نتایج در این بخش نمایش داده می شود

تمديد پذيرش در آزمون سراسري سال ۱۳۹۸

 تمديد پذيرش براي مرحله پذيرش صرفاً با سوابق تحصيلي در رشته‌هاي تحصيلي دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پيام‌نور، غيرانتفاعي، مجازي و پرديس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي در آزمون سراسري سال 1398

پيرو اطلاعيه‌هاي مورخ 06/08/98 و 22/8/98، بدين‌وسيله به اطلاع علاقه‌مندان به تحصيل در رشته‌هاي تحصيلي پذيرش صرفاً با سوابق تحصيلي در دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پيام‌نور، غيرانتفاعي، مجازي و پرديس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي در آزمون سراسري سال1398 (اعم از داوطلباني که در پذيرش رشته‌هاي صرفاً با سوابق تحصيلي آزمون سراسري سال 1398 ثبت‌نام نموده يا ننموده‌اند) مي‌رساند که داوطلبان، به  منظور اطلاع از رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه‌ها و مؤسسات پذيرنده دانشجو در اين مرحله، مي‌توانند جداول حاوي اطلاعات رشته‌ محل‌ها را، که در سايت سازمان سنجش درج گرديده است، مشاهده نموده و ضمن مشخص نمودن رشته و مؤسسه آموزش عالي مورد علاقه خود، با همراه داشتن مدارک ذيل و با توجه به موارد اعلام شده، از تاريخ 28/08/1398  لغايت 30/10/1398 به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي محل پذيرش رشته مورد تقاضا مراجعه نمايند.

1- کليه متقاضيان بايد داراي گواهينامه دوره پيش‌دانشگاهي (نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي)، يا ديپلم نظام آموزشي جديد 3-3-6 ، يا مدرک ديپلم کامل متوسطه نظام قديم (دوره چهارساله) يا کارداني (فوق ديپلم) بوده يا حداکثر تا تاريخ 30/6/1398 نسبت به اخذ مدرک مربوط اقدام نمايند. بديهي است که فارغ‌التحصيلان در مدارک فوق تا تاريخ 30/11/98، در صورت امکان شروع به تحصيل از سوي دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي مربوط، براي نيمسال دوم سال تحصيلي 98- 99 مي‌توانند در اين مرحله متقاضي ثبت‌نام شوند. تبصره: دارندگان ديپلم فني و حرفه‌اي و کاردانش نظام نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي، که فاقد مدرک پيش‌دانشگاهي يا مدرک کارداني هستند، حق ثبت‌نام در اين مرحله را ندارند.

بيشتر بخوانيد :

جزييات برگزاري چهارمين جشنواره جايزه ملي ايثار اعلام شد

چرا میزان تأثیر سوابق تحصیلی کنکور ۹۹ قطعی نشد؟

اسامي برندگان خوش شانس قرعه كشي بزرگ همشاگردي

تمديد پذيرش با سوابق تحصيلي آزمون سراسري سال ۱۳۹۸

2- کليه داوطلبان، بايد در زمان اعلام شده، مدارک خود را براي بررسي به دانشگاه و مؤسسه محل تقاضا ارسال يا تحويل نمايند. پس از بررسي مدارک، در صورت داشتن شرايط، از داوطلب فرم تعهد (براي جلوگيري از ثبت مشخصات داوطلب در چند رشته‌محل يا چند مؤسسه) اخذ خواهد شد.

3- کليه داوطلبان، بايد با هماهنگي دانشگاه‌ها و مؤسسات محل مراجعه، بابت هزينه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ 000/275 (دويست و هفتاد و پنج هزار) ريال از طريق سيستم پرداخت الکترونيکي در سايت سازمان سنجش اقدام نمايند. نکته: کليه متقاضيان لازم است که از پيش‌نويس تقاضانامه ثبت‌نام در اين مرحله، که در ذيل اين اطلاعيه قرار گرفته است، پرينت تهيه نموده و پس از تکميل، آن را به مؤسسه آموزش عالي مورد تقاضا ارايه نمايند.

