نتایج در این بخش نمایش داده می شود

احتمال اعلام خاتمه سال تحصیلی در برخی مناطق سیل‌زده

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای دانش آموزان مناطق سیل‌زده که در مرحله کنکور هستند با وزارت علوم مذاکره شده و قرار است شنبه یا یکشنبه آینده شورای…

بطحائی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: متأسفانه در سیل اخیر در لرستان تعداد زیادی از مدارس آسیب دیده‌اند که برای بازسازی آنها خیرین ورود جدی پیدا کرده‌اند و کمک‌های خوبی از سراسر کشور آغاز شده است.

وی اضافه کرد: لرستان در این سیل آسیب جدی دیده است، البته یکی از بانک‌های غیر دولتی برای کمک به این منطقه ورود پیدا کرده و این مهم منجر به قراردادی شده تا بتوانیم مدارسی را که آسیب دیده‌اند نوسازی کنیم.

وی گفت: مدارسی که نیاز به بازسازی و ترمیم داشتند مشکل‌شان حل شده و تلاشمان این است که در یک ماه باقیمانده از سال تحصیلی بتوانیم مدارس را راه‌اندازی کنیم و دانش آموزان فعالیت آموزشی خودشان را آغاز کنند.

وی گفت: متأسفانه بسیاری از همکاران فرهنگی در این سیل خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند، مشکلات جدی دارند که برای آنها تمهیداتی اندیشیده شده است و تلاش وزارت آموزش و پرورش این است که بتواند با تسهیلاتی مقداری از آلام آنها را کاهش دهد.

بطحائی گفت: در مناطق معدودی ممکن است مجبور شویم سال تحصیلی را خاتمه دهیم. به ویژه در استان خوزستان و شهرستان پل دختر. البته امیدواریم این اتفاق رخ ندهد و بتوانیم یک ماه باقیمانده از سال تحصیلی را در موعد خودش به اتمام برسانیم.

وی در مورد امتحانان دانش آموزان گفت: تسهیلاتی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده و چنانچه به هر دلیلی سال تحصیلی خاتمه پیدا کرد، دانش آموزان تا جایی که تحصیل کردند ارزیابی می‌شوند و توقع نداریم با خاتمه سال تحصیلی بخش‌های باقیمانده از کتب را امتحان دهند.

وی گفت: برای دانش آموزانی که در مرحله کنکور هستند با وزارت علوم مذاکره شده و قرار است شنبه یا یکشنبه آینده شورای سنجش و پذیرش را تشکیل دهیم و راجع به اینکه برای مناطق سیل زده می‌توان سهمیه‌ای گرفت یا نه، تصمیم گیری شود.

وی گفت: در آموزش و پرورش اردوهای علمی آموزشی در نظر گرفتیم تا عقب ماندگی تحصیلی و آموزشی این دانش آموزان جبران شود.

بطحائی گفت: همچنین از طریق دوره‌های آموزش مجازی در تلاش هستیم دانش آموزان این مناطق را برای شرکت در آزمون سراسری آماده کنیم تا در این فضای رقابتی برای آنها مشکلی ایجاد نشود.

وی گفت: دولت در اعتبارات بحران تسهیلاتی را برای زیرساخت‌های آموزش و پرورش و مدارس پیش بینی کرده است. در کنار آن نیز وزارت آموزش و پرورش اعتباراتی را پیش بینی کرده است تا از این حیث مشکلی وجود نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.