نتایج در این بخش نمایش داده می شود

برگزاری کنکور سراسری با تاخیر دو هفته‌ای

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه از 34 هزار و 694 دانش‌آموز پایه دوازدهم استان، 15 هزار و 797 دانش‌آموز در مناطق سیل زده هستند، گفت: انتظار داریم کنکور سراسری با تاخیر دو هفته‌ای برگزار شود و همچنین سهمیه 10 درصدی به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده اختصاص داده شود تا این دانش‌آموزان آسیب کمتری ببینند.
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، جمشید کمایی در شورای آموزش و پرورش استان که امروز (چهارشنبه، 18 اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان جزو استان‌های گرم کشور است و به همین دلیل امتحانات پایان سال تحصیلی حدود دو هفته زودتر برگزار می‌شود. دو هفته دیگر از سال تحصیلی را نیز به دلیل سیل از دست دادیم و درکل دانش‌آموزان ما حدود یک ماه از نظر زمانی، عقب‌ماندگی درسی دارند.
وی افزود: امسال اولین سالی است که دانش‌آموزان ما وارد پایه دوازدهم شدند. با توجه به اینکه امسال کتب و محتوای درسی دانش‌آموزان پایه دوازدهم جدید بود و بلافاصله بعد از امتحانات نهایی، دانش‌آموزان باید در کنکور شرکت می‌کردند، نگرانی‌هایی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سراسر کشور وجود داشت.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در خوزستان مساله سیل موجب شد این مشکل حادتر شود. چرا که این دانش‌‌آموزان هم کلاس درس و هم شرایط مطالعه را از دست دادند. در زمان بروز ریزگردها شاید دانش‌آموزان در خانه می‌توانستند درس بخوانند، اما حالا چنین چیزی نیز برای آن‌ها فراهم نیست.
کمایی افزود: ما امسال در پایه دوازدهم 34 هزار و 694 دانش‌آموز داریم که از این تعداد 15 هزار و 797 دانش‌آموز در مناطق سیل زده بودند. به همین دلیل به دنبال این بودیم که کمک‌هایی را به دانش‌آموزان ارائه دهیم تا بخشی از مشکلات آن‌ها را جبران کنیم.
وی تصریح کرد: در 14 منطقه آموزش و پرورش، 28 پایگاه ویژه دانش‌آموزان پایه دوازدهم ایجاد کردیم تا دانش‌آموزان در این پایگاه‌ها تجمیع شوند و درس بخوانند. فعالیت این پایگاه‌ها از هشتم اردیبهشت آغاز شده است و تا 27 این ماه ادامه دارد. اولین امتحان نهایی این دانش‌آموزان نیز 31 اردیبهشت ماه است.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان‌کرد: برگزاری این کلاس‌ها هزینه‌بر هستند. هزینه مدرسین و اختصاص سرویس ایاب و ذهاب به دانش‌آموزان از هزینه‌های این کلاس‌ها است. در این کلاس‌ها 95 جلسه و در مجموع 190 ساعت برای هر رشته با اولویت پایه دوازدهم، کلاس درس در نظر گرفته‌ایم. چرا که امتحانات نهایی پایه دوازدهم در قبولی دانش‌آموز در کنکور 30 درصد تاثیر مثبت دارد.
کمایی افزود: با همکاری با صدا و سیما، 20 جلسه آموزشی را ضبط کرده‌ایم و در 20 روز این کلاس‌ها از طریق صداوسیما پخش خواهند شد. پخش این برنامه‌ها از 14 اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و تا دوم خردادماه ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان‌کرد: امتحان کنکور سراسری فعلا قرار است 13 و 14 تیرماه برگزار شود و امتحانات پایه دوازدهم تا 25 خردادماه ادامه خواهد داشت. در بخش دوم برای تقویت وضعیت درسی دانش‌آموزان قرار است از 28 خرداد تا 8 تیرماه کلاس‌های کنکوری را در همین پایگاه‌ها ادامه دهیم.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص لزوم تغییر زمان کنکور، گفت: ما انتظار داریم زمان برگزاری کنکور سراسری حداکثر دو هفته به تعویق بیافتد و زمان آن از 13 و 14 تیرماه به 27 و 28 این ماه تغییر پیدا کند. وزارت آموزش و پرورش نیز با این مساله موافق است. همچنین اختصاص سهمیه 10 درصدی به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده موجب می‌شود این دانش‌آموزان آسیب کمتری ببینند.
کمایی خاطرنشان‌کرد: بخشی از کمک‌های مردمی استان‌ها به شکل نقدی دریافت شدند. از شورای آموزش و پرورش انتظار داریم این اعتبارات به مدارس اختصاص پیدا کنند و به حساب آن‌ها واریز شوند تا تامین هزینه‌های ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌ها از این محل انجام شود.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: دانش‌آموزان پایه دوازدهم خروجی آموزش و پرورش هستند و پس از کنکور، آموزش و پرورش دیگر امکان کمک به آن‌ها در مسائل درسی را ندارد، به همین دلیل این دانش‌آموزان به توجه ویژه‌ای نیاز دارند.
کمایی گفت: بازگشایی مدارس به نوعی بازگشت به حیات در مناطق سیل‌زده بود. برگزاری کلاس‌های دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. امتحانات پایه ششم نیز از 28 این ماه آغاز می‌شود. برای پایه هفتم، هشتم و نهم نیز کلاس‌های جبرانی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: امتحانات پایه نهم به صورت هماهنگ استانی برگزار می‌شود. بر اساس تصمیمات اخذ شده، امتحانات مناطق سیل‌زده به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به اینکه قرار است نمرات امتحانات مرداد و شهریور برای دانش‌آموزان سیل‌زده به عنوان قبولی خرداد تلقی شوند و تا شهریورماه نیز نتایج کنکور اعلام شده است، پیشنهاد می‌کنیم که برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده نتایج کنکور بار دیگر با احتساب نمره کتبی شهریورماه، دوباره اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.