نتایج در این بخش نمایش داده می شود

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره اعلام نتايج اوليه آزمون سراسري سال ۱۳۹۹، زمان انتشار دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (دفترچه شماره ۲) و همچنين زمان و نحوه تكميل فرم انتخاب رشته‌هاي تحصيلي اينترنتي براي متقاضيان مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي در آزمون سراسري سال ۱۳۹۹

به اطلاع همه متقاضيان آزمون سراسری سال 1399 مي‌رساند كه نتيجه اوليه آزمون به صورت كارنامه تهيه و بر روي درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به آدرس: www.sanjesh.org قرار گرفته است.

متقاضیان لازم است با توجه به توضیحات ذیل نسبت به مشاهده کارنامه و انجام انتخاب رشته در زمان مقرر اقدام نمایند:

الف) خلاصه‌ای از مفاد اطلاعیه اعلام نتایج اولیه در یک نگاه

1- بعد از ورود به درگاه سازمان، جهت مشاهده کارنامه نتایج اولیه و تهیه پرینت آن لازم است از قسمت مربوطه به سه روش:

الف- وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه؛

ب- شماره داوطلبی، نام، شماره شناسنامه و سال تولد؛

ج- شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه اقدام نمائید.

2- دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره2) و اطلاعیه های بعدی سازمان را مورد مطالعه قرار دهید.

3- زمان انتخاب رشته روز چهارشنبه مورخ 99/07/02 لغایت روز شنبه مورخ 99/07/05 می باشد.

4- در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، حتمأ شماره رسید 15 رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می گیرد.

5- انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی امسال در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش باید وارد شود.

6- در صورتیکه در زمان ثبت نام، اعلام علاقه مندی به رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور ودانشگاه ها وموسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است با پرداخت مبلغ  186.000 ریال از طریق درگاه سازمان سنجش می توان نسبت به اعلام علاقه مندی به رشته های مذکور اقدام نمود. 

7- در صورتیکه درکارنامه مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی شده اید، در این مرحله با پرداخت هزینه مربوط به علاقه مندی به رشته‌های این دانشگاه ها به مبلغ 93.000 ریال از طریق درگاه سازمان می توانید اعلام علاقه مندی خود را اعلام کنید.

8- سامانه انتخاب رشته مجازی از تاریخ 99/07/02 از طریق درگاه سازمان سنجش قابل استفاده توسط متقاضیان مجاز به انتخاب رشته خواهد بود.

9– ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) در دسترس متقاضیان قرار می گیرد.

10– انتخاب رشته و پذیرش در رشته های با آزمون مجزا از فرایند انتخاب رشته با سوابق تحصیلی انجام می شود.

11- متقاضیان علاقه مند به انتخاب رشته های تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی (بجز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) مراجعه نمایند.

12- در صورت انتخاب رشته دوره روزانه و قبولی در آن، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون سراسری سال آینده برای انتخاب رشته های روزانه را نخواهید داشت.

13- متقاضیانی که در سهمیه ثبت نامی خود مغایرتی مشاهده می کنند لازم است تا تاریخ 99/07/02 به ارگان های مربوطه مراجعه و نسبت به حل مساله سهمیه خود اقدام نمایند.

14- متقاضیان در صورت مشاهده مغایرت در سوابق تحصیلی خود لازم است تا تاریخ 99/07/02 به منطقه آموزش و پرورش شهرستان مربوطه مراجعه نمایند.

15- پاسخگویی به متقاضیان صرفاً بصورت مجازی و از طریق سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان امکان پذیر است.

16- پاسخنامه و کلید نهایی سوالات آزمون برای رتبه های زیر 100000 کشوری در گروه های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانیو رتبه‌های کشوری زیر 20000 در گروه های آزمایشی هنر و زبان از عصر روز دوشنبه مورخ 99/06/31 در درگاه اطلاع رسانی سازمان در دسترس خواهد بود.

ب) جزئیات اطلاعیه اعلام نتایج اولیه

هر يك از متقاضيان شركت كننده در آزمون سراسري سال 1399 مي‌توانند به منظور اطلاع از نتيجه آزمون خود و مشاهده كارنامه نتايج اوليه و تهيه پرينت از آن به درگاه اطلاع‌رساني مذكور مراجعه و با وارد نمودن شماره پرونده، نام كاربري، رمز ورود و شماره‌شناسنامه يا شماره داوطلبي، نام‌خانوادگي، نام، شماره‌شناسنامه و سال تولد و يا شماره پرونده، كد رهگيري و شماره شناسنامه اقدام نمايند. 

