نتایج در این بخش نمایش داده می شود

برخورد نیروی انتظامی و سازمان سنجش با معترضین نتایج کنکور به هیچ وجه قابل قبول نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی سازمان سنجش به اعتراضات داوطلبان کنکور سراسری شد و تأکید کرد: سازمان سنجش بجای موضعگیری مقابل معترضین پاسخگوی اعتراض‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درباره اعتراض روز گذشته داوطلبان کنکور نسبت به نتایج اعلام شده، عنوان کرد که این مسئله علاوه بر حواشی نامطلوب آن، نوع برخورد عوامل و مسئولین سازمان سنجش با داوطلبان معترض را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار داد.

رحیمی در کانال تلگرامی خود در این باره متنی را منشتر کرده است که به شرح ذیل است:

 مشاور سازمان سنجش اعلام کرده از نتایج اطمینان کامل داریم هر داوطلبی اعتراض دارد اعتراضش را در سیستم ثبت کند.

ظاهرا فراموش شده که اعتراضات و شکایت های داوطلبین  نسبت به همین سیستم هست که سازمان از آن اظهار  اطمینان میکند وباز برای رسیدگی به همین سیستم حواله میدهند.

 بجای آنکه تابع  و تسلیم محض سیستم و ماشین شوید در شرایطی که اعتراضها همچنان باقیست روش دومی را برای قانع کردن و اطمینان بخشی معترضین انتخاب کنید و آن بررسی و ارزیابی موردی نسبت به شکایتها است.

 اعتراض داوطلبین فرصت ارزشمندی برای کشف اشتباه های احتمالی و خطای سیستمی و اصلاح ان است. معترضین علاوه بر استیفای حق خود،  فرصت اصلاح سیستم را هم به سازمان می دهند واین مغتنم است.

 برای مواجهه با اعتراض داوطلبین،  پاسخگویی اقناعی روش مورد انتظار است و نه برخورد متصلب سیستمی که ضرورتا اطمینان بخشی لازم را در پی ندارد.

 چنانچه خطای سیستمی در کنکور امسال موجب تضییع حق داوطلبان بطور وسیعی شده باشد لازم است کمیسیون های آموزش و اصل نود مجلس شورای اسلامی برای کشف حقیقت و احقاق حقوق مردم وارد شده و رسیدگی نمایند.

 در مواردی افت و کاهش درصد قبولی های کنکور امسال را به وجود سهمیه ایثارگران در سیستم  نسبت میدهند که لازم است سازمان سنجش ارزیابی مقایسه ای داشته باشد و روشنگری کند.

برخورد نیروی انتظامی با معترضین فراتر از مراقبت و کنترل عادی بهیچ وجه قابل قبول نیست و لازم است در موارد مشابه نیروهای ناجا صبوری و حوصله بیشتری داشته باشد.

داوطلبان معترض و خانواده های انها، همین مردمی هستند که در ۲۹ اردیبهشت حماسه انتخابات را رقم زدند و افتخار افریدند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.