نتایج در این بخش نمایش داده می شود

برای قبولی در کنکور و دانشگاه دولتی چطور درس بخوانیم؟

راهکار قبولی دانشگاه روزانه و موفقیت در کنکور


قبولی در کنکور دولتی دغدغه اصلی داوطلبان کنکور است. با توجه به آمارهای اعلام شده از سوی سازمان سنجش، تعداد داوطلبان در برخی از رشته ها کمتر از حد مجاز ورود به دانشگاه است.

این ارقام با در نظر گرفتن تعداد قبولی در دانشگاه های دولتی، آزاد، پردیس خودگردان، پیام نور و … اعلام شده است. 

اما همچنان تلاش برای قبولی در دانشگاه های دولتی و خصوصا قبولی در پزشکی از اهداف اصلی داوطلبان شرکت کننده در کنکور است.



قبولی در کنکور برای داوطلبانی که دانشگاه های دولتی روزانه و رشته های پرطرفدار را هدف گرفته اند، بسیار دشوارتر است.



آیا نابغه ها در دانشگاه های دولتی قبل می شوند؟



برای قبولی در کنکور لازم نیست نابغه باشید ولی حتما باید از دیگر رقبا مطالعه هدفمندتری داشته باشید. مهم نیست چقدر نبوغ دارید، مهم نحوه استفاده از این موهبت الهی است. بدون تردید با شب زنده داری و خواب تا ظهر نمی توانید برای قبولی در کنکور و به خصوص برای دانشگاه های دولتی پر طرفدار، شانسی داشته باشید و بهتر است برای تنظیم و کاهش خواب خود تلاش کنید.



اصولا قبولی در دانشگاه، شانس نیست بلکه نتیجه تلاش ها و برنامه ریزی کنکور داوطلب است. اگر می خواهید نتیجه آزمون سراسری را به شانس و اقبال نسبت دهید، از همین حالا خود را یک بازنده بدانید.



آدم های موفق داشته هایشان را با تلاش خودشان به دست آورده اند. بسیاری از افراد با داشتن ضعف های شدید بدنی و یا مشکلات مالی و خانوادگی، توانسته اند از مشاوره تحصیلی رایگان استفاده کنند و نقاط ضعف درسی را برطرف کنند.

برای قبولی در کنکور و کسب رتبه های برتر چه کار کنیم؟



بدون تردید خیز برداشتن برای دانشگاه های پر طرفدار نیاز به جسارت دارد.

باور داشته باشید که می توانید بهترین جایگاه را کسب کنید به شرطی که واقعا بخواهید. قبولی در دانشگاه یک تصمیم بزرگ است که می تواند زندگی شغلی آینده تان را تحت تاثیر قرار دهد.

عقل سلیم در این موارد همیشه مشورت می گیرد. مشورت با پدر و مادر و بزرگترهای فامیل نمی تواند هیچ کمکی به قبولی در کنکور باشد. لازم است تا از افراد خبره در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور کمک بگیرید.

  •     چقدر درس بخوانم؟
  •     چطور درس بخوانم؟
  •     چگونه انتخاب رشته کنکور کنم؟

و سوالات بسیار دیگری که چه به صورت رایگان از منابع معتبر یه با مشاوره خصوصی باید به آنها پاسخ دهید. 

برای قبولی در کنکور از همین حالا شروع کنید



یکی از ساده ترین راهکارها برای درک 60 درصد مطالب درسی این است که در طول سال تحصیلی حداکثر استفاده را کلاس های آموزشی مدارس داشته باشید. صرف شرکت در کلاس اصلا برای قبولی در دانشگاه های دولتی، کافی نیست.بهتر است قبل از شروع کلاس به صورت روزنامه وار نگاهی به مطلب هر جلسه داشته باشید.

موقع تدریس یک یادگیرنده فعال باشید. گوش دادن مباحث درسی کافی نیست از نکات مهم یادداشت برداری کنید. سوالات خود را بپرسید و خود را به طور کامل درگیر کلاس کنید. اگر صرفا در کلاس حضور داشته باشید و روح در دور دست ها سیر کند، امید چندانی به موفقیت نیست.

برای تکمیل صد در صد یادگیری لازم است تا یک برنامه ریزی درسی منسجم داشته باشید. دروس هر روز را همان روز یکبار دوره کرده و برای ثبت در حافظه تمرینات کلیدی را حل کنید. همین برنامه را برای یک رو قبل از جلسه بعدی کلاسی نیز تکرار کنید.

برای مثال اگر شنبه و چهارشنبه فیزیک دارید حتما سه شنبه یکبار مبحث قبلی را با تست زنی مرور کنید. حل چند تمرین به درک عمیق مطلب کمک می کند.

نکات مهم و یادداشت های کلیدی را در وقت های تلف شده یا همان اوقات مُرده مرور کنید. حتی خیلی از دروس حفظ کردنی را نیز می توانید به صورت نکته برداری در اوقات بیکاری یاد بگیرید که باعث افزایش ساعت مطالعه شما می شود. روزانه زمان زیادی در صف توبوس، مترو و …. تلف می شود که می تواند به شکل موثری به چرخه یادگیری وارد شود. 

نکات کلیدی برای قبولی در کنکور دانشگاه های پر طرفدار



روش های تضمین شده زیادی برای به خاطرسپاری مطالب وجود دارد. هر دانش آموز با توجه به شرایط فردی و ویژگی های اختصاصی خود می تواند بهترین روش را انتخاب کند. شاید برای یکی مطالعه در سکوت کتابخانه بیشترین بازدهی را داشته باشد ولی دیگری در شلوغی پارک هم بتواند روی موضوع درسی تمرکز کند. صرف نظر از تفاوت های فردی، میزان اشتیاق و خواسته کنکوری ها بسیار مهم است که با سه نکته انگیزشی کنکور این بحث را جمع بندی میکنیم:

  •     اگر بخواهی لایق بهترین ها هستی
  •     بزرگترین مانع در قبولی کنکور در ذهن تان است
  •     بزرگترین دشمن هر فرد، طرز نگرش منفی خود اوست
پیشنهادی برای رسیدن به دانشگاه روزانه و قبولی کنکور



خود را چگونه تصور می کنید؟ آیا لیاقت قبولی در بهترین دانشگاه های دولتی را دارید؟ همین حالا افکار منفی را دور کنید و روی برنامه ریزی درسی و مطالعه دروس و اینکه چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟ تمرکز کنید. به عنوان پیشنهاد این موارد را انجام دهید:

  •     هر شب قبل از خواب یکبار نکات کلیدی را مرور کنید
  •     برای برنامه ریزی درسی حتما فاصله زمانی را رعایت کنید
  •     مطالعه یک درس در یک روز اصلا توصیه نمی شود
  •     حتما موضوع مطالعه را به صورت هدفمند تغییر دهید
  •     یادداشت برداری نکات مهم فراموش نشود
  •     روی روش های کاهش استرس کنکور و مراقبه وقت بگذارید
  •     به وضعیت خورد و خوراک و تغذیه تان اهمیت بدهید
  •     میزان و نحوه خواب روی قبولی کنکور تاثیر دارد
  •     موقع درس خواندن از شبکه های اجتماعی خارج شده و اینترنت را قطع کنید
  •     به وضعیت سلامت جسم و ورزش های روزانه در حد 15 الی 30 دقیقه اهمیت دهید
  •     از اشتباهات مهلک کنکور دوری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.