آن‌دسته از متقاضياني كه مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (رشته‌هاي با آزمون) در اين آزمون شده‌اند، لازم است براي مشاهده دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره 2) و انتخاب رشته به نكات ذيل توجه نمايند: 

1- مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان و مشاهده دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره 2) و بخش پيوستها (شامل توضيحات و شرايط و ضوابط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي)، هر يك از گروه‌هاي آزمايشي كه به تفكيك از روز دوشنبه مورخ 99/06/31 بر روي درگاه اطلاع‌رساني مذكور قرار خواهد گرفت. 

2- دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي براي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي سال 1399 حاوي تمامی شرايط و ضوابط اختصاصي رشته‌هاي مختلف تحصيلي دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازي، پرديس خودگردان و ظرفيت مازاد، دانشگاه پيام‌نور، مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي و همچنين توضيحاتي دربارة نحوة تكميل فرم انتخاب رشته توسط متقاضياني كه براساس مندرجات كارنامه مجاز به انتخاب رشته در هر يك از دوره‌هاي مذکور مي‌باشند، همچنين نحوه مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان و نحوة تكميل نمودن فرم انتخاب رشته مي‌باشد.

3- هر يك از متقاضيان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبانهاي خارجي كه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، مي‌بايست دفترچه راهنماي انتخاب رشته گروه آزمايشي ذيربط را منحصراَ از طريق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان دريافت و مطالعه نمايند.

4- به متقاضيان مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي آزمون سراسري سال 1399 از تاريخ انتشار نتيجه اوليه فرصت داده شده است كه ابتدا نسبت به مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (دفترچه شماره 2) گروه آزمايشي مربوط، توضيحات مندرج به بخش پيوستها و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اينترنتي (اين دفترچه و دستورالعمل از طريق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان قابل دريافت مي‌باشد) اقدام نموده و كدرشته محل‌هاي مورد نظر خود را (برابر ضوابطي كه در دفترچه راهنماي انتخاب رشته درج گرديده) استخراج و به ترتيب تقدم علاقه مرتب نمايند. پس از آن، كدرشته‌هاي انتخابي خود را ابتدا در فرم پيش‌نويس مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته درج و پس از اطمينان از صحت كدرشته محل‌هاي انتخابي بمدت 4 روز (از روز چهارشنبه مورخ 99/07/02 لغايت روز شنبه مورخ 99/07/05) براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اينترنتي با وارد كردن شماره پرونده، نام كاربري، رمز ورود و شماره‌شناسنامه يا شماره پرونده، كدرهگيري و شماره‌شناسنامه، كدرشته محلهاي تحصيلي مورد علاقه خود را از رشته‌هاي تحصيلي گروه یا گروه‌های آزمايشي مجاز در دوره‌هاي مختلف روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازي و پرديس خودگردان دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي و دانشگاه پيام‌نور ثبت نموده و نسبت به تكميل فرم مذكور در مدت زماني كه در نظر گرفته شده است اقدام نمايند. بديهي است پس از تائيد نهايي كدرشته‌هاي انتخابي توسط متقاضي، شماره 15 رقمي توسط سيستم به عنوان رسيد انتخاب رشته در اختيار متقاضي قرارداده خواهد شد. اين رسيد پس از انجام كامل مراحل و ارسال اطلاعات در يك صفحه مجزا ارائه مي‌شود. متقاضيان بايستي توجه داشته باشند كهفقط يك بار اجازه انتخاب رشته به هر متقاضي داده مي‌شود. ضمناً پس از انتخاب رشته و دريافت رسيد 15 رقمي نيز متقاضيان تا پایان زمان مشخص شده برای انجام انتخاب رشته مي‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تصحيح و يا ويرايش نمايند. 

تبصره 1: متقاضیان گروه آزمایشی علوم تجربی که در کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند توجه داشته باشند که رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز دانشگاه‌ آزاد اسلامی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (منتشر شده از سوی این سازمان) درج خواهد شد. لذا لازم است درصورت تمایل به انتخاب کدرشته محلهای فوق مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی، این کدرشته محلها را به همراه سایر کدرشته محلهای انتخابی در فرم انتخاب رشته با توجه به اولویت درج نمایند.