4- داوطلبان بايد در زمان ثبت‌ اطلاعات در سامانه مربوط، از طريق دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي در خصوص کدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را به عمل آورند. بديهي است که پس از ثبت، کدرشته محل ثبت شده براي داوطلبان، قابل تغيير يا تعويض نيست.

5- کليه متقاضيان «مرد» بايد در زمان ثبت‌نام و شرکت در اين مرحله از پذيرش دانشجو، از نظر نظام وظيفه منعي براي ادامه تحصيل نداشته باشند.

6- پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذيرفته شده مشروط (در دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي که به آن مراجعه داشته‌اند) تلقي مي‌شوند و شروع به تحصيل آنان تا زمان تاييد نهايي اين سازمان به صورت مشروط خواهد بود.

7- در صورت پذيرش نهايي داوطلبان در اين مرحله، قبولي قبلي آنان «لغو» و با آنان همانند دانشجوي انتقالي رفتار خواهد شد، و چنانچه داوطلبان متقاضي، در دوره‌هاي روزانه مندرج در اين اطلاعيه پذيرفته شوند، حتي با دادن انصراف از تحصيل نيز حق انتخاب رشته‌هاي دوره روزانه را در آزمون سراسري سال بعد (1399) نخواهند داشت.

8- پاسخگويي به اعتراضات داوطلبان درخصوص عدم پذيرش آنها، بر عهده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي خواهد بود؛ لذا لازم است که داوطلبان، از مراجعه يا مکاتبه در اين خصوص با اين سازمان خودداري نمايند.

9- داوطلبان ضرورت دارد که به شرايط و ضوابط مؤسسه آموزش عالي مورد تقاضا، مندرج در پايگاه اينترنتي مؤسسه مربوط يا بخش پيوست‌هاي دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته مرحله پذيرش با سوابق تحصيلي آزمون سراسري سال 1398 مندرج در پايگاه اينترنتي اين سازمان، توجه نمايند. مدارک مورد نياز: 1- اصل يا گواهي مدرک تحصيلي ديپلم چهارساله نظام قديم با امضاء و مُمهور به مُهر دبيرستان يا سازمان آموزش پرورش.

2- اصل يا گواهي مدرک تحصيلي ديپلم نظام آموزشي جديد 3-3-6 با امضاء و مُمهور به مُهر دبيرستان يا سازمان آموزش و پرورش.

3- اصل يا گواهي مدرک پيش‌دانشگاهي براي داوطلبان نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي با امضاء و مُمهور به مُهر دبيرستان يا سازمان آموزش پرورش.

4- گواهي اخذ مدرک کارداني براي آن دسته از دارندگان مدرک ديپلم نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي که فاقد مدرک پيش‌دانشگاهي هستند. 5- اصل شناسنامه و دو برگ کپي از تمام صفحات آن.

6- اصل کارت ملي و دو برگ کپي از پشت و روي آن.

7- شش قطعه عکس 4×3 تهيه شده در سال جاري.

8- مدرک نظام وظيفه براي برادران مشمول. کليه پذيرفته‌شدگان، بايد بعد از ثبت‌نام مشروط در دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل مراجعه، به همراه تصوير ديپلم نظام قديم يا نظام جديد آموزشي يا گواهي پيش‌دانشگاهي خود، به «دفاتر پيشخوان خدمات دولت» مراجعه و تاييديه‌ تحصيلي (ارزش تحصيلي) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصيل خود را درخواست نمايند و رسيد آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارايه دهند. کليه پذيرفته‌شدگان بايد نام ‌رشته و مرکز/واحد آموزشي محل تحصيل خود را در فرم «دفاتر پيشخوان خدمات دولت» اعلام نمايند. ضمناً داوطلبان گرامي مي‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگويي اينترنتي پايگاه اطلاع‌رساني سازمان به نشاني: www.sanjesh.org يا با شماره‌ تلفن گوياي‌: 42163 (کد 021) در ميان بگذارند و از مراجعه حضوري به اين سازمان خودداري فرمايند.

  روابط عمومي سازمان سنجش آموزش کشور 

جداول و فرم پيش ثبت نام در سايت سازمان سنجش درج شده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.