نتایج در این بخش نمایش داده می شود

درخواست رفع محرومیت از کنکور ۱۴۰۰

ممکن است داوطلبان به دلیل اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 از رشته محل قبولی خود راضی نبوده و درخواست بررسی اولویت های بعدی در فرم انتخاب رشته خود را داشته باشند .

سازمان سنجش در زمان انتشار کارنامه سبز امکاناتی نظیر درخواست رفع محرومیت از کنکور ۱۴۰۰ ، بررسی اولویت بعدی و… را در اختیار متقاضیان قرار داده است .

امسال نیز مانند سال های گذشته ، بعد از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ در قسمت سیستم پاسخگویی سازمان سنجش گزینه ای تحت عنوان بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی و درخواست رفع محرومیت از کنکور 1400 قرار می گیرد و داوطلبان می توانند در صورت عدم رضایت از رشته محل پذیرفته شده از این امکان بهره مند شوند .

از آنجایی که ممکن است اغلب داوطلبان از امکانات اطلاعات کارنامه سبز در سایت سازمان سنجش با خبر نباشند ، در ادامه این مقاله به بررسی چگونگی رفع محرومیت داوطلبان از انتخاب رشته روزانه کنکور ۱۴۰۰ و بررسی اولویت بعدی پرداخته شده است .
نحوه ثبت درخواست رفع محرومیت از کنکور ۱۴۰۰

داوطلبان بعد از مشاهده نتایج نهایی کنکور و همچنین بعد از مشاهده کارنامه نهایی ( کارنامه سبز ) اگر از رشته محل پذیرفته شده راضی نباشند و یا در انتخاب پایین تر خود قبولی نداشته باشند می توانند برای رفع محرومیت از کنکور 1400 اقدام کنند .

همانظور که میدانیم پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور 99 از انتخاب رشته دوره روزانه سال بعد محروم هستند ، سازمان سنجش به منظور مساعدت و همراهی با این داوطلبان ، بعد از انتشار کارنامه سبز کنکور ، امکان ثبت درخواست مجوز شرکت در کنکور سال بعد را برای چند روز در سایت خود فعال می کند .

  • مراحل ثبت درخواست رفع محرومیت از کنکور ۱۴۰۰​

 ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org

 انتخاب گزینه ورود به سیستم از منوی سمت چپ سازمان سنجش

 درج نام کاربری و رمز عبور

 انتخاب گزینه درخواست جدید

 انتخاب نوع آزمون سراسری ، سال و انتخاب درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد

 درج شماره پرونده و داوطلبی

 شرح درخواست

  • راهنمای تصویری ثبت درخواست رفع محرومیت از کنکور ۱۴۰۰​

 بعد از ورود به سایت سازمان سنجش از منوی سمت چپ گزینه ورود به سیسیتم را انتخاب کنید .

 در صفحه باز شده مجددا ورود به سیستم را انتخاب کرده و ” نام کاربری و رمز عبور ” خود را وارد نمایید .

در نظر داشته باشید برای ثبت درخواست ابتدا باید در سایت سازمان سنجش عضو شوید و نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایید . برای اطلاع از نحوه عضویت در سایت سازمان سنجش مقاله زیر را مطالعه کنید .

بیشتر بخوانید: مشاوره و برنامه ریزی رایگان کنکور ۱۴۰۰

 در این قسمت گزینه درخواست جدید را انتخاب کنید .

  در این بخش آزمونی که در آن شرکت کرده اید را باید انتخاب کنید  و بر روی  گزینه جست و جو کلیک نمایید . و بعد از قرار گرفتن گزینه ها ، گزینه بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای الویت بعدی را انتخاب نمایید . 

 در صفحه باز شده گزینه اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی اولویت بعدی را انتخاب نمایید .

 در این مرحله اطلاعلات شما قرار می گیرد و شما در دو کادر قرار گرفته باید شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را وارد نمایید . 

 بعد از انتخاب گزینه “بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی ” با4 گزینه مواجه می شوید . که با توجه به نوع در خواست خود گزینه مورد 3 را انتخاب نمایید .

 درخواست تغییر دوره قبولی 
 درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی
 درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد
 درخواست بررسی اولویت های بعدی

درخواست بررسی اولویت های بعدی :

چنانچه داوطلب بعد از مشاهده کارنامه نهایی خود متوجه شود در کد رشته محل های پایین تر قبولی کسب کرده ، می تواند با انتخاب گزینه “ درخواست بررسی اولویت بعدی ” در صورت موافقت سازمان سنجش در آن کد رشته محل ثبت نام و تحصیل کند .