تبصره 2:  با توجه به اينكه پذيرش دانشجو در رشته‌هاي علوم ورزشي و آموزش تربيت بدني در گروه‌هاي آزمايشي رياضي، تجربي و انساني و رشته‌هاي تحصيلي گروه آزمايشی هنر شامل (نقاشي، ارتباط تصويري، كارداني هنرهاي تجسمي، طراحي پارچه و طراحي لباس، طراحي صنعتي، ادبيات نمايشي، مجسمه‌سازي، موسيقي ايراني و جهاني، كتابت و نگارگري، آهنگسازي، بازيگري – كارگرداني، طراحي صحنه، نمايش عروسكي و عكاسي) در آزمون سراسري سال 1399 بصورت متمركز و با شرايط خاص صورت مي‌پذيرد، متقاضياني كه قبلاً حاضر جلسه آزمون سراسری در گروه آزمایشی هنر (تاریخ 99/05/29) و گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی (99/05/30 و 99/05/31) بوده‌اند و براي شركت در آزمون عملي اين رشته‌ها در بازه زماني (99/05/28 لغايت 99/06/03) اعلام علاقمندي كرده و در آزمون عملي آنها شركت نموده یا خواهند نمود، در صورت تمایل لازم است در بين 150 انتخاب خود در فرم انتخاب رشته، اين رشته‌ها را در هر اولويتي كه علاقه دارند، قرار دهند. آزمون عملي براي متقاضياني كه هزينه برگزاري آزمون عملي در رشته‌هاي فوق پرداخت نموده‌اند به شرح ذيل برگزار شده و يا خواهد شد. 

رديف                        نام رشتهتاريخ برگزاري آزمون عملي
1علوم ورزشي و آموزش تربيت بدنيپنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه28،27، 29 و 99/06/30  و برخي از حوزه‌ها 99/06/31
2طراحی صنعتی و كتابت و نگارگريعصر جمعه مورخ 99/07/04
3نقاشي، ارتباط تصويري، كارداني هنرهاي تجسمي، طراحي پارچه و طراحي لباسصبح جمعه مورخ 99/07/04
4ادبيات نمايشي، مجسمه‌سازي، موسيقي ايراني و جهاني، آهنگسازي، بازيگري – كارگرداني، طراحي صحنه، نمايش عروسكي و عكاسيمطابق برنامه زماني اعلام شده در اطلاعيه‌هاي مورخ 99/06/12 و 99/06/17 اين سازمان

تبصره 3: متقاضيان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني علاقمند به رشته‌هاي علوم ورزشي و آموزش تربيت بدني دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي كه بر اساس كارنامه نتايج اوليه در دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) مجاز نشده‌اند در صورتيكه در زمان مقرر (27، 28، 29، 30 و يا 99/07/31) در آزمون عملي شركت نموده‌اند به آنان اجازه انتخاب رشته محل هاي دوره روزانه ونوبت دوم، منحصراً در اين رشته‌ها داده شده است. اين موضوع در كارنامه نتايج اوليه براي اين متقاضيان مشخص گرديده است. 

تبصره 4: متقاضياني كه در زمان ثبت‌نام براي پذيرش در رشته‌هاي با آزمون دانشگاه پيام‌نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي اعلام علاقمندي ننموده‌اند در اين مرحله مي‌توانند با پرداخت هزينه مربوط به علاقمندي به اين دوره‌ها به مبلغ 186.000 (يكصد و هشتاد و شش هزار) ريال از طريق سيستم پرداخت اينترنتي مندرج در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان (بخش خريد كارت اعتباري) نسبت به انتخاب رشته از اين دوره‌ها اقدام نمايند.

تبصره 5: متقاضيان علاقمند به پذيرش در دانشگاه فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي تهران در صورتیکه مطابق کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی شده‌اند در اين مرحله مي‌توانند با پرداخت هزينه مربوط به علاقمندي به رشته‌هاي اين دانشگاه‌ها به مبلغ 93.000 (نود و سه هزار) ريال از طريق سيستم پرداخت اينترنتي مندرج در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان (بخش خريد كارت اعتباري) نسبت به انتخاب رشته از اين دانشگاه‌ها اقدام نمايند.

