نتایج در این بخش نمایش داده می شود

توصیه به کنکوری ها

بگفته کارشناسان آموزشی برخی اشتباهات محاسباتی که داوطلبان دارند این است که فکر می‌کنند با ایجاد فشردگی بیشتر در برنامه خود و افزایش تلاش خود می‌توانند خود را به داوطلبانی که از آن‌ها جلوتر هستند، برسانند.

بهتر است داوطلبان در دو هفته پیش از برگزاری کنکور برنامه منظمی در نظر بگیرند و خواب شبانه خود را تنظیم کنند و  با توجه به اینکه  یکی از نکات خیلی مهم بروز استرس و اضطراب به واسطه فکر وسواس گونه درباره زمان و روز کنکور است. داوطلبان باید تلاش کنند که از تماس با افرادی که این احساس را در آن‌ها ایجاد می‌کنند، دوری کنند. 

فرمول‌ها و نکته‌ها در این مدت باقیمانده باید به طور سطحی مرور شوند و  افزایش ساعت مطالعه در روزهای پایانی ممکن است مشکلاتی  برای دانش‌آموزان ایجاد کند. 

کارشناسان آموزشی همچنین اعلام می کنند  داوطلبان بهتر است حجم زیاد تست‌ها را نیز کاهش دهند و در روزهای پایانی به سمت تست زدن نروند تا از نظر روانشناسی علاقه مندی و اشتیاق خود را برای تست زدن حفظ کنند. 

در هفته آخر  نیز داوطلبان باید تلاش کنند به موقع بخوابند و هشت ساعت خواب کامل را داشته باشند در روز کنکور نیز  باید یک صبحانه مقوی و کم‌حجم صرف کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.