نتایج در این بخش نمایش داده می شود

از واکنش وزیر به سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه تا ناامنی در سایت دانشگاه آزاد

وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری واکنش وزیر درباره شائبه‌های مربوط به برگزاری کنکور ۹۸ و نوع سهمیه‌های آن همراه بود.

وزارت علوم در هفته گذشته با اخبار متعددی همراه بود که درادامه بخشی از مهم‌ترین اخبار را به اختصار بیان می‌کنیم.

واکنش وزیر علوم به شائبه‌های برگزاری کنکور ۹۸/ فرزندان هیئت علمی هیچ سهمیه‌ای در کنکور ندارند

منصور غلامی وزیر علوم درباره سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی بیان کرد: درباره این موضوع بیش از چیزی که وجود دارد، صحبت می‌شود؛ بنا بود تا دانشجویان بتوانند هر جا که پذیرفته شدند بتوانند به محل خدمت والدین خود منتقل شوند؛ درحال حاضر برای دانشجویان دختر این کار را می‌کنیم؛ هیچ یک از آنها سهمیه در کنکور ندارند، اما می‌توانند تغییر رشته یا دانشگاه داشته باشند.

وزیر علوم درباره موضوع بومی گزینی گفت: این طرح مزایای مناسبی دارد و افراد می‌توانند در محل حضور والدین خود بمانند و از سختی‌های آن‌ها کم می‌شود، اما با اجرای این طرح تعداد زیادی از دانشجویان در همان منطقه می‌مانند و فرصت‌هایی مثل تجربه فضای جدید، امکان برقراری ارتباط بادافرادی از سایر بخش‌های کشور وشانس استفاده از خدمات بهتر از دانشجو دریغ می‌شود؛ در حال حاضر بحث اصلاح مطرح است؛

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش درباره اعلام زمان نتایج نهایی کنکور کارشناسی۹۸ اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده اواخر شهریور نتایج نهایی کنکور کارشناسی اعلام خواهد شد.

بيشتر بخوانيد :

متقاضیان رشته های بدون کنکور ۵۰ درصد ظرفیت را تکمیل کردند

۲۵ شهریور؛ اعلام نتایج آزمون سراسری ۹۸
اسامی معرفی‌شدگان‌ دانشگاه فرهنگیان ۲ استان در کنکور اعلام شد
براندازی کنکور چرا بی‌نتیجه مانده؟

توکلی درباره وضعیت انتخاب رشته با سوابق تحصیلی و اینکه معدل کتبی دیپلم مبنای عمل است، تصریح کرد: ثبت نام در این کدرشته‌ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز و تا ۲۸ شهریور ۹۸ ادامه دارد؛ هر داوطلب می‌تواند تا ۱۰۰ کدرشته را از میان کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آمار ثبت نامی تا امروز گفت: تا صبح امروز ۱۹۶ هزار و ۵۶۴ نفر نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند.

آغوش باز سایت دانشگاه آزاد برای هکرها

دانشگاه آزاد به یکی از پر جمعیت‌ترین دانشگاه‌های کشور تبدیل شده است و بالتبع امسال هم دانشجویان زیادی برای ثبت نام به این سامانه مراجعه کرده‌اند اما اتفاقی عجیب توجه مراجعه کنندگان را به خود جلب کرد؛ گویی دانشگاه آزاد، اسامی جدیدی را وارد ادیان این سامانه کرده بود. دانشجویان ضمن ثبت نام متوجه درج نام دو فرقه ضاله در صفحه ثبت نامی شدند.

بهائیت و دراویش فرقه‌های نوظهوری هستند که مطابق قوانین کشور ما جزو ادیان محسوب نمی‌شوند؛ جدا از مباحث دینی، انجام چنین اقدامی، تخلف جدی محسوب می‌شود؛ بعد از انتشار این خبر موج زیادی در رسانه‌ها به راه افتاد که منجر شد روابط عمومی این دانشگاه بلافاصله واکنش نشان داده و این اتفاق را یک حمله و نفوذ سایبری بخواند.

کمبود بودجه، آموزش دانشگاهی را مختل می‌کند

غلامرضا زمانی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره تاثیرمشکلات مالی دانشگاه بر کیفیت خدمات آموزشی اظهار کرد: در تمام دانشگاه‌ها اولویت پرداخت حقوق کارکنان است حتی اگر بودجه دانشگاه به نصف بودجه فعلی برسد باید حقوق کارکنان را به طور کامل پرداخت کنیم؛ این موضوع منجر می‌شود فشار وارده به بخش آموزش و خدمات دانشجویی چندین برابر شود؛ اولویت دوم هم در همه دانشگاه‌ها تغذیه دانشجویان است بنابراین به اجبار در هر شرایطی باید از بودجه اختصاص یافته به بخش آموزش کم می‌کنیم.

او با اشاره به هزینه بالای آموزش‌های عملی تصریح کرد: اگر به طور جدی قصد محقق شدن برنامه‌هایی که پیش از این اعلام شده است، یعنی رسیدن به ۳۰ درصد دانشجوی مهارتی در آموزش عالی را داریم، باید به دانشگاه‌ها و مراکز مهارت محور، از جمله دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمک بیشتری شود؛ بنابر اعلام برنامه ششم تعداد دانشجویان مهارتی باید تا به ۳۰درصد برسد در حالی که هم اکنون ۱۴ درصد دانشجوی مهارتی در سطح کشور داریم.

توجه به امنیت غذایی در کشور، صد‌ها شغل ایجاد می‌کند

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد با تأکید بر لزوم توجه به امنیت غذایی، تصریح کرد: امضای این تفاهم‌نامه و توجه به تولید بذر و امنیت غذایی در کشور، یک حرکت استقلالی و مولد است که در کنار آن، علاوه بر تأمین امنیت غذایی، صد‌ها شغل نیز ایجاد خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد به دنبال کارآمدسازی جریان علم و فناوری است، با اشاره به رویکرد جدید صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: ادبیاتی که در دوره جدید در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری ایجاد شده، ادبیات نو و خوبی است. طهرانچی یادآوری کرد: این تفاهم‌نامه سه‌جانبه که امروز امضا شد، حامل این پیام است که ما برای استقلال، امنیت غذایی کشور، نهاد علم و فناوری، نهاد حمایتی و نهاد مردمی را کنار یکدیگر قرار دادیم تا یک زیست بوم جدید بسازیم تا بتواند ثمرات خوب و قابل اتکایی در سال‌های آینده برای کشور داشته باشد.

نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌ها از امشب روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

براساس اطلاعیه سازمان سنجش از روز ۱۶ شهریور کارنامه داوطلبان روی این سایت قابل مشاهده خواهد بود؛از ۸۵ هزار و ۵۴۷ نفر داوطلب ثبت نام کننده در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸، ۷۵ هزار و ۲۹۲ نفر برای ۱۶ کدرشته با آزمون به رقابت پرداختند.

بيشتر بخوانيد :

توانایی خود را دست کم نگیرید

پنج گام تا مدیریت بر رفتار
متقاضیان رشته های بدون کنکور ۵۰ درصد ظرفیت را تکمیل کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.