تبصره 6: سامانه انتخاب رشته مجازي اين سازمانبه منظور راهنمايي و كمك به متقاضيان در انتخاب رشته آزمون سراسري سال 1399 (براي رشته‌هاي با آزمون) از روز چهارشنبه مورخ 99/07/02 از طريق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان در دسترس متقاضيان قرار خواهد گرفت.

تبصره 7: ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1399 شامل مطالب مفید و کاربردی درباره انتخاب رشته از جمله تشریح محتوای کارنامه آزمون، آشنایی با بومی گزینی، انواع سهمیه ها، استفاده از انتخاب رشته مجازی و نکته های مهم در انتخاب رشته اصلی تدوین و در روز دوشنبه مورخ 31/6/99 از طريق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان منتشر می شود. مطالعه این ویژه نامه به متقاضيان، والدین و مشاوران توصیه می‌شود.

5- پذیرش در کدرشته‌محل‌هاي صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي توسط دانشگاه ها و مؤسسات پذيرنده در سال 1399 به‌ صورت جدا از کدرشته‌محل‌هاي با آزمون و مستقل از اين مرحله با رعايت قوانين و مقررات مربوطه و با ملاك معدل كتبي ديپلم با توجه به نوع ديپلم متقاضي و رشته انتخابي وي انجام مي‌شود. متقاضيان (اعم از اينكه در آزمون سراسري ثبت نام نموده يا ننموده و يا در جلسه آزمون حاضر و يا غايب بوده‌اند) مي‌توانند با مراجعه به سامانه پذيرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي مندرج در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان كه ثبت‌نام و انتخاب رشته در این سامانه از تاريخ 99/05/05 شروع شده و تا تاريخ 99/07/07 نیز ادامه دارد با مطالعه دقيق دفترچه راهنماي مربوط نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نمايند. لازم به توضيح است دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هاي پذيرش صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي از تاريخ 99/05/05 در درگاه اطلاع رساني اين سازمان به همراه اطلاعيه‌هاي اصلاحي آن قرار گرفته و هم اکنون نیز در درگاه اطلاع رسانی سازمان قرار دارد. لذا كدرشته‌محل‌هاي مربوط به پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي در دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي شماره (2) «رشته های با آزمون» كه در تاريخ 99/06/31 در درگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر مي‌شود درج نگردیده است.

6- آن‌دسته از متقاضيان علاقمند به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي مراكز و واحدهاي دانشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي، (بجز متقاضیان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) مي‌بايست پس از اعلام نتيجه اوليه آزمون و دريافت كارنامه، براي اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از تاريخ 99/07/02 به درگاه اطلاع رسانی مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي به نشاني: www.azmoon.org مراجعه نمايند. انتخاب رشته براي رشته‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي با استفاده از كد دسترسي مندرج در كارنامه اعلام نتايج اوليه آزمون بطور مجزا و از طريق دانشگاه مذكور انجام مي‌پذيرد. بديهي است متقاضياني كه در يكي از رشته‌هاي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و يا دانشگاه آزاد اسلامي پذيرفته شوند مي‌توانند به دلخواه خود منحصراً در يكي از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصيل شوند.

 یادآوری‌های مهم :

1– سامانه انتخاب رشته مجازی این سازمان به منظور تعیین حدود شانس قبولی در رشته محل های مورد علاقه از روز چهارشنبه مورخ 99/07/02 در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود. داوطلبان می توانند با مراجعه به این سامانه با توجه به وضعیت علمی شانس قبولی خود را در رشته هایی که علاقمند به انتخاب آنها هستند مشاهده نموده و سپس درخصوص تکمیل فرم انتخاب رشته خود در بازه زمانی اعلام شده (2 تا 99/07/05) تصمیم گیری و اقدام نمایند.

2- به متقاضيان توصيه مي‌گردد پس از دريافت رسيد از بخش مشاهده اطلاعات حتماً از فهرست كدرشته هاي انتخابي خود در فرم انتخاب رشته اينترنتي كه بالاي آن رسيد 15 رقمي و شماره پرينت درج گرديده است يك نسخه پرينت تهيه نموده و به دقت آن را بازبيني و مشاهده نمايند و در صورت مشاهده اشكال در كدرشته ‌محل‌هاي درج شده در فرم انتخاب رشته با مراجعه به بخش ويرايش فرم انتخاب رشته آن را اصلاح نمايند. لازم است پرينت فهرست كدرشته محل‌هاي انتخابي را تا زمان اعلام نتايج نهايي نزد خود نگهداري نمايند. 

