروس اختصاصی است.

به این صورت که برنامه‌ریزی روزانه را به طوری انجام دهید که دروس عمومی را بین دروس اختصاصی مطالعه کنید.

برای مثال بعد از ۲ ساعت مطالعه‌ی زیست، حدود ۱ ساعت به مطالعه‌ی ادبیات بپردازید و بعد از آن یک درس اختصاصی دیگر و به همین ترتیب تمامی دروس عمومی و اختصاصی مورد نظرتان را در برنامه بچینید.

این راهکار هم روند خسته‌کننده‌ی مطالعه دروس عمومی را تعدیل می‌کند و هم یک برنامه‌ی منظم و دقیق برای مطالعه‌ی متناسب دروس اختصاصی و عمومی فراهم می‌آورد.


چرا دروس عمومی در کنکور مهم هستند؟


۱- بیشتر داوطلبانی که خود را برای کنکور آماده می‌کنند، از زمانی که تصمیم به مطالعه می‌گیرند، برای درس‌های اختصاصی خود برنامه‌ریزی کرده و زمان خوبی را برای این درس‌ها در طی هفته در نظر می‌گیرند.

در واقع، بیشتر داوطلبان، به دلیل اهمیتی که برای دروس اختصاصی خود قائل هستند، سعی می‌کنند که این درس‌ها را به اندازه کافی مطالعه کرده و تا زمان برگزاری کنکور به خوبی یاد بگیرند.

همین موضوع باعث می‌شود تا رقابت در دروس اختصاصی در میان داوطلبان هر زیر گروه، به خصوص در میان کسانی که به رشته‌ها و دانشگاه‌های خوب فکر می‌کنند، زیاد باشد.

با وجود تلاشی که داوطلبان برای مطالعه دروس اختصاصی دارند، برخی از داوطلبان از دروس عمومی غافل می‌شوند و این اشتباه باعث می‌شود تا کسانی که دروس عمومی را به خوبی مطالعه کرده‌اند، وضعیت بهتری نسبت به سایر داوطلبان داشته باشند؛ پس اگر در وقت باقی مانده به دروس عمومی با جدیت بیشتری توجه کنید، حتماً می‌توانید نتیجه بهتری از تلاش خود به دست آورید.

۲- شروع پاسخگویی به سوالات آزمون سراسری با دروس عمومی است. اینکه هر داوطلب به چه میزان از سوالات عمومی پاسخ دهد، تاثیر بسیار زیادی بر روحیه او هنگام پاسخگویی به دروس اختصاصی می‌گذارد.

هر ساله برخی از داوطلبان، به خصوص داوطلبانی که  تلاش زیادی برای کنکور کرده‌اند، به دلیل یک شروع نه چندان خوب، روحیه خود را در آزمون سراسری تا حدودی از دست می‌دهند.

گرچه این موضوع به هیچ عنوان عمومیت ندارد، اما اگر بتوانید در مدت باقی مانده، وقت مناسبی را به عمومی‌ها اختصاص دهید، حتماً خواهید توانست که با نشاط و انگیزه بیشتری در این آزمون به تست‌ها پاسخ دهید.
۳- دروس عمومی به خاطر حفظی بودن و جنبه آسان تری که نسبت به برخی از دروس اختصاصی دارند، می‌توانند سریع‌تر و راحت‌تر در ذهن داوطلبان بمانند.

با توجه به اینکه داوطلبان زیادی وجود دارند که برای کسب یک رتبه خوب از قبل دروس عمومی را در برنامه‌ریزی خود گنجانده‌اند، شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی دروس عمومی و مطالعه آن‌ها در این مدت باقی مانده، درصد‌های قابل قبولی را در این دروس کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.