نتایج در این بخش نمایش داده می شود

تغییر کنکور تنها بر مشکلات کنکوری‌ها افزود!

نه کنکور مساله تازه و نویی برای ایرانیان است و نه تغییرات گاه و بی گاه در آن، اما به رغم هم اینها، کنکور ۹۸ را می‌بایست یکی از سخت‌ترین کنکور‌ها برای متقاضیان ورود به دانشگاه خواند.
به گزارش «تابناک»، هر چه به روز‌های پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم، به رسم قدیم، فشار بر ثبت نام کنندگان در کنکور سراسری افزوده می‌شود تا جایی تغییر دادن برنامه‌های هر سال نوروزی در خانه‌هایی که پشت کنکوری دارند، برای همه مان امری آشناست.
مقدمه چینی رایجی در خانواده‌های ایرانی برای حضور موفق یکی از اعضایشان که در کنکور ثبت نام کرده و قصد دارد با بهره بردن از فرصت تعطیلات طولانی مدت سال نو، بیش از پیش مهیای حضور در این آزمون دشوار شود.
رویدادی که قرار است در سال ۹۸ متفاوت از همیشه برگزار شود چراکه بر اساس تصمیم مسئولان، کنکور تغییراتی به خود دیده و تنها در گزینش ۱۵ درصد ورودی‌های دانشگاه‌ها موثر است و مابقی ظرفیت دانشگاه‌ها قرار است با توجه به سوابق تحصیلی متقاضیان پر شود.
تغییری که برخی حدس می‌زنند موجب فشرده شدن و تنگاتنگ‌تر شدن رقابت در کنکور خواهد شد و همین کافی است تا کنکوری‌ها بیش از پیش نگران شوند. نگرانی بزرگی که ایجاب می‌کند برنامه ریزی آمادگی حضور در این آزمون، فشرده‌تر از قبل شود، اما نه زمانی که مسئولان می‌گویند کنکور تمام شد و چیزی زیادی از آن باقی نمانده!
اظهار نظری که موجب می‌شود در خانه ماندن، بهره نبردن از فرصت تفریح در تعطیلات نوروزی و درس خواندن، غیر عقلانی جلوه کند و همه چیز را دستخوش تغییر کند؛ تغییری که ممکن است تا زمان اعلام نتایج کنکور ۹۸ درکش ساده هم نباشد، اگرچه آن زمان دیگر کار از کار گذشته است.
وضعیتی که اگر بدانیم مهم‌ترین رشته‌های دانشگاه‌ها برای متقاضیان دانشجو شدن تحت تاثیر آن خواهد بود، مهم‌تر هم جلوه می‌کند؛ تاثیر در قبولی یا عدم قبولی افراد در رشته‌هایی که درست یا غلط، بیشترین متقاضی را در کشورمان دارند و اغلب بازار کاری بهتری پیش روی فارغ التحصیلان آن‌ها قرار دارد.
رشته‌هایی که به رغم تغییرات پر سر و صدای کنکور ۹۸، قبولی در آن‌ها از مسیر کنکور ممکن است؛ آن هم نه کنکوری معمولی، که کنکوری فشرده‌تر و پر تقاضا تر. کنکوری که می‌بایست برای موفقیت در آن به همان اندازه‌ای تلاش کرد که طی سال‌های گذشته تلاش نیاز بود و چه بسا حتی بیشتر، اما بسیاری فکر می‌کنند که برچیده شده چراکه از زبان امثال وزیر آموزش و پرورش شنیده اند که “خداحافظ_کنکور!  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.