نكته مهم: در حفظ و نگهداري اين رسيد 15 رقمي و ساير اطلاعات آزموني خود دقت نمائيد چون امكان سوءاستفاده از اين اطلاعات براي دستكاري انتخاب رشته شما بعد از اتمام فرآيند انتخاب رشته وجود دارد.

3– عدم دريافت رسيد 15 رقمي به منزله عدم تكميل فرآيند انتخاب رشته مي‌باشد، لذا لازم است متقاضيان دقت لازم را در دريافت اين رسيد داشته باشند.

4- متقاضياني كه مجاز به انتخاب رشته مي‌باشند براي اينكه مراحل انتخاب رشته‌هاي تحصيلي را با موفقيت به پايان برسانند و مشكلي براي آنان بوجود نيايد، لازم است اطلاعيه‌هاي اين سازمان، دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي و شرايط و ضوابط مؤسساتي كه به صورت شرايط خاص پذيرش مي‌نمايند و هم چنين دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اينترنتي را به دقت مطالعه نمايند.

بیشتر بخوانید :

اعلام نفرات برتر ازمون سراسري سال ۱۳۹۹

کنکور نظام قدیم از سال ۱۴۰۰ حذف می‌شود

تغییرات کتب درسی ویژه کنکور ۱۴۰۰

5- بعضاً برخي از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي بعد از انتشار دفترچه راهنماي انتخاب رشته اقدام به اخذ مجوز رشته جديد و يا حذف رشته مي‌نمايند كه اين سازمان در طول زمان انتخاب رشته اين موضوع را در قالب اطلاعيه‌هاي اصلاحي اطلاع‌رساني مي‌نمايد. لذا لازم است متقاضيان تا پايان زمان انتخاب رشته با مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني از وجود اين اطلاعيه‌ها آگاه شده و در صورت نياز انتخاب رشته خود را ويرايش نمايند.

6- براساس ضوابط آزمون سراسري سال 1399، منحصراً آن‌دسته از متقاضياني كه داراي مدرك ديپلم نظام آموزشي جديد (نظام 3-3-6) بوده و يا شاغل به تحصيل در پايه دوازدهم نظام آموزشي جديد مي‌باشند و يا متقاضياني كه داراي مدرك پيش‌دانشگاهي و يا شاغل به تحصيل در دوره پيش‌دانشگاهي و يا داراي مدرك كارداني (فوق ديپلم) بوده‌اند، و يا حداكثر تا تاريخ 99/06/31 براي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي پذيرش براي هر دو نيمسال تحصيلي (مهر و بهمن ماه) و 99/11/30 براي انتخاب کدرشته محل‌هاي پذيرش منحصراً براي نيمسال دوم (بهمن ماه 1399) نسبت به اخذ مدرك تحصيلي خود اقدام نمايند، حق ثبت‌نام و شركت در آزمون را داشتند. آن‌دسته از دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره كارداني كه تا تاريخ تعيين شده موفق به اخذ مدرك تحصيلي دوره كارداني (فوق ديپلم) نگردند، و همچنين آن دسته از متقاضيان نظام آموزشي جديد (نظام 3-3-6) و يا دانش‌آموزان دوره پيش‌دانشگاهي كه احتمال می‌دهند تا پايان مهرماه (99/06/31) و يا بهمن ماه (99/11/30) موفق به اخذ مدرك تحصيلي خود نشوند چنانچه در آزمون شركت نموده و مجاز به انتخاب رشته تلقي شده باشند، مجاز به تكميل فرم انتخاب رشته براي رشته‌هاي تحصيلي پذيرش براي نيمسال اول (مهر ماه) سال تحصيلي 13400-1399، نمي‌باشند و در صورت تكميل فرم انتخاب رشته و قبولي نهايي، قبولي آنها لغو و با آنان مطابق ضوابط رفتار خواهد شد.

تبصره: آن دسته از متقاضياني كه تا تاريخ مقرر (99/06/31) موفق به اخذ مدرك تحصيلي ديپلم نظام جديد (نظام 3-3-6) يا مدرك پيش‌دانشگاهي و يا مدرك كارداني (فوق ديپلم) نشوند، در صورت انتخاب كدرشته‌ محل‌هايي كه مطابق دفترچه راهنماي انتخاب رشته پذيرش آنها براي نيمسال دوم (بهمن ماه) سال تحصيلي 13400-1399 باشد، به شرط اخذ مدرك تحصيلي حداكثر تا تاريخ 99/11/30 ثبت‌نام و ادامه تحصيل آنان بلامانع خواهد بود و در غير اينصورت قبولي آنان باطل خواهد شد.

