نتایج در این بخش نمایش داده می شود

ضرورت رعايت توصيه‌هاي بهداشتي

پزشکان و کارشناسان مسايل بهداشتي، عمده‌ترين دغدغه خود را از توصيه‌هاي مکرر، پيشگيري از ابتلا به ويروس کرونا و انتقال آن عنوان مي‌کنند تا سلامت مردم به خطر نيفتد؛ اما اين دغدغه به حق ستودني، تنها يک وجه ماجراست و وجوه ديگر موضوع، در پي آن ظاهر خواهد شد؛

وجوهي چون مسايل اقتصادي و مالي براي مبارزه با بيماري، اعم از تخت‌هاي بيمارستاني، کادر درماني، دارو و مراقبت، ابزار و تجهيزات تشخيصي، دوران نقاهت و ايجاد وقفه در کار و اشتغال و کسب درآمد که تماماً تحت تاثير اين ويروس و شيوع آن قرار مي‌گيرد.

از منظر اجتماعي، عدم رعايت توصيه‌ها و مبتلا کردن ديگران به اين بيماري، ناديده گرفتن حقوق مردم و تعدّي به حريم و حقوق ديگران و سلب سلامتي آنان است.
هيچ کس حق ندارد که حقوق مسلم ديگران و سلامت آنان را به خطر بيندازد؛ بنابراين، يکي از وجوه رعايت توصيه‌هاي بهداشتي، در ابتدا، احترام به خود و سپس احترام به حقوق ديگران است، و انجام اين کار، به منزلۀ تقويت حس اعتماد عمومي و تشکيل سرمايه اجتماعي جامعه به شمار مي‌آيد؛

بیشتر بخوانید :

چگونه نابغه خلاق درون خود را بيدار کنيد

روش صحیح برنامه‌ریزی هفتگی کنکور

یادگیری در خواب حقیقت دارد!

ضمن آنکه غلبه بر کرونا، نيازمند عزم ملي، انسجام اجتماعي و مشارکت همگاني است. وجه ديگر رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي، لزوم حفظ آرامش رواني جامعه و جلوگيري از ترس و اضطراب مردم است.

بديهي است که در شرايطي که آرامش روحي و رواني بر جامعه حکمفرماست، احتمال ابتلا به بيماري‌ها به واسطه تقويت سيستم ايمني بدن، کاهش مي‌يابد و در صورت ابتلا نيز، مقاومت بدن براي مبارزه با ويروس مزاحم و مهاجم، افزايش خواهد يافت.

ضمناً بايد توجه داشت که گشايش‌هاي ايجاد شده، که بنا بر ضرورت تامين معاش مردم ايجاد شده است، به هيچ وجه، موجب سلب مسؤوليت اجتماعي ما در رعايت دستورالعمل‌هاي مراقبتي نمي‌شود

، بلکه بر عکس، مسؤوليت ما در اين زمينه، بيشتر از گذشته احساس خواهد شد، و ادامه اين روند، مستلزم استمرار عمل به توصيه‌ها از سوي مردم و استمرار آگاهي بخشي از سوي مسؤولان و کارشناسان عرصه سلامت است.

برگزاري آزمون‌هاي سراسري براي ورود به آموزش عالي نيز، همانند ساير عرصه‌هاي فعاليت اقتصادي و اجتماعي و آموزشي، مستلزم رعايت دستورالعمل‌هاي عمومي و همچنين توصيه‌هاي ويژه‌تري است که به تفصيل در اين شماره هفته‌نامه و شماره‌هاي آتي درج مي‌شود و به آگاهي داوطلبان عزيز هر يک از آزمون‌ها  خواهد رسيد؛ ضمن آنکه انتظار ما، به عنوان مجري و متولي برگزاري آزمون‌ها، رعايت اين موارد و اهتمام همه جانبه شما داوطلبان به رعايت توصيه‌هاي بهداشتي است.

در خاتمه، ضمن قدرداني از تلاش‌هاي مستمر کادر پزشکي، رسانه‌ها و همراهي مردم فهيم کشورمان، مجدداً تاکيد مي‌کنيم که اين توصيه‌ها، متضمن سلامتي خودمان و افراد خانواده ما و تمام اعضاي جامعه است که قابل مقايسه با هيچ چيز ديگري نيست.

با آرزوي سلامت و موفقيت براي همگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.