نتایج در این بخش نمایش داده می شود

ثبت نام دانشگاه های نیمه متمرکز ۹۷

شاید با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری این سوال برای شما پیش آمده باشد که ثبت نام دانشگاه های نیمه متمرکز چیست و یا بهتر است بگوییم رشته های نیمه متمرکز چه رشته هایی هستند؟؟ این سوالی است که اکثر داوطلبین از ما  می پرسند. از همین رو می خواهیم در این مقاله در رابطه با رشته های نیمه متمرکز در سال ۹۷ صحبت کنیم.
رشته های نیمه متمرکز چه رشته های هستند؟؟
اگر بخواهیم به صورت ساده بیان کنیم رشته های نیمه متمرکز به رشته های می‌گویند که پذیرش دانشجوی آنها نیازمند مصاحبه، معاینه و آزمون علمی و عملی است.  و به رشته هایی که پذیرش دانشجو در آنها فقط بر اساس نمره آزمون سراسری صورت می گیرد رشته های متمرکز می گویند.
شرط انتخاب رشته های نیمه متمرکز چیست؟
افرادی می توانند رشته های نیمه متمرکز را انتخاب کنند که در آزمون سراسری شرکت کرده باشند و بر اساس کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته تحصیلی در دوره های روزانه شبانه و نیمه حضوری شوند، این افراد می‌توانند حداکثر دو کد رشته از مجموعه کد رشته های نیمه متمرکز موجود در گروه آزمایشی خود با توجه به شرایط و ضوابط رشته های مذکور در کنار رشته های متمرکز خود انتخاب کنند.
در رابطه با افرادی که در رشته‌های گروه هنر و یا زبان خارجی شرکت کردند باید بگوییم افرادی که در این گروه مجاز شدند می توانند در هر یک از این گروه‌ها دو کد رشته نیمه متمرکز را انتخاب و در فرم انتخاب رشته درج نمایند..
زمان اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز
رشته های نیمه متمرکز تفاوت اساسی با رشته های متمرکز دارند. معرفی چند برابر ظرفیت رشته های نیمه متمرکز به عنوان قبولی نهایی آنها محسوب نمی شود و داوطلبانی را عضو قبول نهایی حساب می کنند که تمامی مراحل مصاحبه معاینه و آزمون عملی را به موفقیت طی کرده باشند.
شرایط انصراف از رشته های نیمه متمرکز چیست؟
افرادی که در مرحله اول پذیرفته می‌شوند و پس از آن انصراف می‌دهند، هیچ محرومیتی به آنها تعلق نمی گیرد  گروهی از افراد که در مصاحبه شرکت می‌کنند و پذیرفته می‌شوند و بعد از آن انصراف می‌دهند به آنها محرومیت تعلق میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.