7- پذيرفته‌شدگان رشته‌هاي تحصيلي دوره‌هاي روزانه (اعم از متمركز يا نيمه‌متمركز، پذيرش با آزمون و يا صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي) آزمون سراسري سال 1399، منحصراً براي شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي، دوره‌هاي غير روزانه آزمون سراسري سال 1399 به شرط اينكه تا پایان اردیبهشت ماه 1399 (سومین مرحله ثبت نام در آزمون) نسبت به انصراف قطعي اقدام نموده باشند و در صورت داشتن ساير شرايط و ضوابط از جمله مقررات نظام وظيفه، مجاز به ثبت‌نام و شركت در آزمون سال 1399 بوده‌اند. در غير اينصورت مجاز به ثبت‌نام و شركت در اين آزمون نبوده‌اند.

8-  دانشجويان دوره روزانه (سنوات قبل) براي شركت در آزمون مي‌بايست در صورت داشتن شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي شركت در آزمون، حداكثر تا تا پایان اردیبهشت ماه 1399 (سومین مرحله ثبت نام در آزمون) از رشته‌اي كه در آن مشغول به تحصيل بوده‌اند، انصراف مي‌دادند. در غيراينصورت حتي در صورت انصراف بعد از تاريخ فوق درصورت قبولي در اين آزمون، قبولي آنها باطل خواهد شد. 

9- متقاضيان در صورت مشاهده مغایرت در سهمیه (برای متقاضيان سهمیه ایثارگران) و یا درخواست اعمال سهمیه ایثارگران، لازم است حداكثر تا تاريخ 99/07/02 به ارگانهاي مربوط (محل تشكيل پرونده ايثارگري) مراجعه و موضوع علت عدم تأييد سهميه و يا درخواست اعمال سهميه را پيگيري نمايند. بدیهی است در صورت تأیید نهايي سهميه آنان توسط ستاد كل ارگان ذيربط در تهران و ارسال مشخصات متقاضيان حداکثر تا تاریخ 99/07/05 به این سازمان، سهمیه آنان براي مرحله گزينش نهايي اعمال خواهد شد در غیر اینصورت بعد از تاريخ مذکور (99/07/05)  اقدامي در خصوص اعمال سهميه ايثارگران بعمل نخواهد آمد و اين متقاضيان با سهميه آزاد گزينش خواهند شد.

10- چنانچهمشمول اعمال سوابق تحصيلي ديپلم نظام آموزشي جديد (نظام 3-3-6) و يا ديپلم و پيش‌دانشگاهي نظام سالي واحدي مي‌باشيد و در رابطه با عنوان ديپلم، سال اخذ ديپلم، نمرات سوابق تحصيلي ديپلم، عنوان پيش دانشگاهي، سال اخذ پيش دانشگاهي و نمرات سوابق پيش دانشگاهي مندرج در اين كارنامه، اشكالي مشاهده نموديد لازم است حداكثر تا تاریخ 99/07/02 با همراه داشتن كارنامه به منطقه آموزش و پرورش شهرستان مربوطه مراجعه نمائيد بدیهی است مواردی که از طرف مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و حداکثر تا تاریخ  5/7/99 تأیید و به این سازمان اعلام گردد، براي مرحله گزينش نهايي اعمال خواهد شد؛ در غیر اینصورت اقدامی به عمل نخواهد آمد.

11– پاسخنامه و کلید نهایی سوالات آزمون برای رتبه های زیر 100000 کشوری در گروه های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و رتبه‌های کشوری زیر 20000 در گروه های آزمایشی هنر و زبان از عصر روز دوشنبه مورخ 99/06/31 در درگاه اطلاع رسانی سازمان در دسترس خواهد بود.

نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

باتوجه بهعدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اعتراض به مندرجات کارنامه نتایج اولیه می توانند حداکثر تا تاریخ 99/07/05 به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

ضمناً متقاضیان درصورت لزوم ميتوانند سوال يا سوالات خود را از با بخش پاسخگويي اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 نیز در ميان بگذارند.  روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.