حتما بخوانید: تقویت اراده رمز موفقیت در کنکور

 تذکر : این درخواست تنها یکبار برای شما فعال و قابل ارسال می باشد و پس از ارسال درخواست امكان اصلاح درخواست يا حذف درخواست وجود ندارد  .

درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد :

بر اساس قوانین دفترچه ثبت نام کنکور سراسری چنانچه فردی در کنکور سراسری در رشته محل روزانه پذیرفته شود از انتخاب رشته محل های روزانه کنکور سال بعد محروم است . در این قسمت می تواند درخواستی مبنی بر اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری به سازمان سنجش بدهد تا بتواند در صورت موافقت سازمان سنجش با لغو محرومیت داوطلب از انتخاب رشته روزانه کنکور سال بعد نسبت به انتخاب رشته محل های روزانه اقدام نماید .

درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی :

این اتفاق به ندرت و در کم تر دانشگاهی رخ می دهد . به طور مثال فردی در کد رشته محلی انتخاب رشته انجام می دهد و ظرفیت آن دانشگاه در  کد رشته محل مورد نظر به حد نصاب نمی رسد . در این حالت می تواند به سازمان سنجش تقاضای به حد نصاب نرسیدن محل قبولی را بدهد . در این حالت سازمان سنجش به بررسی اولویت های دیگر فرد می پردازد یا لغو محرومیت از کنکور سال بعد را برای وی صادر می کند .

درخواست تغییر دوره قبولی :

مثلا فردی دوره روزانه قبول می شود و بنا به ترجیح خود به سازمان سنجش درخواست می دهد که در دوره شبانه ( نوبت دوم ) تحصیل کند .

حتما بخوانید: محل مناسب درس خواندن بدون خستگی درس‌ها رایاد بگیریم

توصیه مشاوران هیوا به داوطلبان کنکور 99

 با توجه به اینکه اعلام نتایج بررسی اولویت بعدی زمان مشخصی ندارد .

 در نظر داشته باشید کسانی که سازمان سنجش با درخواستشان مبنی بر بررسی اولویت بعدی موافقت می کند عموما برای ورودی بهمن ماه می توانند وارد دانشگاه شوند ، بنابراین پیشنهاد می کنیم در دانشگاهی که قبول شده اید ثبت نام کنید و برای ترم اول دانشجو شوید و انتخاب واحد کنید و منتظر نتیجه باشید . 

بیشتر بخوانید :

برانگیختن کنجکاوی در کلاس درس

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیانسال ۱۳۹۹

نخستین کنکور قرن بعد چگونه برگزار می شود؟

در صورت موافقت سازمان سنجش ، با شما مانند دانشجوی انتقالی برخورد می شود و از ترم دوم باید در دانشگاه مقصد شروع به تحصیل کنید و واحد های عمومی که در ترم اول پاس کردید را تطبیق بزنید و در صورتی هم که با درخواست شما موافقت نشد حداقل شانس ثبت نام در قبولی اولیه تان را از دست نداده اید . 

در ادامه بخوانید: موافقت با برگزاری کنکور نظام قدیم

همچنین در صورت ایجاد مشکل در روند ثبت درخواست خود می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در ارتباط باشید . برای این کار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید . همچنین برای دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری عضو کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید .

سوالات متداول
1- ✔️ درخواست اشتباه در انتخاب رشته و بررسی اولویت بعدی بر چه اساسی صورت می پذیرد ؟

✔️ مطابق متن مقاله ، بر اساس اطلاعات کارنامه سبز کنکور سراسری ، چنانچه داوطلب در سایر کد رشته محل های انتخابی موفق به کسب قبولی شده باشد می تواند برای بررسی اولویت بعدی درخواست دهد برای اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه کنید .

2- ✔️ درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری به چه صورت انجام می شود ؟

✔️ به صورت اینترنتی انجام می شود که البته در این مقاله راهنمای ثبت درخواست تغییر اولویت بعدی در این مقاله ارائه شده است .

3- ✔️ آیا برای رفع محرومیت از کنکور سال بعد می توان از قابلیت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته استفاده کرد ؟

✔️ مطابق توضیحات مقاله ، یکی از گزینه های بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری ، درخواست رفع محرومیت از کنکور سال بعد می باشد .

یک نظر برای "درخواست رفع محرومیت از کنکور ۱۴۰۰" ارسال شده
  1. https://irantahsil.org/------/ گفت:

    دریافت کارت ورود به جلسه ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.